• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Krabbeluring

Cartier
Sköldpaddan fick uppleva sitt första dopp! 25 grader i vattnet :)

IMG_1357.JPG
 

wox

Omega
nÄn som handlat frÄn japan-onlinestore.com? billigare Àn sieya pÄ en modell jag övervÀger.
 

ElSensei

Omega
2-Faktor
NÄgon Seikokung som vet om det gÄr att fÄ tag pÄ en Seiko SNKK57 nÄgonstans? eller syskonet SNKK55?

Verkar som att de inte produceras lÀngre (!?)..... :arghh:

upload_2017-6-23_12-7-23.png
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
KÀnns bÀttre Àn bÄde Skx och samurai.

Denna Àr ju inte dum dock! Fast titan modell Àldre Àr ju bÀtte iof. Men gillar den mer och mer nya samurai. Men Àr ju en helt annan prisklass Àn Srp turtle som kÀnns som de ligger pÄ ~2k numera :)
IMG_2623.JPG

Men med gummiband gillar integrerat, sitter skönt runt handleden bÀttre pÄ mig Àn raka :)
 

Wreckmaster

Breitling
image.jpg

KjÞpte denne Solar PADI 'n hos CW i mars tror jeg. Men den har begynt og stoppe nÄr den ligger urÞrt over noen dager. Er jo igrunn lite brukt siden den er i rotasjon med alt for mange andre klokker. SÄ jeg tenkte den var for dÄrlig oppladet og jeg har to ganger lagt den i solen pÄ verandaen. Senest igÄr sÄ lÄ den hele dagen med skiven direkte i sollyset. Men i morges hadde den stoppet igjen. Starter med engang jeg dunker litt lett pÄ den og holder tiden perfekt nÄr den gÄr. Noen som vet hva dette kan skyldes? Kan der vÊre sÄ enkelt som at batteriet er dÄrlig fra fabrikk og at det ikke tar til seg nok strÞm? Gidder ikke sende den tilbake til CW siden jeg kun ga kr 1700 for den. Er batteriskifte pÄ denne som pÄ alle andre quartz verk? Kan lokal urmaker skifte batteri pÄ den? PÄ forhÄnd takk for svar :)
 
Topp