• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Jodisalt

Rolex
Beror nog pÄ om du ska köpa klockan ocksÄ eller lös lÀnk. Ring en KLM och frÄga.

Tack! Tar och gör det!

Edit. Ringde och frÄgade (Frölunda Torg). Jag kunde inte bestÀlla en SRP777 med lÀnk. IstÀllet skulle jag köpa klockan och köpa till lÀnken (800-900kr).
 
Senast Àndrad:

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
IMG_2087.JPG

Vad passar bÀttre i duggregnet om inte varmgrÄ titan :cigar: Om jag fÄr tid och kommer ihÄg efter semestern ska jag försöka recensera denna som min tÀnkta sommarklocka
 

Orlok

Omega
2-Faktor
PSX_20170531_144612.jpg

Ny tillskott i Seikofamiljen. Köpt hÀr pÄ forumet.
Har inte klurat ut hur tidvattenfunktion fungerar, den inre ringen Àr graderad 1-30 och tavlan Àr numrerad 0-24.
Om nÄgon vet sÄ Àr jag tacksam för en kort beskrivning. :)
 
Senast Àndrad:

Case

Panerai
Äntligen lyckats fĂ„ tag pĂ„ en "Grand Cocktail" SDGM003. Tack till @Chumba

iPhone foton gör den inte rÀttvisa. Den Àr helt amazables. Jag gillar tom automatic fonten och stenen pÄ kronan, som brukar fÄ kritik av folk som inte vet vad de snackar om. ;-)

IMG_1403.JPG
 

Akoa

Omega
2-Faktor
IMG_4278.JPG
Skriver hÀr i hopp om att fÄ svar eftersom det kÀnns onödigt att starta en ny trÄd för detta förhoppningsvis enkla problem.

Jag fick hem min Seiko sarb033 och hinner inte mer Àn ta upp den innan lÀnken som sitter nÀrmast spÀnnet hoppar ut. Eftersom den inte ser ut som de andra lÀnkarna sÄ undrar jag hur jag sÀtter ihop den? Finns det bÄde en "pin" och "collar" pÄ den ocksÄ? PÄ sprinten sitter en tjockare del men som ser ut som en "collar" men den sitter ju fast.

Hoppas ni förstÄr vad jag menar? Tacksam för svar dÄ jac Àr lite frustrerad nu :)
 

Chumba

Rolex
Äntligen lyckats fĂ„ tag pĂ„ en "Grand Cocktail" SDGM003. Tack till @Chumba
iPhone foton gör den inte rÀttvisa. Den Àr helt amazables. Jag gillar tom automatic fonten och stenen pÄ kronan, som brukar fÄ kritik av folk som inte vet vad de snackar om. ;-)

IMG_1403.JPG
Den Àr sÄ sjukt bra! Hur kunde jag sÀlja den? :banghead::p
 

Herrgosh

Omega
Kunde inte hitta nÄgon annan trÄd om det, Men prövar hÀr! NÄgon som har koll pÄ vart man kan hitta en Skx007/Skx009 för bÀsta pris?
 

buggin-san

Cartier
HallÄ team Seiko! Plötsligt stannade denna i lÄdan över natten, utan att den mig veterligen har behandlats vÀrre Àn vanligt. Trist, för det Àr ju en trotjÀnare, men jag tÀnkte hÀr frÄga om nÄgon av er hÀndiga skulle kunna ta er en titt och se om den enkelt kan startas igen? PM:a gÀrna om ni vill och kan. DÄ slipper jag lokala urmakarens tider....!

SKX%20stannad%2020170601_091119_zpslrrxwmaw.jpg


Tack frÄn Martin
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Hoppsan nu missade jag lite :banghead: sorry :oops: jag har bara Seikos med batterier.
Jag vet inte hur man vindar upp en Seiko.
Bratten vet jag bara dra ut kronan och snurra fram och tillbaka max 40 ggr (om den har stannat)

//Simon
Det ser ut som en skx007. DÄ har den inte handwind utan behöver skakas runt lite för att börja gÄ igen. @buggin-san antar att du testat det men den bara inte gÄr igÄng ÀndÄ?
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Tack för engagemang! Precis, det Àr en SKX007, dvs automat, standardverket 7s26-0200. Och ja, den har skakats och kronan har skruvats....
Jag har faktiskt aldrig varit med om att en automat bara stannar och inte startar sen. Vanligast Àr vÀl att de slutar hÄlla tiden bra innan de dör och krÀver service.

SÄ kan tyvÀrr inte hjÀlpa sÄ mycket pÄ den fronten.

Jag personligen hade daskat till den i handen ordentligt nÄgra gÄnger och se om de gör nÄgon skillnad. SÀkert inte rÀtt sÀtt att göra de pÄ dock.
 

Akoa

Omega
2-Faktor
IMG_4278.JPG
Skriver hÀr i hopp om att fÄ svar eftersom det kÀnns onödigt att starta en ny trÄd för detta förhoppningsvis enkla problem.

Jag fick hem min Seiko sarb033 och hinner inte mer Àn ta upp den innan lÀnken som sitter nÀrmast spÀnnet hoppar ut. Eftersom den inte ser ut som de andra lÀnkarna sÄ undrar jag hur jag sÀtter ihop den? Finns det bÄde en "pin" och "collar" pÄ den ocksÄ? PÄ sprinten sitter en tjockare del men som ser ut som en "collar" men den sitter ju fast.

Hoppas ni förstÄr vad jag menar? Tacksam för svar dÄ jac Àr lite frustrerad nu :)


Ingen som vet? :) Nedersta pinnen Àr en bild pÄ den som ramlade ut. Pinnen ovan Àr den vanliga. Jag antar att den behöver nÄgon form av "collar" men förstÄr inte var den ska in? Antagligen en annan storlek Àn för lÀnkarna eftersom dessa bara ramlar igenom var jag Àn stoppar in dem.

IMG_4279.JPG
IMG_4280.JPG
 

Herr_Katt

Cartier
2-Faktor
Ingen som vet? :) Nedersta pinnen Àr en bild pÄ den som ramlade ut. Pinnen ovan Àr den vanliga. Jag antar att den behöver nÄgon form av "collar" men förstÄr inte var den ska in? Antagligen en annan storlek Àn för lÀnkarna eftersom dessa bara ramlar igenom var jag Àn stoppar in dem.

IMG_4279.JPG
IMG_4280.JPG
ser ut som det fattas en collar ja, den ska över den tjocka biten, kolla efter noga i "hÄlet" om du har nÄn dÀr, annars fixar sÀkert en lokal urmakare biffen (iom att den antagligen Àr helt omöjlig att hitta om den nu ramlat loss vid nÄgot tillfÀlle)
 

Akoa

Omega
2-Faktor
ser ut som det fattas en collar ja, den ska över den tjocka biten, kolla efter noga i "hÄlet" om du har nÄn dÀr, annars fixar sÀkert en lokal urmakare biffen (iom att den antagligen Àr helt omöjlig att hitta om den nu ramlat loss vid nÄgot tillfÀlle)

Den ska sitta pÄ den tjocka biten pÄ pinnen? Jag fÄr leta lite till. FÄr vÀl gÄ till en urmakare sÄ fixar det sig sÀkert dÄ. Tack!

Iom att den Äkte av direkt nÀr jag packade upp klockan sÄ undrar jag om den fanns dÀr alls frÄn början. Letat i boxen men inte hittat...
 
Topp