• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

IMG_2076.PNG
IMG_1940.JPG
IMG_8600.JPG

:cool:

Skulle tacksamt ta emot förslag pÄ referens.
Är ute efter en Seiko stĂ„l-dressare med silver (gĂ€rna lite burst) urtavla, streckindex, automatisk och minst 38mm boett (helst runt 40mm)

Finns ju snorbilliga och fina (utom lÀnken) Seiko five men de blir för smÄ med 36mm tycker jag. Typ denna:
IMG_0456.JPG

Har hittat SRP463J1 (nedan) och dÄ Àr det bukten som gÀller.
IMG_0455.PNG

NÄgon som har andra förslag, de mottages isÄfall mycket ödmjukt och tacksamt.

LÀnken kommer hur som antagligen vara för sladdrig sÄ den kommer nog hamna pÄ ett lÀder frÄn Martu.

(Inte Grand Seiko, blir för dyrt just nu tyvÀrr. Har inte tÀnkt lÀgga mer Àn 1-5K dÄ det Àr lite andra inköp pÄ gÄng ocksÄ.)

Skulle tacksamt ta emot förslag pÄ referens.
Är ute efter en Seiko stĂ„l-dressare med silver (gĂ€rna lite burst) urtavla, streckindex, automatisk och minst 38mm boett (helst runt 40mm)

Finns ju snorbilliga och fina (utom lÀnken) Seiko five men de blir för smÄ med 36mm tycker jag. Typ denna:
IMG_0456.JPG

Har hittat SRP463J1 (nedan) och dÄ Àr det bukten som gÀller.
IMG_0455.PNG

NÄgon som har andra förslag, de mottages isÄfall mycket ödmjukt och tacksamt.

LÀnken kommer hur som antagligen vara för sladdrig sÄ den kommer nog hamna pÄ ett lÀder frÄn Martu.

(Inte Grand Seiko, blir för dyrt just nu tyvÀrr. Har inte tÀnkt lÀgga mer Àn 1-5K dÄ det Àr lite andra inköp pÄ gÄng ocksÄ.)
SARX013, kanske? 40mm
http://www.creationwatches.com/prod...resage-23-jewels-sarx013-mens-watch-4495.html

En liten heads up för alla Seiko-lovers som kÀnner till (kanske inte sÄ mÄnga?) och/eller Àr intresserad av Àn modern och sÀllsynt HAQ-kronograf sÄ kommer jag lÀgga upp min Seiko Brightz SAGJ001 pÄ K&S lite senare idag, troligen efter lunch. Finns en Äterupplivad trÄd om Brightz-serien hÀr: https://klocksnack.se/threads/seiko-brightz-den-bortglömda-linjen.12829/

Just nu finns det mest troligt bara tvÄ av denna i Sverige (varav den ena Àr pÄ vÀg in?), sÄ pass pÄ! ;-)

img_7866-jpg.488373

img_7601-jpg.488374

En liten heads up för alla Seiko-lovers som kÀnner till (kanske inte sÄ mÄnga?) och/eller Àr intresserad av Àn modern och sÀllsynt HAQ-kronograf sÄ kommer jag lÀgga upp min Seiko Brightz SAGJ001 pÄ K&S lite senare idag, troligen efter lunch. Finns en Äterupplivad trÄd om Brightz-serien hÀr: https://klocksnack.se/threads/seiko-brightz-den-bortglömda-linjen.12829/

Just nu finns det mest troligt bara tvÄ av denna i Sverige (varav den ena Àr pÄ vÀg in?), sÄ pass pÄ! ;-)

img_7866-jpg.488373

img_7601-jpg.488374
Rackarns vad fin den Àr! :)

Dubbelpostar nyförvĂ€rvet hĂ€r tillsammans med sin Ă€ldre slĂ€kting. Olika som bĂ€r. 6217-8001 frĂ„n maj '67 till vĂ€nster. 8000 frĂ„n april '65 till höger, Ă€r lite trött just nu och har dessutom fel krona. Är det nĂ„gon som sitter pĂ„ en liten krona sĂ„ PM:a!
IMG_8966.JPG

Jag har bestÀllt dÀr ifrÄn 2 gÄnger, inga problem alls. Tror till och med att de skriver ner vÀrdet pÄ klockan sÄ det blir mindre i tullavgift :D betalde vÀldigt lite i tull för min skx007.
Det har nog förÀndrats nu. Finns en trÄd om creationwatches dÀr den svenska tullens intresse för paket med den avsÀndaren avhandlas.

Tillbaka
Topp