frasse
Basic
Tavlan Àr inte original pÄ den. Vad som sitter i vet bara Shiva, Ganesha och de som öppnat den.
Ăppnade allwyn satt i dvs 100% fejk
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Tavlan Àr inte original pÄ den. Vad som sitter i vet bara Shiva, Ganesha och de som öppnat den.
Ăppnade allwyn satt i dvs 100% fejk
Japp köpte den pÄ forumet vi fÄr se hur vederbörande svarar pÄ mitt meddelande.Köpte du den hÀr? Som sagt inget vÀrt lÀgga pengar pÄ mer... :-/
Tack!!Bra val xHenke!!!
Ja det vore en minst sagt stabil kombo, de Àr rejÀla klockor bÄda tvÄ!Den dÀr har jag funderat pÄ lÀnge. TÀnker att jag skulle fÄ en stabil 44mm:s dykarduo men som ÀndÄ skiljer sig frÄn varandra med den och min Sinn U1.
Har jag förstÄtt det korrekt om de enda skillnaderna mellan den och 001 Àr logotypen pÄ kronan, annan luminova och diashield?
Tack! Kör pÄ, kan inte tÀnka mig ett liv utan MM300UtmÀrkt val
GÄr sjÀlv i de tankarna, mm300 Àr en klocka som saknas vÀldigt mycket nu nÀr man inte har kvar den...
DĂ€r ser man! Hade gissat pĂ„ rostigt Seiko.Ăppnade allwyn satt i dvs 100% fejk
Tack!!
Ja det vore en minst sagt stabil kombo, de Àr rejÀla klockor bÄda tvÄ!
Ăr inte 100 men tror att det Ă€r det du nĂ€mner plus lite delar i verket som Ă€r tillverkade med "MEMS"- teknologi.
Tack! Kör pÄ, kan inte tÀnka mig ett liv utan MM300![]()
Kommer köra lÀnk nÀr jag vÀl hittar mitt lÀnkjusteringsverktyg!Kommer du köra pÄ lÀnk eller gummi? StÀmmer det att det gummi som kommer med Àr extremt styvt? Kan inte bestÀmt mig vad jag tycker om det. Fulsnyggt/toolcoolt tror jag att jag landar i till slut.
Skulle du fÄ delirium innan sommaren och tÀnka pÄ att skiljas frÄn den fÄr du gÀrna ha mig i tankarna![]()
Och dĂ€r har du det, tyvĂ€rr. Men om inte annat kan du ju spana efter lösa originalverk som passar och smacka i, sĂ„ fĂ„r du en trevlig vintage Seiko med AM-tavla.Ăppnade allwyn satt i dvs 100% fejk
Hmm, ser exakt ut som ett Seiko 6309-urverk. Ăr Allwyn nĂ„n licenstillverkad version?Ăppnade allwyn satt i dvs 100% fejk
Tur i oturen vete 17, det Àr fortfarande ett indiskt urverk som inte hör hemma i den boetten.En snabb googling om Allwyn och 6309: http://www.thewatchforum.co.uk/index.php?/topic/37086-i-dont-think-my-seiko-is-a-faiko/
Kanske tur i oturen? ;-)
Aha, sÄ en "Seiko" licenstillverkad i Indien. FrÀckt.En snabb googling om Allwyn och 6309: http://www.thewatchforum.co.uk/index.php?/topic/37086-i-dont-think-my-seiko-is-a-faiko/
Kanske tur i oturen? ;-)
Tur i oturen vete 17, det Àr fortfarande ett indiskt urverk som inte hör hemma i den boetten.![]()
Efter att det uppdagades att hela klockan var oÀkta sÄ backade vi köpet.Japp köpte den pÄ forumet vi fÄr se hur vederbörande svarar pÄ mitt meddelande.
Tror det dÀr Àr lite lÄngsökt. Nya indiska klockor kan man köpa för nÄgra 100kr, har sjÀlv haft en HMT.NÀ, men om det finns en marknad för denna typ av urverk sÄ kanske det gÄr att hitta nÄgon som Àr villig att pröjsa mÄngt mycket mer Àn vad han gav för klockan. Kanske inte i Sverige dÄ.
SKX007K och SKX007J Àr exakt samma klocka. Endast texten pÄ tavlan skiljer nÄgot. SÄ vitt jag vet sÄ tillverkas bÄda i samma fabrik i Kina (?). J-modellen Àr för den arabiska och, sÄ vitt jag vet, australiska marknaden.Var inne hos min lokala ad idag för att kolla om han kunde plocka hem en skx007j2 (grymt lÀcker klocka) och pris pÄ kalaset. Jag berÀttade att jag hittat en pÄ nÀtet men tÀnkte att jag kunde stödja den lokala handlarn. Eftersom han inte kunde hitta den i nÄgon varukatalog avrÄdde han mig frÄn köp, om nÄgot skulle gÄ fel sÄ kanske man behövde skicka klockan till Japan. Inte ens distributören i Norge tog emot klockorna. Har jag missat nÄgot?, tillverkas inte klockan lÀngre, skulle den vara mer komplicerad Àn en 007k? Hur fixar ni era "buggar"?, tips och rÄd pÄ hur jag gÄr vidare mottages tacksamt.
SKX007K och SKX007J Àr exakt samma klocka. Endast texten pÄ tavlan skiljer nÄgot. SÄ vitt jag vet sÄ tillverkas bÄda i samma fabrik i Kina (?). J-modellen Àr för den arabiska och, sÄ vitt jag vet, australiska marknaden.
Jag har förstÄtt det som att j-modellen tillverkades i Japan och k-modellen i Kina eller Malaysia FÄr kolla vidare..SKX007K och SKX007J Àr exakt samma klocka. Endast texten pÄ tavlan skiljer nÄgot. SÄ vitt jag vet sÄ tillverkas bÄda i samma fabrik i Kina (?). J-modellen Àr för den arabiska och, sÄ vitt jag vet, australiska marknaden.
Va?
007K Àr ihopskruvad i Malaysia och 007J i Japan. Har vÀl inget med Kina att göra??
DÀrav frÄgetecknet efter Kina. Hur som sÄ Àr jag hyfsat sÀker pÄ att ingen SKX007 Àr tillverkad i Japan. Tror @yonsson kan nog flika in.Jag har förstÄtt det som att j-modellen tillverkades i Japan och k-modellen i Kina eller Malaysia FÄr kolla vidare..
Mycket medveten om det. Dock har det med arabiska lagar att göra. Saxat frÄn annan trÄd:
Men om jag Àr totalt ute och cyklar ber jag om ursÀkt och erkÀnner att jag har fel.SKX Àr inte för japanska marknaden alls. J Àr för mellanöstern, dÀr de krÀver "Made in XXXXXX" pÄ importerade varor, och delar av asien och har oftast engelska och arabiskt daghjul medans K Àr för resten av vÀrlden och oftast har engelska och spanska.
Grattis!! Vill oxo haKul att vara tillbaka i SeikogÀnget! TÀnkte köpa en Tuna men det blev en SBDX017 istÀllet, hÀftig klocka
![]()
Har kollat runt pÄ andra forum som sÀger att flera delar till "lÄgprisseikos", om uttrycket tillÄts, kanske tillverkas i Japan men sÀtts ihop i bl.a. Kina. Detta pga den höga personalkostnader i Japan medans monteringen sker av Seikoutbildad personal i andra lÀnder. Made in Japan pÄ tavlan var tydligen av "exportteknisk" anledning, typ.