• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

lenname

Panerai
Annan automatik nu
Ha en bra dag !!
IMG_20170306_071657.jpg
 

MĂ„berg

Panerai
Ännu en Seiko frĂ„n tradera..! DĂ„ligt ljus men tavlan Ă€r i en mörkblĂ„ nyans. GĂ„r inte men förhoppningsvis bara batteriet. I överlag bra skick men redigt glas. NĂ„gon som vet om det Ă€r svĂ„rt/vĂ€rt att försöka slipa till? LĂ€nken Ă€r pĂ„ tvĂ€tt just nu. Engelskt/tyskt daghjul. Har jag rĂ€tt att jag gissar pĂ„ tidigt 90tal? :)

2017-03-06 21.15.56.jpg
2017-03-06 21.16.32.jpg
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
Ännu en Seiko frĂ„n tradera..! DĂ„ligt ljus men tavlan Ă€r i en mörkblĂ„ nyans. GĂ„r inte men förhoppningsvis bara batteriet. I överlag bra skick men redigt glas. NĂ„gon som vet om det Ă€r svĂ„rt/vĂ€rt att försöka slipa till? LĂ€nken Ă€r pĂ„ tvĂ€tt just nu. Engelskt/tyskt daghjul. Har jag rĂ€tt att jag gissar pĂ„ tidigt 90tal? :)

2017-03-06 21.15.56.jpg
2017-03-06 21.16.32.jpg

Om det inte Àr batteriet som Àr problemet sÄ Àr 7N43-verk relativt enkla/billiga att fÄ tag i :)

Är det plexi/akryl sĂ„ kan det ju gĂ„ att polera ner, svĂ„rare om det Ă€r hardlex.
 

aljung

Panerai
2-Faktor
Finns det bandstift med feta Àndar men som inte Àr feta pÄ mitten, dvs som passar till seikos dykare men som gÄr att klÀmma in i de flesta band?

Om dessa finns, var kan jag hitta sÄna?
 

Psykel

Patek
Ännu en Seiko frĂ„n tradera..! DĂ„ligt ljus men tavlan Ă€r i en mörkblĂ„ nyans. GĂ„r inte men förhoppningsvis bara batteriet. I överlag bra skick men redigt glas. NĂ„gon som vet om det Ă€r svĂ„rt/vĂ€rt att försöka slipa till? LĂ€nken Ă€r pĂ„ tvĂ€tt just nu. Engelskt/tyskt daghjul. Har jag rĂ€tt att jag gissar pĂ„ tidigt 90tal? :)

2017-03-06 21.15.56.jpg
2017-03-06 21.16.32.jpg
Garanterat frÄn december 1993, sÄ du har helt rÀtt!
 

frere

Audemars
2-Faktor
Finns det bandstift med feta Àndar men som inte Àr feta pÄ mitten, dvs som passar till seikos dykare men som gÄr att klÀmma in i de flesta band?

Om dessa finns, var kan jag hitta sÄna?
Royal Straps har 2 mm tjocka bandstift med 1,1 mm Àndar! Jag har kört dem pÄ seikodykare utan att tappa dem... Vet inte om de riktiga fetingarna har Ànnu grövre Àndar, men det Àr iaf exakt samma mÄtt som pÄ t ex watchgeckos "skinny fat bars" (som kostar en tredjedel...om man orkar vÀnta)
 

SLA017

Panerai
Nu Ă€r jag riktigt sur... SĂ„ bestĂ€ller man en blĂ„ Samurai och sen Ă€r den restad i bestĂ€llning bara de blĂ„ turtels kom. Enligt astma medicinens rike sĂ„ kommer de inte fĂ„ in nĂ„gra fler som de hade blivit lovade. Ugglor i mossen... Jag Ă€r nĂ€sta sĂ€ker att min bestĂ€llning kom innan andra butikerna la sina och fick dem, dvs prio/rank vissa butik leveranser. HĂ€r jobbar man hĂ„rt att fĂ„ smĂ„ butiken skall sĂ€lja mer spĂ€nnande Seikos Ă€n dom brukar ( och som dom har gör ) Riktigt irriterad, Mars blir ROLEX MÅNAD.

Sorry att jag lÄter som arga mamman pÄ FB som rasar...
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Nu Ă€r jag riktigt sur... SĂ„ bestĂ€ller man en blĂ„ Samurai och sen Ă€r den restad i bestĂ€llning bara de blĂ„ turtels kom. Enligt astma medicinens rike sĂ„ kommer de inte fĂ„ in nĂ„gra fler som de hade blivit lovade. Ugglor i mossen... Jag Ă€r nĂ€sta sĂ€ker att min bestĂ€llning kom innan andra butikerna la sina och fick dem, dvs prio/rank vissa butik leveranser. HĂ€r jobbar man hĂ„rt att fĂ„ smĂ„ butiken skall sĂ€lja mer spĂ€nnande Seikos Ă€n dom brukar ( och som dom har gör ) Riktigt irriterad, Mars blir ROLEX MÅNAD.

Sorry att jag lÄter som arga mamman pÄ FB som rasar...
Trist :( ring globen och se om de har nÄgon kvar som de kan skicka :)
 
Topp