Krabbeluring
Basic
Snabb tÀvling.
Vad Àr betydelsen av mÀrket pÄ bilden som Àr inringat i rött?
![]()
Tre första med rÀtt svar fÄr ett sÄnt hÀr tygmÀrke att fÀsta pÄ finkavajen
![]()
Illuminati?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Snabb tÀvling.
![]()
![]()
Vattenytan till x meters djup?Snabb tÀvling.
![]()
![]()
Snabb tÀvling.
![]()
![]()
PlatiniumSnabb tÀvling.
![]()
![]()
Snabb tÀvling.
![]()
![]()
Gissar ocksÄ pÄ signering av den som satt hopa klockan.Snabb tÀvling.
![]()
![]()
+/- Âœ second per day accuracy.Snabb tĂ€vling.
![]()
![]()
Micro Artist StudioSnabb tÀvling.
![]()
![]()
Snabb tÀvling.
![]()
![]()
Micro Artist Studio
![]()
Micro Artist Studio!
DÄ gissar jag med pÄ micro artist studio, och att symbolen Àr en lotusblomma som stÄr för hÄllbarhet och trohet.![]()
För normalhÀndig - Svar ja. Du behöver en boettkniv (eller motsvarande - en smörkniv som du tejpar funkar ocksÄ) för att öppna boetten. Om du kÀnner runt locket med en nagel borde du hitta en liten skÄra dÀr kniven ska in. Tryck in kniven och vicka den lite sÄ borde locket ploppa av. OsÀker pÄ hur du kortar den dÀr specifika lÀnken. Typisk 70/80-talskonstruktion.![]()
SÄ skulle behöva fÄ lite hjÀlp. Kan jag enkelt sjÀlv korta lÀnken och byta batteri pÄ denna? Jag Àr normal hÀndig sÄ förhoppningsvis sÄ Àr det frÄgan om rÀtt verktyg![]()
![]()
![]()
SÄ skulle behöva fÄ lite hjÀlp. Kan jag enkelt sjÀlv korta lÀnken och byta batteri pÄ denna? Jag Àr normal hÀndig sÄ förhoppningsvis sÄ Àr det frÄgan om rÀtt verktyg![]()
![]()
Tack!För normalhÀndig - Svar ja. Du behöver en boettkniv (eller motsvarande - en smörkniv som du tejpar funkar ocksÄ) för att öppna boetten. Om du kÀnner runt locket med en nagel borde du hitta en liten skÄra dÀr kniven ska in. Tryck in kniven och vicka den lite sÄ borde locket ploppa av. OsÀker pÄ hur du kortar den dÀr specifika lÀnken. Typisk 70/80-talskonstruktion.
Borde vara tillverkad i september 1988, av serienumret att döma.
Tack!Det skulle jag sÀga att du kan. Pilarna pÄ insidan av lÀnken Àr riktningen du trycker ut lÄssprintarna i. Det gÄr göra med vilket hÄrt föremÄl som helst som fÄr plats. Jag sjÀlv anvÀnder springbar verktyg till det.
Batteri Àr inte heller nÄgra konstigheter, öppna med en boettöpnnare eller en tejpad kniv. Se bara till att du sÀtter i rÀtt batteri![]()
Tack!
Tror jag bara behöver korta lÀnken med en del. SÄ kollar pÄ det först och sedan batteriet.
RÀtt batteri lÄter som en nödvÀndighet![]()
Coolt! Tack dÄ fattar jag mer hur mekanismen ser ut.Hittade en bit av en gammal Seiko lÀnk jag kortat, med samma lÄsning pÄ bitarna.![]()
Det Àr ju skönt att dom Àr bÀttre pÄ att tillverka klockor Àn vad dom Àr pÄ engelska.![]()
Micro Artist Studio!
Ăr sugen. Vet du nĂ€r du kommer?NĂ„gon som inhandlat nya samurai? Ăr vĂ€ldigt sugen, ser ut och vara en riktig Sommarklocka
![]()
(Stulen bild givetvis)
Grattis! Ser riktigt trevlig ut! Hör av dig om du tröttnar
Tack! Ja de Àr en riktigt rejÀl och trevlig pjÀs. Den Àr tillverkad 2017 februari och dottern kom i februari i Är ocksÄGrattis! Ser riktigt trevlig ut! Hör av dig om du tröttnar![]()
Eller sÄ ringer du Globen.Grattis! Ser riktigt trevlig ut! Hör av dig om du tröttnar![]()