• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_6171.JPG
IMG_6172.JPG
IMG_6177.JPG

Boom baby! Branschens bÀsta lume!


IMG_6184.JPG

Gratis Àgande i 10 Är, det kan man inte sÀga om alla klockor. :D
 

Psykel

Patek
Är den dĂ€r pĂ„ riktigt? Ref?

Du har inte köpt den pÄ eBay frÄn en indisk sÀljare? ;)
6347-6010. Ja, den Àr legit. Googla 6347, den kom i diverse boetter under en begrÀnsad tid. SÀllsynt, som sagt. Min Àr den enda jag sett till försÀljning i Sverige. Jag kan nog vara ganska ensam om en sÄn i hela landet, vilket kÀnns rÀtt nice.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Kan jag av en slump precis hittat min Ärsklocka i min egen klocklÄda? :eek:

Min skx031 börjar med serienr 9 men vet ju inte vilket Ärtionde. Urverk Àr 7s26A

Bild pÄ lite mek idag :)
20170615_211314.jpg
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
Kan jag av en slump precis hittat min Ärsklocka i min egen klocklÄda? :eek:

Min skx031 börjar med serienr 9 men vet ju inte vilket Ärtionde. Urverk Àr 7s26A

Bild pÄ lite mek idag :)
20170615_211314.jpg

Om du Àr född 99 eller 09 sÄ kanske det stÀmmer? :p

TillÀgg: Den började produceras i mitten av 90-talet sÄ det Àr dessvÀrre omöjligt för den att vara frÄn 89.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Om du Àr född 99 eller 09 sÄ kanske det stÀmmer? :p

TillÀgg: Den började produceras i mitten av 90-talet sÄ det Àr dessvÀrre omöjligt för den att vara frÄn 89.
Haha det var just de dÀr jag inte hade sÄ bra koll pÄ. NördlÀser om 7c43 just nu och tog genvÀgen angÄende detta genom att frÄga hÀr :)

DÄ Àr jag rÀtt sÀker pÄ att den borde vara frÄn 99. Den skulle behöva lite tlc. Inte sÄ distinkt i vridningen och kullagret till rotorn Àr lite glappt.

Rengöringen av bezeln gjorde ingen större skillnad tyvÀrr.
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
Haha det var just de dÀr jag inte hade sÄ bra koll pÄ. NördlÀser om 7c43 just nu och tog genvÀgen angÄende detta genom att frÄga hÀr :)

DÄ Àr jag rÀtt sÀker pÄ att den borde vara frÄn 99. Den skulle behöva lite tlc. Inte sÄ distinkt i vridningen och kullagret till rotorn Àr lite glappt.

Rengöringen av bezeln gjorde ingen större skillnad tyvÀrr.

99 borde den vara frÄn ja, 7S26A Àr den första iterationen av verket, B-verket kom i mitten av 00-talet.

Bezeln pÄ SKX03X har dessvÀrre den egenskapen, Àven pÄ bra ex kan det kÀnns rÀtt kasst. Men det kan eventuellt hjÀlpa att byta ut packningen och kullager-grejen :)
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
99 borde den vara frÄn ja, 7S26A Àr den första iterationen av verket, B-verket kom i mitten av 00-talet.

Bezeln pÄ SKX03X har dessvÀrre den egenskapen, Àven pÄ bra ex kan det kÀnns rÀtt kasst. Men det kan eventuellt hjÀlpa att byta ut kullagret-grejen :)
Jo jag misstÀnkte de var nÄgot sÄnt. Har förstÄtt att Seiko byter bokstav i slutet pÄ sina urverk nÀr nÄgon uppdatering skett.

FÄr kolla upp om jag kan hitta lite delar till den. Tycker vridningen kÀnns tightare nÀr man trycker ner den och vrider, sÄ ny kula kanske skulle hjÀlpa :)

gav mig pÄ att rucka den idag pÄ fingerkÀnsla ocksÄ. FÄr se hur de blev imorgon.

NÀsta grej blir att matta ner sharkmesh och klorinbad för inlÀgget.
 
Topp