Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Jag kollade och min skx007 Àr frÄn maj 2016! Sorry!Hej seikogalningar! Letar seikodykare att lÀgga undan till min son som föddes i september 2016. TÀnkte leta upp en SRP77X eller SKX tillverkad just denna mÄnad, dvs serienr som börjar pÄ 69. SÄ kolla nu baksidan pÄ alla klockor ni köpt senaste tiden och hittar ni en passande med rÀtt nr köper jag den gÀrna eller byter mot en sprillans ny av samma modell. Sorry för annonseringen hÀr i trÄden men har fÄtt för mig att aktiviteten pÄ köpes-delen av forumet Àr lite lÀgre Àn i denna eminenta trÄd.
Tack för att du kollade!Jag kollade och min skx007 Àr frÄn maj 2016! Sorry!
Kollade min skx007. Men den Àr frÄn juni 2016Hej seikogalningar! Letar seikodykare att lÀgga undan till min son som föddes i september 2016. TÀnkte leta upp en SRP77X eller SKX tillverkad just denna mÄnad, dvs serienr som börjar pÄ 69. SÄ kolla nu baksidan pÄ alla klockor ni köpt senaste tiden och hittar ni en passande med rÀtt nr köper jag den gÀrna eller byter mot en sprillans ny av samma modell. Sorry för annonseringen hÀr i trÄden men har fÄtt för mig att aktiviteten pÄ köpes-delen av forumet Àr lite lÀgre Àn i denna eminenta trÄd.
Vi nÀrmar oss.Kollade min skx007. Men den Àr frÄn juni 2016
Typiskt, jÀkligt nÀra...Hej seikogalningar! Letar seikodykare att lÀgga undan till min son som föddes i september 2016. TÀnkte leta upp en SRP77X eller SKX tillverkad just denna mÄnad, dvs serienr som börjar pÄ 69. SÄ kolla nu baksidan pÄ alla klockor ni köpt senaste tiden och hittar ni en passande med rÀtt nr köper jag den gÀrna eller byter mot en sprillans ny av samma modell. Sorry för annonseringen hÀr i trÄden men har fÄtt för mig att aktiviteten pÄ köpes-delen av forumet Àr lite lÀgre Àn i denna eminenta trÄd.
Vilka sjukt snygga vintage Seiko med hÀftiga fÀrger pÄ tavlan det finns för kaffepengar![]()
SĂ„ snygg, men gigantisk. Eller?![]()
(SBDJ013)
Jag gillar utseendet skarpt.SĂ„ snygg, men gigantisk. Eller?
Har en SKX som börjar pÄ 68, nu jÀvlar nÀrmar det sigVi nÀrmar oss.![]()
Kan inte sÀga med 100% men tror den dÀr Àr fake. Tycker den ser konstig ut logga, text etc. Hoppas dock jag har fel sÄklart![]()
Ăr vĂ€l frĂ„n 70talet tror inte de gjorde kopior pĂ„ billiga klockor pĂ„ den tiden?. Tavlan ska vara bytt.
Vi fÄr vÀl se ska ta den till urmakare nÀr jag fÄr tid dÄ den gÄr lite vÀl fort. 5min varje dag.
Tavlan Àr inte original pÄ den. Vad som sitter i vet bara Shiva, Ganesha och de som öppnat den.Idag fakeas allt dessvÀrre, om tavlan Àr bytt till AM Àr den ocksÄ fake dÄ nÄgon lÄtit trycka Seiko 5 sjÀlv (som inte Àr Seiko). Boett Àr sÀkert ok frÄn en Seiko men tavla och visare tycker jag ser konstiga ut. Vet Tradera översvÀmmas av dÄliga Citizen/Seiko med fakedelar :-/
Kanske @yonsson , @Seikosthlm etc kan ge bÀttre/korrekt svar Àn mig?
(AM= aftermarket btw)
Och jag hoppas jag har fel, vill va noga med att sÀga det. Menar inget illa sÄ du inte tror det.
Faketavla + visareIdag fakeas allt dessvÀrre, om tavlan Àr bytt till AM Àr den ocksÄ fake dÄ nÄgon lÄtit trycka Seiko 5 sjÀlv (som inte Àr Seiko). Boett Àr sÀkert ok frÄn en Seiko men tavla och visare tycker jag ser konstiga ut. Vet Tradera översvÀmmas av dÄliga Citizen/Seiko med fakedelar :-/
(AM= aftermarket btw)
Och jag hoppas jag har fel, vill va noga med att sÀga det. Menar inget illa sÄ du inte tror det.
Ja vad sÀger du @Emil_G det var ju din fars.Idag fakeas allt dessvÀrre, om tavlan Àr bytt till AM Àr den ocksÄ fake dÄ nÄgon lÄtit trycka Seiko 5 sjÀlv (som inte Àr Seiko). Boett Àr sÀkert ok frÄn en Seiko men tavla och visare tycker jag ser konstiga ut. Vet Tradera översvÀmmas av dÄliga Citizen/Seiko med fakedelar :-/
(AM= aftermarket btw)
Tack sjÀlv för ytterst smidig affÀr. Kul att du Àr nöjd
Bra val xHenke!!!Kul att vara tillbaka i SeikogÀnget! TÀnkte köpa en Tuna men det blev en SBDX017 istÀllet, hÀftig klocka
![]()
Kul att vara tillbaka i SeikogÀnget! TÀnkte köpa en Tuna men det blev en SBDX017 istÀllet, hÀftig klocka
![]()
Typisk Indienfulrenoverad Seiko 5, tyvÀrr. Man fÄr vÀl se det ljusa i att dom inte gÄr för mÄnga hundringar, sÄ inga jÀttepengar man blir blÄst pÄ. Men om du tycker om den och den inte havererat Àn Àr det vÀl bara att njuta, Àrligt talat?Vilka sjukt snygga vintage Seiko med hÀftiga fÀrger pÄ tavlan det finns för kaffepengar![]()
LÀnken pÄ KQ'n Àr ju sjukt snygg!Snart skickas dem, spÀnnande3 klockor köpt i mindre Àn 1 mÄnad, det lÀr vara sista klockköpet pÄ ett bra tag
![]()
![]()
![]()
![]()
UtmÀrkt valKul att vara tillbaka i SeikogÀnget! TÀnkte köpa en Tuna men det blev en SBDX017 istÀllet, hÀftig klocka
![]()
Ja jag tycker den Àr frÀn.Typisk Indienfulrenoverad Seiko 5, tyvÀrr. Man fÄr vÀl se det ljusa i att dom inte gÄr för mÄnga hundringar, sÄ inga jÀttepengar man blir blÄst pÄ. Men om du tycker om den och den inte havererat Àn Àr det vÀl bara att njuta, Àrligt talat?![]()
Galet nöjd!
![]()