• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Ormet

Panerai
2-Faktor
Äntligen en budget-hibeat i klockhögen

IMG_0024.JPG
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Ja det kan ju vara ett minfÀlt, sÀrskilt Lord Marvel (hibeat-varianten) kan vara rÀtt antastade med tveksamma poleringar eller utbytta delar.
Jo, rÀtt mkt beggat kÀnns tveksamt pÄ ebay. Men kan nog ibland vara pga min okunskap pÄ vintage ocksÄ. Skulle vara kul att veta lite mer sÄ man vÄgar lite mera :)
 

leiden

Rolex
Jo, rÀtt mkt beggat kÀnns tveksamt pÄ ebay. Men kan nog ibland vara pga min okunskap pÄ vintage ocksÄ. Skulle vara kul att veta lite mer sÄ man vÄgar lite mera :)
Ett tips om du har Instagram, följ kontot seikobusters. Det kontot Àr skapat för att lÀra ut hur man sÀrskiljer Àkta vintage Seiko frÄn alla fakes dÀr ute. Mycket informativt och djupgÄende :)
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Den skall vara limiterad men finns hos diverse ADs. Har för mig att nÀrmsta stjÀrnurmakarna (nÀrmst mig alltsÄ) hade en i lager.
SjÀlv Àr jag lite sugen pÄ en SRPB09, nÄn som har en/klÀmt pÄ en?
HÀr Àr de tillsammans:

IMG_0405.JPG
Jag har :) diggar den som attan. NÄgot stor pÄ mina taniga leder (16cm) men tack vare kramande luggar gÄr de an.
Lite bilder
20170303_191856.jpg 20170225_212151.jpg 20170228_161420.jpg 20170228_162608.jpg 20170515_112320.jpg
 
Senast Àndrad:

Bazsy

Cartier
MÄste bara skriva om 6R15 igen. Nyligen köpte jag en blumo och en SARX033 frÄn Seiya och skrev hÀr för nÄgra veckor sedan hur Blumon gick med typ +2s/d under en vecka. Nu ha de jag Sarx033 pÄ armen i Ängra dagars men glömde följa tiden (fÄr göra det i nÀsta rotation. Jag har dock lagt den pÄ timegraphern för jag ville ÀndÄ se hur den gÄr. AlltsÄ en rak linje och sÄ 0.0s/d i alla fall dial up.
Vet att det finns 6R15 dÀr ute med betydligt svagare prestanda sÄ detta borde vara nÄgot med att dessa kom frÄn Japan. Hare ni erfarenhet med 6R15 klockor frÄn Japan versus frÄn andra lÀnder?
 
Topp