• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Psykel

Patek
Ingen som vet? :) Nedersta pinnen Àr en bild pÄ den som ramlade ut. Pinnen ovan Àr den vanliga. Jag antar att den behöver nÄgon form av "collar" men förstÄr inte var den ska in? Antagligen en annan storlek Àn för lÀnkarna eftersom dessa bara ramlar igenom var jag Àn stoppar in dem.

IMG_4279.JPG
IMG_4280.JPG
LinkBarCollar.gif
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ingen som vet? :) Nedersta pinnen Àr en bild pÄ den som ramlade ut. Pinnen ovan Àr den vanliga. Jag antar att den behöver nÄgon form av "collar" men förstÄr inte var den ska in? Antagligen en annan storlek Àn för lÀnkarna eftersom dessa bara ramlar igenom var jag Àn stoppar in dem.

IMG_4279.JPG
IMG_4280.JPG

ja exakt. Den hÀr videon visar hur det funkar pÄ ett monster-armband:


Stort tack! Konstigt att de anvÀnt tvÄ olika pins och collar pÄ det armbandet men nu vet jag!
IMG_5700.JPG

NjÀÀÀ, nu snackar vi vÀl ÀndÄ SARB033? DÄ sitter hylsan i mittendelen av lÀnken.
 
Senast Àndrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Den gÄr att ta loss? Som den ser ut pÄ bilden ovan? Det fattas alltsÄ ingenting?
Jag ger upp. Jag vet inte exakt hur just det stiftet ska sitta men det borde du kunna klura ut genom att kolla hur lÀnkbiten ser ut om du glömt hur du plockade ut det.
 

Akoa

Omega
2-Faktor
Jag ger upp. Jag vet inte exakt hur just det stiftet ska sitta men det borde du kunna klura ut genom att kolla hur lÀnkbiten ser ut om du glömt hur du plockade ut det.

Ja. Det Àr svÄrt att förklara och jag har ingen koll. Problemet Àr ju att jag inte tog ut den utan att den ramlade av direkt nÀr jag tog ur den ur boxen. SÄ jag vet inte hur den satt men har försökt klura och googla. Problemet Àr ju som sagt att det Àr olika pins pÄ de vanliga lÀnkarna och den hÀr biten. TÀnkte att jag kunde anvÀnda en pin och collar frÄn en lÀnk jag ÀndÄ ska korta men det gick ju som sagt inte eftersom det Àr större hÄl pÄ den i Àndarna.

Tack ÀndÄ för ditt försök!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ja. Det Àr svÄrt att förklara och jag har ingen koll. Problemet Àr ju att jag inte tog ut den utan att den ramlade av direkt nÀr jag tog ur den ur boxen. SÄ jag vet inte hur den satt men har försökt klura och googla. Problemet Àr ju som sagt att det Àr olika pins pÄ de vanliga lÀnkarna och den hÀr biten. TÀnkte att jag kunde anvÀnda en pin och collar frÄn en lÀnk jag ÀndÄ ska korta men det gick ju som sagt inte eftersom det Àr större hÄl pÄ den i Àndarna.

Tack ÀndÄ för ditt försök!
OK. I sÄ fall Àr det ju inte ens sÀkert att det Àr rÀtt stift. Knalla till en bra Klockmaster eller returnera klockan om den precis Àr köpt Àr mitt tips.
 

Akoa

Omega
2-Faktor
OK. I sÄ fall Àr det ju inte ens sÀkert att det Àr rÀtt stift. Knalla till en bra Klockmaster eller returnera klockan om den precis Àr köpt Àr mitt tips.

Japp. FÄr bli sÄ. Stiftet ramlar bara rakt igenom och alla collars likasÄ. HÄlet Àr för stort. Jag tror du har rÀtt. SÀkert fel stift frÄn början. Tack!
 

Essen

Omega
Nyinkommet!
Ananta SRQ013, 130Ă„rs jubileumsmodell. Limiterad till 700 st.
Den har vÀldigt mycket utav det jag Àr mest imponerad av med Seiko!
Tavlan Àr handmÄlad Urushi! Boetten har fasetter som Àr Zaratsu-polerade!
Urverket Àr 8r39, en uppdaterad version av 8r28... NÄgon som förresten har mer info om just detta urverk? Har googlat men inte hittat mycket...
99E071A9-78B5-4AB6-8892-C3BAC93E0704.JPG


32C44984-4668-43C8-8601-B7842E4DB321.JPG

SÄ. JÀvla. Nöjd.
Tack @Johanssons Kakel!
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Ja. Det Àr svÄrt att förklara och jag har ingen koll. Problemet Àr ju att jag inte tog ut den utan att den ramlade av direkt nÀr jag tog ur den ur boxen. SÄ jag vet inte hur den satt men har försökt klura och googla. Problemet Àr ju som sagt att det Àr olika pins pÄ de vanliga lÀnkarna och den hÀr biten. TÀnkte att jag kunde anvÀnda en pin och collar frÄn en lÀnk jag ÀndÄ ska korta men det gick ju som sagt inte eftersom det Àr större hÄl pÄ den i Àndarna.

Tack ÀndÄ för ditt försök!
Men yonsson har ju helt rÀtt hÀr. Stoppa i den lilla hylsan (lossa den frÄn stiftet) i hÄlet pÄ lÀnken sen sÀtter du ihop delarna och trycker i det stora stiftet.
 

Akoa

Omega
2-Faktor
Men yonsson har ju helt rÀtt hÀr. Stoppa i den lilla hylsan (lossa den frÄn stiftet) i hÄlet pÄ lÀnken sen sÀtter du ihop delarna och trycker i det stora stiftet.

Problemet Àr att hÄlen Àr för stora. Vad jag kan se sÄ kommer den inte lÄsa fast den. Jag gÄr till urmakare och hör efter. FÄr se om jag fÄr idiotförklara mig sjÀlv efterÄt :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nyinkommet!
Ananta SRQ013, 130Ă„rs jubileumsmodell. Limiterad till 700 st.
Den har vÀldigt mycket utav det jag Àr mest imponerad av med Seiko!
Tavlan Àr handmÄlad Urushi! Boetten har fasetter som Àr Zaratsu-polerade!
Urverket Àr 8r39, en uppdaterad version av 8r28... NÄgon som förresten har mer info om just detta urverk? Har googlat men inte hittat mycket...
99E071A9-78B5-4AB6-8892-C3BAC93E0704.JPG


32C44984-4668-43C8-8601-B7842E4DB321.JPG

SÄ. JÀvla. Nöjd.
Tack @Johanssons Kakel!
Kul köp! SEIKO modifierar oftast urverk som ska sitta i dykarklockor sÄ att de blir mer anpassade efter det. Det brukar innebÀra större balans och annan fjÀder.
 

Jodisalt

Rolex
Idag kom SARB033, en klocka jag mÄnga gÄnger tidigare varit nÀra pÄ att köpa men inte riktigt gÄtt hela vÀgen. Nu Àr den Àntligen hÀr och jag mÄste verkligen sÀga att den ser mycket bÀttre ut i verkligheten Àn pÄ bild!

IMG_1036.JPG
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
IMG_5086.JPG

NÄgon som har förslag pÄ en lÀnk som jag skulle kunna sÀtta pÄ denna klocka? Vad tror ni hade passat? Det som sitter pÄ Àr lite för litet..

Visst var den pÄ 19mm? Valfritt lÀder pÄ 20 mm ska du kunna fÄ in. Vissa krÀver kanske lite mer engagemang att fÄ pÄ plats. Den Àr ju lite korsning mellan sport och dress sÄ kanske valfritt nato kan funka? Finns ganska stort utbud numera Àven pÄ 19mm, cheapestnatostraps.com har ett okej utbud för billig peng, inte bÀsta kvalitén men duger kanske om du vill testa nÄtt.
 
Topp