• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Fredrik (Swe)

Rolex
2-Faktor
IMG_20170605_111549_048.jpg
 

Akoa

Omega
2-Faktor
OK. I sÄ fall Àr det ju inte ens sÀkert att det Àr rÀtt stift. Knalla till en bra Klockmaster eller returnera klockan om den precis Àr köpt Àr mitt tips.


Klockmaster sa att pinnen gÄtt sönder och behöver bestÀlla en ny. Den ska tydligen inte tas loss. Den hÀr var alltsÄ trasig frÄn början. Tack för all hjÀlp!



Seiko har inte vÀrldsgaranti antar jag? :)
 

Bazsy

Cartier
IMG_5086.JPG




NÄgon som har förslag pÄ en lÀnk som jag skulle kunna sÀtta pÄ denna klocka? Vad tror ni hade passat? Det som sitter pÄ Àr lite för litet..
Klockmaster sa att pinnen gÄtt sönder och behöver bestÀlla en ny. Den ska tydligen inte tas loss. Den hÀr var alltsÄ trasig frÄn början. Tack för all hjÀlp!



Seiko har inte vÀrldsgaranti antar jag? :)
Jo det har dem numera.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Klockmaster sa att pinnen gÄtt sönder och behöver bestÀlla en ny. Den ska tydligen inte tas loss. Den hÀr var alltsÄ trasig frÄn början. Tack för all hjÀlp!



Seiko har inte vÀrldsgaranti antar jag? :)
VÀrldsgaranti pÄ de flesta modellerna, oftast inte pÄ GS, vill man ha det pÄ GS sÄ fÄr man be om det specifikt.
 

Gaut

Breitling
Visst var den pÄ 19mm? Valfritt lÀder pÄ 20 mm ska du kunna fÄ in. Vissa krÀver kanske lite mer engagemang att fÄ pÄ plats. Den Àr ju lite korsning mellan sport och dress sÄ kanske valfritt nato kan funka? Finns ganska stort utbud numera Àven pÄ 19mm, cheapestnatostraps.com har ett okej utbud för billig peng, inte bÀsta kvalitén men duger kanske om du vill testa nÄtt.


Tack ska du ha! Det ska absolut testas!
 

DrKlocka

Vacheron
2-Faktor
NÄgon som testat SKA647? Hittat en i en affÀr i nÀrheten, nedsatt till 150 euro. Tycker den Àr rÀtt tuff, men hittar ingen recension eller andra Äsikter pÄ nÀtet.
SÄldes förvisso för ca 130 euro hos vissa andra grÄhandlare, men dÄ tillkommer ju skatt. Dessutom Àr den nu utgÄngen.
Vad tror ni? KÀnns rÀttsÄ prisvÀrd men Àr ju ganska dÄligt insatt i SeikotrÀsket.
imgrc0060024634.jpg
 

Madpaw

Breitling
Hejhej!!
Har en SEIKO sumo SBDC003 blumo, anvÀnder den dagligen men börjat tröttna pÄ lÀnken..
har ni nÄgon bra tips över gummi sorter? (sam jag söker efter nÄn som har original Sumo lÀnk som gÀrna vill bli av m den, ta gÀrna kontakt med mig)

/Magnus
 
Senast Àndrad:

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Hejhej!!
Har en SEIKO sumo SBDC003 blumo, anvÀnder den dagligen men börjat tröttna pÄ lÀnken..
har ni nÄgon bra tips över gummi sorter? (sam jag söker efter nÄn som har original Sumo lÀnk som gÀrna vill bli av m den, ta gÀrna kontakt med mig)

/Magnus
Crafter Blue har gummin anpassade för Sumo. Kostar en slant men ser bra ut IMHO.
 

LundgrenđŸ„Š

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Blir en vecka i Italien frÄn och med imorgon, skall vÀl inte vara nÄgra problem att bada Ä hÀrja med sarb033/035?
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Ja jag tycker ju det, e ju ÀndÄ 100m wr men det Àr vÀl att det ej Àr skruvad krona som gör att man blir nojjig!
SÄlÀnge du inte daskar i kronan Àr de ju lugnt :) Skruvad krona har inte direkt med vattentÀthet att göra. Skruvad krona skyddar dock frÄn stötar som normalt hade brutit av stammen (och iom det pajjat vattentÀthet). Samt utdragning av kronan av misstag.
 
Topp