Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Den dĂ€r du, minns hypen mycke vĂ€l. Go klockaSaknar sommaren âș.
![]()
Den dÀr du, minns hypen mycke vÀl. Go klocka![]()
Vacker! Har du fler bilder pÄ den dÀr?70-talets bÀsta klockmÀrke + 70-talets bÀsta filmserie? Eller Àr det tidernas bÀsta klockmÀrke + tidernas bÀsta filmserie? Jag tror nog att det Àr det senare!
![]()
Typ alla andra seikodykare med svart tavla...Kikade litta pÄ @Jaggis sjukt snygga https://klocksnack.se/threads/seiko-sbdc007-shogun.67246/ och beundrar den matta tavlan enormt.
Vet ni möjligen ytterligare seiko divers med likadan matt tavla?
Man tackar! For the record sÄ Àr det en Seiko Skyliner 6102-8000 frÄn 1971. Lite grammar of design light pÄ den. Min första vintage och mitt första köp pÄ KS, runt skiftet augusti-september förra Äret. HÀr Àr lite bilder som jag postat tidigare pÄ KS!Vacker! Har du fler bilder pÄ den dÀr?
Gillar bandhornen och skyliner texten! Mycket bra!Man tackar! For the record sÄ Àr det en Seiko Skyliner 6102-8000 frÄn 1971. Lite grammar of design light pÄ den. Min första vintage och mitt första köp pÄ KS, runt skiftet augusti-september förra Äret. HÀr Àr lite bilder som jag postat tidigare pÄ KS!
![]()
![]()
![]()
![]()
Bonus: Min 70-tals-Seiko-trippel! 1971 - 1975 - 1977!
![]()
HĂ„ller med! GS och KS lillebror!Gillar bandhornen och skyliner texten! Mycket bra!
Har betalat typ 2-300 Max nÀr jag köpt klockor i den prisklassen. Allt detta direkt till DHL, kan dock inte garantera att fallet blir sÄ för dig.
Lycka till!
Blev ju riktigt bra det dÀr. HÀrligt djup med dubbel-dome!Kanske egentligen hör till hemslöjd, men fuck it. Första insatsen med att försöka stila till en BFK. Trött och smÄrepig hardlex har bytts ut mot dubbel-dome-safir med grön AR. Gjorde enormt mycket med helhetsintrycket. Kommer definitivt fÄ mer handledstid.
NÀsta puck fÄr bli att försöka hitta vettiga visare.
![]()
LĂ€ckertSenast tillskottet: Prospex SRP585K1 aka The MOHAWK
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jo jag har funderat en hel del, men blir inte riktigt klok pÄ det. Yobokies menar pÄ att han bara har EN modell som passar kinetic/quartz. Han skriver sÄhÀr:Blev ju riktigt bra det dÀr. HÀrligt djup med dubbel-dome!
AngÄende visarna, har du funderat nÄgot pÄ vad som skulle passa?
Sjukt snygg, antar att den bÀrs mindre Àn sina 45mm?Senast tillskottet: Prospex SRP585K1 aka The MOHAWK
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Passar de SEIKO sÄ passar de SEIKO, det Àr samma infÀstning oavsett urverk med ytterst fÄ undantag. Min erfarenhet Àr Àven att om de passar ETA sÄ passar de Àven SEIKO.Jo jag har funderat en hel del, men blir inte riktigt klok pÄ det. Yobokies menar pÄ att han bara har EN modell som passar kinetic/quartz. Han skriver sÄhÀr:
![]()
Not a big fan av dom röda detaljerna. NÄgot som gör mig Ànnu mer förvirrad Àr att han skriver "Available for your Seiko 7S/7002/6309/6R and Quartz 7N movement". FörstÄr inte om han menar att alla dom har samma mÄtt, eller att dom visarna finns för alla dom modellerna. Detta fÄr nog bli en egen trÄd i hemslöjd om jag ska fÄ ordning pÄ det.. Jag har sett folk rocka SKX-visare pÄ en BFK vilket föreslÄr att det borde vara samma..
Det Àr ju högst personligt vad du ska vÀlja sÄklart, men jag skulle nog satsa pÄ en beggad MM300. DÄ tappar den ju inte speciellt i vÀrde och Àr vad det verkar som lÀttflippad sÄ Àven om du Àndrar smak sÄ kan du fÄ tillbaka pengarna. Den borde gÄ att hitta inom budget eller vÀldigt nÀra.Nu har jag hamnat i ett dilemma. Har sÄlt nÄgra klockor frÄn lÄdan och behöver nu köpa nÄgotDet mÄste bli en Seiko men vet inte vilken. Har idag en PADI Turtle och en vintage 6106. Jag har typ bestÀmt mig för att köpa en SARX033 under vÄren nÀr skatteÄterbÀringen kommer sÄ nu mÄste jag hitta nÄgot annat att köpa inom kort. Jag tÀnker pÄ dykare eller nÄgot roligt som kompletterar samlingen. budget ligger pÄ 5000-10000 och jag sitter lite fast. SKX Àr najs men jag vill ha nÄgot med lite högre grad. Turtle rÀcker med PADIn, Sumo har jag funderat pÄ men Àr lite skeptisk till 20mm lÀnken. Shogun hade varit bra men nya Àr för dyra (egen Äsikt) och begagnade Àr sÀllsynta (jag var sent pÄ den som finns i köp och sÀlj). Trans Ocean Àr nÄgot jag övervÀger men mÄste dÄ spara lite till och sÄ finns det inte sÄ mycket recensioner eller band till det Àn. MM300 Àr ju snygg men jag vill inte lÀgga ut sÄ mycket innan jag blir typ 40 och inte Àndrar smaken varje halvÄr
Har jag missat nÄgot dykare? Finns det nÄgot icke dykare som skulle passa i samlingen med dessa förutsÀttningar? Vintage Àr jag lite rÀdd för dÄ det Àr svÄrt att hitta rÀtt om man inte Àr expert och felköp har jag gjort tillrÀckligt mycket pÄ sistone
![]()