Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Efter att ha sett dom fÀrgerna Àr jag Ànnu mer nöjd med min blÄ lagun
Grattis! Bra mycket finare Àn dom nya!2 minuter senare, otroligt nöjd med bytet. Bytte dock bort min Padi paddan, inte cocktailen. Stort tack till @Blackpercy för trevligt bemötande!
![]()
Tack sjÀlv @ARTEA! Skönt att vi hade lika handleder sÄ jag slipper justera lÀnken.2 minuter senare, otroligt nöjd med bytet. Bytte dock bort min Padi paddan, inte cocktailen. Stort tack till @Blackpercy för trevligt bemötande!
![]()
Grattis! Grymt matchat med skjortan dessutom!Spanat pĂ„ denna modellen i knappa tvĂ„ Ă„r och var ruskigt nĂ€ra att köpa en ny för drygt ett Ă„r sedan. Ăntligen har jag en pĂ„ handleden! Ăr sĂ„ nöjd sĂ„ nöjd. Snart ska systemkameran med macroobjektiv fram...
![]()
![]()
Tack!! Haha, du kan ju gissa om jag hade nÄgon tanke med det nÀr jag satte pÄ mig skjortan imorse..Grattis! Grymt matchat med skjortan dessutom!![]()
Spanat pĂ„ denna modellen i knappa tvĂ„ Ă„r och var ruskigt nĂ€ra att köpa en ny för drygt ett Ă„r sedan. Ăntligen har jag en pĂ„ handleden! Ăr sĂ„ nöjd sĂ„ nöjd. Snart ska systemkameran med macroobjektiv fram...
LÀcker! Och frÀsig skjorta, tillverkare och ref pÄ den tack?![]()
![]()
![]()
Verkar ha gjorts batchar av denna Ă€ven pĂ„ 80 talet. Ănnu sĂ„ lĂ€nge finns den kvar.TĂ€nk vad lite extra text kan göra. I grund och botten Ă€r detta en 6306-7001 - förvisso en JDM-version, men inte sĂ„ ovanlig. Det som gör den speciell Ă€r "Scubapro 450" i en lĂ€tt blĂ„aktig ton samt en egen tavelkod (700JT). De gjordes för dykutrustningsföretaget Scubapro under Ă„tminstone1978-1979 - men Ă„rtal (och antal) Ă€r lite oklart. Denna Ă€r dock "mitt i prick" - frĂ„n mars 1978. RĂ€tta mig eller komplettera @Seikosthlm och lĂ€gg upp en bild pĂ„ din - om den inte Ă€r sĂ„ld ;-).
![]()
SnyggtLÀnk frÄn Hongkong, klocka köpt i Singapore och paketöppningskniv frÄn Japan
![]()
Summan blir en SKX011 pÄ Strapcode Angus
![]()
Wristshot pÄ sommarklockan 2017.
![]()
Du hittade den till slut, kommer ihĂ„g nĂ€r du va ute pĂ„ jakt efter den.Spanat pĂ„ denna modellen i knappa tvĂ„ Ă„r och var ruskigt nĂ€ra att köpa en ny för drygt ett Ă„r sedan. Ăntligen har jag en pĂ„ handleden! Ăr sĂ„ nöjd sĂ„ nöjd. Snart ska systemkameran med macroobjektiv fram...
![]()
![]()
Klockan Àr fin att titta pÄ men jag fÄr nog snabbt fixa lite fÀrg pÄ armarna. Orange och grisrosa hudton Àr inte den perfekta combon
Bra minne! Ja den har funnits i tankarna LĂNGE. Tack sĂ„ mycket.Du hittade den till slut, kommer ihĂ„g nĂ€r du va ute pĂ„ jakt efter den.
Bra köp, grattis![]()
JĂ€ttesnyggt blev det! @rogart-63 Ă€r bĂ€stĂntligen har jag fĂ„tt ett originalglas monterat pĂ„ denna, innan hade nĂ„gon klĂ„pare satt i ett extremt kupat glas som inte alls lirade med klockan. @rogart-63 gjorde vad min lokala urmakare inte visste hur han skulle fixa, vilket kĂ€nns rĂ€tt obegripligt.
Min egna poor mans snowflake, om man sÄ vill
![]()
Ăr du som i hypnos av tavlan och alla detaljer? SjĂ€lv tror jag att jag inte hade fĂ„tt sĂ„ mycket gjort pĂ„ jobbet efter ha fĂ„tt den klockan pĂ„ handleden, otroligt vackerSpanat pĂ„ denna modellen i knappa tvĂ„ Ă„r och var ruskigt nĂ€ra att köpa en ny för drygt ett Ă„r sedan. Ăntligen har jag en pĂ„ handleden! Ăr sĂ„ nöjd sĂ„ nöjd. Snart ska systemkameran med macroobjektiv fram...
![]()
![]()
Ja men nĂ€stan haha, mĂ€rks sĂ€kert! NĂ€r man vĂ€l tittat ner för att kolla tiden kan man ju fastna dĂ€r en stund. Tur att mitt jobb inte tillĂ„ter fina klockor..Ăr du som i hypnos av tavlan och alla detaljer? SjĂ€lv tror jag att jag inte hade fĂ„tt sĂ„ mycket gjort pĂ„ jobbet efter ha fĂ„tt den klockan pĂ„ handleden, otroligt vacker![]()
Grattis till en grym GS! Vet du vad den listar?Spanat pĂ„ denna modellen i knappa tvĂ„ Ă„r och var ruskigt nĂ€ra att köpa en ny för drygt ett Ă„r sedan. Ăntligen har jag en pĂ„ handleden! Ăr sĂ„ nöjd sĂ„ nöjd. Snart ska systemkameran med macroobjektiv fram...
![]()
![]()
Tack sÄ mycket! Hm, tror 65k, iaf senast jag kollade.Grattis till en grym GS! Vet du vad den listar?![]()
Sitter ju som en smÀck, schysst!![]()
SÄ, testar nyinköpta "sommarens bojsÀnke" a'la Astron sse085. Trots sin storlek sitter den perfekt runt handleden. Och sjukt lÀtt.
![]()
Keramik och titan, soldriven med gps, what's not to like?Möjligen just storleken dÄ, för varje dag och till allt kommer den inte passa.
![]()
Riktigt bra finish. Tydligen görs vissa delar i GS studion.
![]()
Det Àr aldeles för tidigt att komma med nÄgra vettiga reflektioner redan nu, men jÀvligt nöjd och Àr helt sÀker pÄ att den kommer funka till Ärets alla planerade resor. Ska försöka fÄ ett par bÀttre bilder pÄ tavlan vid tillfÀlle.