• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Bosse

Friends of KS
Riktigt bra och relativt modernt verk, googla 8R28.
Dock inget supersnyggt dekorerat.
Bra arbetshÀst med fina tekniska detaljer.
6s28 och 6s37 verken Àr det bÀttre finish pÄ nÀr vi pratar JDM modeller.

Mitt 6S37 kan vÀl sÀgas att ha funktionel industri look Mao ingen vidare dekor, lite pÄ rotoren iövrigt ren funktionalitet men den Àr bra, distinkta men mjuka kronograf knappar, super lent uppdrag och en tidshÄllning pÄ +3 till +4 SEK/24t beroende pÄ placering över natten
Denna var min första kronograf sÄ dÄ jag fick en Speedmaster med 7750 grundvÀrk var jag sÀker pÄ att den var sönder.....

//Bosse
 

john b

Rolex
Ny bild pÄ SDGZ013, fan va snygg den Àr. Glad att jag bestÀllt.

image.jpg

I titan dessutom. Intressant.

Har försökt googla men hittar inget om ytbehandling. Är den mĂ„ntro i hĂ„rda brightz-titanet?

Extra intressant isÄfall.
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Mitt 6S37 kan vÀl sÀgas att ha funktionel industri look Mao ingen vidare dekor, lite pÄ rotoren iövrigt ren funktionalitet men den Àr bra, distinkta men mjuka kronograf knappar, super lent uppdrag och en tidshÄllning pÄ +3 till +4 SEK/24t beroende pÄ placering över natten
Denna var min första kronograf sÄ dÄ jag fick en Speedmaster med 7750 grundvÀrk var jag sÀker pÄ att den var sönder.....

//Bosse

HĂ„ller med, men tycker att frĂ€lsningen pĂ„ bryggorna som vĂ€xlar mellan blank pĂ„ vissa och matt pĂ„ andra Ă€r skitsnygg. Knapparna Ă€r sagolikt mjuka. Ångrar dĂ„ och dĂ„ att jag sĂ„lde min Flighty...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
I titan dessutom. Intressant.
Har försökt googla men hittar inget om ytbehandling. Är den mĂ„ntro i hĂ„rda brightz-titanet?
Extra intressant isÄfall.
Det hade jag missat, men det lÄter ju logiskt utifrÄn att de flesta kronograferna just nu ingÄr i brightzlinjen. DÄ blev den plötsligt Ànnu coolare och Ànnu mer prisvÀrd. :)
 

aosehus

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor

Ervid

Omega
image.jpg


LÄnad bild till min frÄga.

Var kan man hitta detta eller liknande gummi till bra pris?
Sitter nÄgon pÄ ett sÄ kan ni gÀrna skicka ett PM
 

mega

Rolex
image.jpg


LÄnad bild till min frÄga.

Var kan man hitta detta eller liknande gummi till bra pris?
Sitter nÄgon pÄ ett sÄ kan ni gÀrna skicka ett PM
Original heter dom Isofrane. Benarus gör kopior av denna modell som hÄller bra kvalite. Googla sÄ kommer du hitta lite jÀmförelser.
 

mattande

Post nr 1 miljon? Oui, ce fut moi!
NĂ„gon som har erfarenheter av denna? seiko SNZF22J1
Skulle vilja testa "guld" men Àr fundersam om det Àr lÀttrepat osv?
top.jpg
 

Hubbatix

Cartier
Tack för pÄpekandet! Jag har dragit tillbaka annonsen om det nu Àr sÄ att klockan inte Àr helt kosher.

OM? Visare, inlÀgg, baksida ser knas ut. Tveksam till om tavlan Àr OK. Tycker Àven den ser knas ut. Bra att du drog tillbaka den.

Japp, helt rÀtt. Kan ju vara kul att gÄ igenom delarna i utbildningssyfte. https://klocksnack.se/threads/seiko-skx007-japan-made.32133/

Konstig vridring, skÄrorna ser fel ut. Helt fel inlÀgg, helt fel visare. Chapterringens streck Àr för lÄnga och smala. Tavlan ser nÀÀÀstan bra ut, men bara det att texten "21 Jewels" saknas pÄ en "Made in Japan"-tavla Àr ju en bra give-away. Sedan lyckas de sÀllan fÄ till Seiko-loggan pÄ samma krispiga sÀtt som original. Lysmassan pÄ fejktavlan Àr luddig medans den Àr slÀt pÄ original. Dessutom Àr den vita fÀrgen runt lumeprickarna pÄ en originaltavla glossy, medans den ser matt ut pÄ fejken. Hittade en jÀmförelsebild pÄ interwebnÀtet:

Seiko+ori+vs+replika04.jpg


Fler bilder hÀr: duniajam.blogspot.se/2011/08/seiko-skx007-original-vs-replika.html

Att datumhjulet har helt fel font pÄ siffrorna fÄr mig att misstÀnka att inte heller urverket Àr original. Vore intressant att se vad som döljer sig dÀrunder.
Och sÄ boetten dÄ, inte mÄnga rÀtt pÄ formerna dÀr. PÄ lÀnken ovan ser man mÄnga bra jÀmförelsebilder pÄ boetterna. Baklocket kan vara knepigt eftersom vÄgloggan kan variera lite Àven pÄ Àkta Seikos. Men nÀr jag istÀllet jÀmför formen pÄ locket med min 007:a sÄ ser man tydligt att formen skiljer sig Ät mellan de tvÄ. Det buktar alldeles för mycket pÄ fejken, originallocket Àr betydligt flatare.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Bra Hubbatix !
Det finns vÀldigt mÄnga faketavlor pÄ vintagemodellerna. En grundregel Àr att lyspastan i princip ska vara platt och ej missfÀrgad. Eventuella missfÀrgningar ska ligga utanpÄ lyspastan.
 
Topp