• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

wox

Omega
hÀr Àr bilden
BGYDtJ6.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
MÄste bara skriva om 6R15 igen. Nyligen köpte jag en blumo och en SARX033 frÄn Seiya och skrev hÀr för nÄgra veckor sedan hur Blumon gick med typ +2s/d under en vecka. Nu ha de jag Sarx033 pÄ armen i Ängra dagars men glömde följa tiden (fÄr göra det i nÀsta rotation. Jag har dock lagt den pÄ timegraphern för jag ville ÀndÄ se hur den gÄr. AlltsÄ en rak linje och sÄ 0.0s/d i alla fall dial up.
Vet att det finns 6R15 dÀr ute med betydligt svagare prestanda sÄ detta borde vara nÄgot med att dessa kom frÄn Japan. Hare ni erfarenhet med 6R15 klockor frÄn Japan versus frÄn andra lÀnder?
Landet gör ingen skillnad men min erfarenhet Àr att de senaste versionerna (C) hÄller tiden vÀldigt bra, mycket bÀttre Àn tidigare versioner av urverket.
 

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Fantastisk klocka det dĂ€r. Grymt skick ocksĂ„. Är det inte sunburst tavla pĂ„ den? Det var det pĂ„ min.
Jag vet egentligen inte var grÀnsen gÄr för vad man kan kalla sunbursttavla men den har den dÀr skimmrande grÄ ytan som ger sunbursteffekt. Precis som den samtida 62mas dykaren.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag vet egentligen inte var grÀnsen gÄr för vad man kan kalla sunbursttavla men den har den dÀr skimmrande grÄ ytan som ger sunbursteffekt. Precis som den samtida 62mas dykaren.
Sunburst nĂ€r den Ă€r som bĂ€st. Älskar diskret sunburst som det kan ta flera dagar innan man mĂ€rker, som pĂ„ exempelvis SBGM001.
 

Astrakhan

Cartier
2-Faktor
Hej! Undrar om denna Seiko Àr legit?

http://www.tradera.com/item/190204/...herrur-tillverkad-1971-1983-nytt-laderarmband

Den underliga urtavlan stÀmmer med nÄgra som ligger ute pÄ ebay för en spottstyver (alla fr Indien). Bild av baksida 7009-5570 urverk. SÀljaren pÄ tradera har en hel del frÄn HMT ute utan att ngn har budat. LÀste hÀr ovan om Indien-producerade Seikos, kÀnde inte till det innan.

Tack pÄ förhand för input!
 
Senast Àndrad:
Topp