• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Fan det hÀnde till slut, jag hittade en Ärsklocka frÄn 85, inte en 7548 utan en 7c43 i löjligt bra skick, kan det bli bÀttre?! Satte nÀstan tacon i halsen nÀr jag sÄg annonsen.
SĂ€ljarens bild:

Skärmavbild 2017-01-27 kl. 18.55.27.png
Kul! Men.....Àr det rÀtt mÄnad :D

Är det nĂ„gon som sitter pĂ„ en vridring till en SKX013? Eller Ă€r det nĂ„got som man kan be vĂ€l vald urhandlare ta hem?

Sprang pĂ„ en Presage med grön urtavla idag (Ă€r pĂ„ semester i Kanarieöarna). Safirglas pĂ„ fram och baksida och riktigt snygg tavla i sunburst stuk. Datum vid kl 4, har försökt hitta ref utan resultat. Den ska tydligen vara rĂ€tt ny och listar runt 450€.

NÄgon som har en aning om vad det kan vara för modell?

Edit: SRP05
prod_srpb05_main.jpg

Bilden Àr tyvÀrr lite dÄlig. SÄg riktigt bra ut IRL, blev klart sugen :)

Senast Àndrad:
Är ganska sĂ€ker pĂ„ att Ă€ven Royal Straps hĂ€r pĂ„ forumet sĂ€ljer dem. Mycket nöjd med kvalitĂ©n och tycker de Ă€r grymt sköna. Se dock till att ha smalare Seiko-bandstift. Kommer inte ihĂ„g om de följde med lĂ€nken.
Det följer med. Kan intyga Àven jag att den Àr bra. Har 20mm varianten som anvÀnts dagligen i ett Är

Hej! Är det nĂ„gon som har koll pĂ„ urmakare i GBG-trakten som kan reglera ett 6R15-verk? Tycker 15-20 sek Ă€r lite vĂ€l mkt att tappa per dygn, Ă€ven om det typ ligger inom spec för verket!
GÄ till Klockmaster Hansson pÄ Frölunda torg och be att fÄ prata med Dennis. Han fixar det bra för dig.

Sprang pĂ„ en Presage med grön urtavla idag (Ă€r pĂ„ semester i Kanarieöarna). Safirglas pĂ„ fram och baksida och riktigt snygg tavla i sunburst stuk. Datum vid kl 4, har försökt hitta ref utan resultat. Den ska tydligen vara rĂ€tt ny och listar runt 450€.

NÄgon som har en aning om vad det kan vara för modell?

Edit: SRP05
prod_srpb05_main.jpg

Bilden Àr tyvÀrr lite dÄlig. SÄg riktigt bra ut IRL, blev klart sugen :)
SHS, annars ganska trevlig. Ser sjukt stor ut tyvÀrr, fick du nÄgon uppfatt ung om storleken?

IMG_8725.JPG
Den kanske inte Àr för alla, men jag tycker att det Àr en av de snyggaste klockorna som gjorts alla kategorier. Finishen pÄ tavla och index Àr helt galen. Framför alllt nÀr de polerade guldytorna fÄngar ljus nÀr det Àr halvmörkt. Elegans!

G+Sarb17=BFF! :p

IMG_8725.JPG
Den kanske inte Àr för alla, men jag tycker att det Àr en av de snyggaste klockorna som gjorts alla kategorier. Finishen pÄ tavla och index Àr helt galen. Framför alllt nÀr de polerade guldytorna fÄngar ljus nÀr det Àr halvmörkt. Elegans!

G+Sarb17=BFF! :p

Min nÀsta Seiko blir förmodligen en sarb017, tycker den Àr riktigt fin. LÀr se Ànnu bÀttre ut i verkligheten.

Hur postar man stora bilder. Lyckas bara bifoga sÄhÀr.

Bilagor

• IMG_20170129_164548-01.jpeg
    IMG_20170129_164548-01.jpeg
    51.8 KB · Visningar: 41
Min nÀsta Seiko blir förmodligen en sarb017, tycker den Àr riktigt fin. LÀr se Ànnu bÀttre ut i verkligheten.

Hur postar man stora bilder. Lyckas bara bifoga sÄhÀr.
Det finns ett alternativ som heter Fullstorlek. Du hittar det vid de bifogade bilderna. Lite svÄrt att förklara utan skÀrmdump men du kommer hitta det :)

Jag gÄr i tankar om att införskaffa mig en Seiko SARB033 och jag undrar om hur det gÄr till med momsen/tullen nÀr man vÀl importerar en?

Exempelvis, ifall jag skulle köpa en SARB033 frÄn den hÀr sÀljaren, bortsett frÄn betalpriset, vad bör jag förvÀnta mig att betala extra i moms och tull?
http://www.ebay.co.uk/itm/SEIKO-SAR...122883?hash=item3f69921c83:g:ur8AAOSw0UdXwEg~

Och ifall jag istÀllet skulle köpa en begagnad SARB033, frÄn en privatperson i Ebay, mÄste jag fortfarande betala moms?

Det stÄr och vÀger för mig mellan en Seiko SARB033 eller Tissot PR100 Titanium. Jag vill helst ha Seiko-klockan, men ifall priset gÄr över 3500 kr börjar jag tÀnka om. Uppskattar svar.

Jag gÄr i tankar om att införskaffa mig en Seiko SARB033 och jag undrar om hur det gÄr till med momsen/tullen nÀr man vÀl importerar en?

Exempelvis, ifall jag skulle köpa en SARB033 frÄn den hÀr sÀljaren, bortsett frÄn betalpriset, vad bör jag förvÀnta mig att betala extra i moms och tull?
http://www.ebay.co.uk/itm/SEIKO-SAR...122883?hash=item3f69921c83:g:ur8AAOSw0UdXwEg~

Och ifall jag istÀllet skulle köpa en begagnad SARB033, frÄn en privatperson i Ebay, mÄste jag fortfarande betala moms?

Det stÄr och vÀger för mig mellan en Seiko SARB033 eller Tissot PR100 Titanium. Jag vill helst ha Seiko-klockan, men ifall priset gÄr över 3500 kr börjar jag tÀnka om. Uppskattar svar.

Har betalat typ 2-300 Max nÀr jag köpt klockor i den prisklassen. Allt detta direkt till DHL, kan dock inte garantera att fallet blir sÄ för dig.

Lycka till!

Tillbaka
Topp