Jag jagar för fulltRekommenderar starkt att hitta en 7c43 av nÄgot slag, löjligt bra klocka. Snygg och hÄller tiden löjligt bra. Min gÄr +-0 sek per mÄnad, aldrig varit med om nÄgot sÄ exakt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Jag jagar för fulltRekommenderar starkt att hitta en 7c43 av nÄgot slag, löjligt bra klocka. Snygg och hÄller tiden löjligt bra. Min gÄr +-0 sek per mÄnad, aldrig varit med om nÄgot sÄ exakt
Grym! Men det Àr ju inte Sà gratis om du mÄste Äka till Japan för att byta batteri.
Boom baby! Branschens bÀsta lume!
Gratis Àgande i 10 Är, det kan man inte sÀga om alla klockor.
Inte jag, bara klockan.Grym! Men det Àr ju inte Sà gratis om du mÄste Äka till Japan för att byta batteri.
Fjantigt pris, den kommer gÄ osÄld.Hoppsan! Inte har de vÀl blivit sÄhÀr dyra, eller?
http://www.tradera.com/item/190204/282120683/seiko-6105-8000-legendarisk-dykarklocka-fran-1969
Tror den legat ute pÄ tratten ett halvÄr minst, osÄld lÀr den nog förbli.Fjantigt pris, den kommer gÄ osÄld.
Fjantigt pris, den kommer gÄ osÄld.
För dom pengarna fÄr man en begagnad GS Quartz...Hoppsan! Inte har de vÀl blivit sÄhÀr dyra, eller?
http://www.tradera.com/item/190204/282120683/seiko-6105-8000-legendarisk-dykarklocka-fran-1969
Ingen aning.Visst finns sÀljaren hÀr pÄ KS?
Ingen aning.
"Endast för dig som vet vad den hÀr klockan handlar om och uppskattar dess historia, charm och stil".
Fan ocksÄ, jag som hade 16 papp som lÄg och skrÀpade men jag kÀnner inte att jag lever upp till kraven.
Dubbelpostar frÄn dagens vintage, eftersom den Àr sÄ grym och sÀllsynt. Den klocka som skriker mest 70-tal i min samling!
6347-6010. Ja, den Ă€r legit. Googla 6347, den kom i diverse boetter under en begrĂ€nsad tid. SĂ€llsynt, som sagt. Min Ă€r den enda jag sett till försĂ€ljning i Sverige. Jag kan nog vara ganska ensam om en sĂ„n i hela landet, vilket kĂ€nns rĂ€tt nice.Ăr den dĂ€r pĂ„ riktigt? Ref?
Du har inte köpt den pÄ eBay frÄn en indisk sÀljare?
Visst finns sÀljaren hÀr pÄ KS?
Hoppsan! Inte har de vÀl blivit sÄhÀr dyra, eller?
NÄn mÄnad har den varit uppe.Tror den legat ute pÄ tratten ett halvÄr minst, osÄld lÀr den nog förbli.
DÄ kan jag nog blandat ihop den med nÄgon annan som lÄg uppe tidigare i vintrasNÄn mÄnad har den varit uppe.
NjÀÀÀÀ, för en rimlig peng hade den sÄlts hÀr pÄ KS, till mig exempelvis som letar efter en fin -8000. Men 16 lök, inte ens nÀstan.Tjaa, pÄ eBay har dom gÄtt för det Svenska marknaden Àr ju snÄl som satan nÀr det gÀller klassiska Seiko.
Kan jag av en slump precis hittat min Ärsklocka i min egen klocklÄda?
Min skx031 börjar med serienr 9 men vet ju inte vilket Ärtionde. Urverk Àr 7s26A
Bild pÄ lite mek idag
Haha det var just de dÀr jag inte hade sÄ bra koll pÄ. NördlÀser om 7c43 just nu och tog genvÀgen angÄende detta genom att frÄga hÀrOm du Àr född 99 eller 09 sÄ kanske det stÀmmer?
TillÀgg: Den började produceras i mitten av 90-talet sÄ det Àr dessvÀrre omöjligt för den att vara frÄn 89.
Troligtvis 1999. Tror inte 7S26 fanns 89.Kan jag av en slump precis hittat min Ärsklocka i min egen klocklÄda?
Min skx031 börjar med serienr 9 men vet ju inte vilket Ärtionde. Urverk Àr 7s26A
Bild pÄ lite mek idag
Haha det var just de dÀr jag inte hade sÄ bra koll pÄ. NördlÀser om 7c43 just nu och tog genvÀgen angÄende detta genom att frÄga hÀr
DÄ Àr jag rÀtt sÀker pÄ att den borde vara frÄn 99. Den skulle behöva lite tlc. Inte sÄ distinkt i vridningen och kullagret till rotorn Àr lite glappt.
Rengöringen av bezeln gjorde ingen större skillnad tyvÀrr.
Jo jag misstÀnkte de var nÄgot sÄnt. Har förstÄtt att Seiko byter bokstav i slutet pÄ sina urverk nÀr nÄgon uppdatering skett.99 borde den vara frÄn ja, 7S26A Àr den första iterationen av verket, B-verket kom i mitten av 00-talet.
Bezeln pÄ SKX03X har dessvÀrre den egenskapen, Àven pÄ bra ex kan det kÀnns rÀtt kasst. Men det kan eventuellt hjÀlpa att byta ut kullagret-grejen
En frÄga.... Passar lÀnkarna frÄn MM SBDX001 mm pÄ en SBDX009?