Enda jag inte fattar med Rolex, varför ingen AR pÄ glasen, vansinne.MisstÀnkte det, trist dock, dÄ jag har en djup aversion mot platt safir, stark nog till att jag sÄlde min Sub. FrÄnsett det lilla problem Àr den vÀldigt fin.
//Bosse
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Enda jag inte fattar med Rolex, varför ingen AR pÄ glasen, vansinne.MisstÀnkte det, trist dock, dÄ jag har en djup aversion mot platt safir, stark nog till att jag sÄlde min Sub. FrÄnsett det lilla problem Àr den vÀldigt fin.
//Bosse
Riktigt skön!Seiko nummer tvÄ inkommen under denna vecka, en klassisk Pougue 6139..
Gör sig inte rÀttvisa pÄ bild, störtskön chrono!
Har tokgnuggat plexi i tvÄ timmar nu, snart dÀr
Bra frÄga. Smuts? Fingeravtryck? Envishet/tradition?Enda jag inte fattar med Rolex, varför ingen AR pÄ glasen, vansinne.
Ehhh, nej SBGM001 har inte plan Krystal.
//Bosse
Smuts och fingeravtryck Àr ju inget problem om man hÄller sig till insidan med AR. Kan det vara gnidenhet? Man satte det ju under datumbubblan nyligen, vilket Àr kanon, varför inte under hela glaset?Bra frÄga. Smuts? Fingeravtryck? Envishet/tradition?
Men du, sitter med min SBGM001 pÄ handleden nu och visst, man kan kÀnna att glaset Àr liiiiite kupat, men man kan ju inte ens se det. Menar du att det gör sÄ stor skillnad mot platt glas att du helt vÀljer bort glas som Àr platta? Jag kan inte se sida vid sida att den ena klockans glas reflekterar mer Àn den andra.
http://lmgtfy.com/?q=White+dial+Seiko+diverVad finns det för dykare med vit tavla förutom den urnygga SBGX115?
BĂ„tkocken
Du kan ju köpa en SKZ323 annars och slÀnga in delarna i en skx007. Tror det skulle bli skitsnyggt.
BĂ„tkocken
Du kan ju köpa en SKZ323 annars och slÀnga in delarna i en skx007. Tror det skulle bli skitsnyggt.
Det var sÄ intresset tog fart pÄ riktigt för mig. Kan man bygga lego sÄ kan man modda klockor.Det skulle vara överkurs för mig men nÄgon gÄng mÄste man vÄga börja pilla med grejerna.
Det var sÄ intresset tog fart pÄ riktigt för mig. Kan man bygga lego sÄ kan man modda klockor.
Det Àr dessutom ett billigt sÀtt att fÄ en unik klocka utifrÄn sin egen smak.
SBGA073 heter den, numer pÄ brun alligator:Fantastiskt fin! Vad heter modellen?
Lyse? Bakgrundsbelysning om man trycker in en knapp?SBGA073 heter den, numer pÄ brun alligator:
Finns Àven med blÄ tavla, dÄ 075.
En av de sportigaste i GS SpringDrive-linje, efter dykarna, med sitt kronskydd o lyse.
SjÀlvklart, det finns ju pÄ alla GS.Lyse? Bakgrundsbelysning om man trycker in en knapp?
I see. Jag trodde de hade lyxat till det med bakgrundsbelysning. Jag har faktiskt en Timex med den funktionen.SjÀlvklart, det finns ju pÄ alla GS.
Lyspasta hajjru vÀl.
JÀmför du Timex och GS? Vet inte om jag ska skratta eller grÄta.I see. Jag trodde de hade lyxat till det med bakgrundsbelysning. Jag har faktiskt en Timex med den funktionen.
NÀ, absolut inte (och du ska nog skratta). PÄpekade helt enkelt att den typen av funktion finns.JÀmför du Timex och GS? Vet inte om jag ska skratta eller grÄta.
DĂ„ligt formulerat kanske, men det blev ju klargjort vad som menadesLyse? Bakgrundsbelysning om man trycker in en knapp?
Ja, det fÄr jag ÀndÄ sÀga. Finishen Àr som förvÀntat riktigt bra, bÄde generellt och pÄ makronivÄ.SÄ, hur kÀnns den nu nÀr du haft den ett tag yonsson? Lever den upp till dina förvÀntningar?
Ja, det fÄr jag ÀndÄ sÀga. Finishen Àr som förvÀntat riktigt bra, bÄde generellt och pÄ makronivÄ.
Finns egentligen ingenting att klaga pÄ förutom att den Àr gÀrna fÄtt vara 2mm mindre bÄde pÄ höjd och bredd. Den sitter dock vÀldigt bekvÀmt och Àr inte obalanserat topptung som SBDX001. Den följer Àven handledens rörelser utan att vara i vÀgen, sÄ för stor Àr den vÀl egentligen inte, Àven om jag tycker den Àr lite för tung pÄ lÀnk för att ha som vardagsklocka. (Jag har dÀremot anvÀnt den till vardags pÄ hirschet. )
Satte pÄ lÀnken igen nu och dÄ kÀnns den vÀldigt tung jÀmfört med pÄ hirschet ovan. Det jag trodde jag skulle störa mig pÄ, tjockleken pÄ spÀnnet och avsaknaden av datum har inte stört mig det minsta. Den matta tavlan Àr Àven den grym. Inte sÄ matt att den blir kornig och ÀndÄ tillrÀckligt matt för att ge kontrast till de blanka delarna pÄ urtavlan. Hade det funnits en mindre GS-kvartsdykare sÄ hade jag gÀrna bytt till den, men nu finns ju inte det (och lÀr inte finnas i framtiden heller), sÄ dÄ fÄr denna stanna.
LĂŠkkert med alle jeres
SÄdan et mÄtte julemanden godt komme forbi med hos mig.
Snygg kombo med perlonbandet
Kaffedags!