Den Ànda störande Àr folk pÄ jobbet frÄgade flera gÄnger om det var Vostoken jag köpte i höstas. Prata om folk och klockor...
Trevligt att mm300+nato funkar för vissa, Àr som sagt snyggt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Den Ànda störande Àr folk pÄ jobbet frÄgade flera gÄnger om det var Vostoken jag köpte i höstas. Prata om folk och klockor...
Ălskar verkligen Sumons profil, speciellt den infĂ€llda vridringen.En av de sakerna jag gillar mest med Seiko Ă€r att de verkar lĂ€gga mycket energi pĂ„ att klockorna ska se bra och intressanta ut frĂ„n alla vinklar. Ett exempel: den kantiga, den kurviga och den fula.
![]()
Mums!Ălskar verkligen Sumons profil, speciellt den infĂ€llda vridringen.
Jag skulle nog ocksĂ„ sĂ€ga att tjockare nato funkar bra. Detta Ă€r ett Zuludiver som Ă€r mjuk och har en trevlig tjocklek. Skulle nog inte gilla den med en Phoenix eller annan tunnare nato. Vostok missen Ă€r kanske ocksĂ„ mitt fel dĂ„ den ocksĂ„ sitter pĂ„ en 20mm bond nato. Fast den Ă€r frĂ„n SingularstrapsĂr ju ofta "klocka som klocka" för den oinvigde. Min 500kronors Amphibian i 060-case har misstagits för en Hublot en gĂ„ng.. sĂ„ det kan gĂ„ Ă„t andra hĂ„llet ocksĂ„.
Trevligt att mm300+nato funkar för vissa, Àr som sagt snyggt.
Turtlen Àr sjukt snygg alltsÄ, jag gillade den inte först av nÄgon anledning, sen sÄg jag en i verkligheten och Àr sÄld.
Den gör sig bÀttre pÄ bildTurtlen Àr sjukt snygg alltsÄ, jag gillade den inte först av nÄgon anledning, sen sÄg jag en i verkligheten och Àr sÄld.
Min snkk47 (Seiko 5) började igÄr skramla lite och har börjar stanna nu under eftermiddagen. NÄgon med tips?
Magnussons Göteborg sa minst 5-600 bara öppna klockan. KÀndes ju sÄdÀr i och med att den kostade ca 1000 spÀnn. Han snackade nÄgot om att rotorn satt löst.Om du inte har kunskaper sjÀlv sÄ Àr det nog bara att lÀmna in till urmakare som fÄr peta pÄ det. Ofta inte lönt med billigare Seikos.
Du kanske kan öppna upp den och ta bilder? kanske nÄgon pÄ forumet med mer kunskaper Àn mig kan lokalisera felet?
De dÀr ser man alltför sÀllan. Lyckos!
Bara man vÀnjer sig vid boettformen sÄ tycker jag det Àr seikos bÀsta budgetdykareTurtlen Àr sjukt snygg alltsÄ, jag gillade den inte först av nÄgon anledning, sen sÄg jag en i verkligheten och Àr sÄld.
Den första Seikon jag köpte (runt 2009-2010 tror jag). Fortfarande rÀtt sÄ nöjd att det blev denDe dÀr ser man alltför sÀllan. Lyckos!![]()
Har den ocksÄ lugholes?Den första Seikon jag köpte (runt 2009-2010 tror jag). Fortfarande rÀtt sÄ nöjd att det blev den.
Ăr lite nyfiken pĂ„ hur de nya stĂ„r sig. Borde kanske skaffa en och jĂ€mföra...
GÄ till nÄgon annan dÄ. Tar ju 5 sekunder att skruva fast rotorn bÀttre.Magnussons Göteborg sa minst 5-600 bara öppna klockan. KÀndes ju sÄdÀr i och med att den kostade ca 1000 spÀnn. Han snackade nÄgot om att rotorn satt löst.
Tips?GÄ till nÄgon annan dÄ. Tar ju 5 sekunder att skruva fast rotorn bÀttre.
Klockmaster Hansson exempelvis.
Bara Àlskar min nya sarb023, kört den pÄ handleden sen den anlÀnde tidigare i veckan..
![]()
![]()
![]()