Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Visste inte att den fanns förrÀn den dök upp hÀr i förra veckan typ. Riktigt fin, gillar framförallt indexen som ser ut att skapa ett fint djup i tavlan!Bara Àlskar min nya sarb023, kört den pÄ handleden sen den anlÀnde tidigare i veckan..
Dubbelslag indikerar att klockan Àr dÄligt laddad. LÄter illa pÄ vilket sÀtt? Har rotor lossnat kanske?Hej vÀnner
Min 5m43-0a40, lÄter illa samt sekundvisaren slÄr dubbelslag. NÄgon som vet vad som kan vara tokigt?
InlÀgg utan bild Àr ett oinlÀgg
ljudet Àr som nÀr barnen ritar med kritor pÄ asfalt. Har inte gjort nÄgra "nya" aktiviteter, den gÄr i rotation men anvÀnds pÄ veckobasis. MÀrkte att den stannat i torsdags, men anvÀndes senast i tisdags.Dubbelslag indikerar att klockan Àr dÄligt laddad. LÄter illa pÄ vilket sÀtt? Har rotor lossnat kanske?
Har du en tandborstladdare sÄ kan det vara vÀrt att testa. Annars, sitt och skaka den nÄn timme.
Kinetic har ett ganska skrÀligt ljud. LÄter den annorlunda mot tidigare eller Àr det en ny iakttagelse?ljudet Àr som nÀr barnen ritar med kritor pÄ asfalt. Har inte gjort nÄgra "nya" aktiviteter, den gÄr i rotation men anvÀnds pÄ veckobasis. MÀrkte att den stannat i torsdags, men anvÀndes senast i tisdags.
Kinetic har ett ganska skÀligt ljud. LÄter den annorlunda mot tidigare eller Àr det en ny iakttagelse?
Om den inte hÄller laddningen som den ska nÀr du skakat om en galning kan det behövas ett byte av kapacitatorn. Har inte riktigt koll pÄ nÀr seiko gick över till lithiumbaserade batterier istÀllet, men om det Àr den gamla typen sÄ förlorar de mycket kapacitet, speciellt om de laddas ur. Att byta Àr rÀtt billigt om man gör det sjÀlv (runt hundringen tror jag, reservdelar finns pÄ tex eBay och cousinsuk).
Ny iakttagelse, men skakat den i ca 1,5 h nu. Kommit upp i 25 % ska testa ett tag till och se hur/vad som hÀnder
GS-gummi kommer ju finnas igen iom de nya GS Hi-Beat dykarna som kommer i Juli. Kolla med Svante om han kan köpa hem ett svart som sitter pÄ en SBGH255. Annars funkar ett Hirsch Mobile frÄn Watchobsession perfekt om du vill ha fitted.
"Normal" som i specificerat eller som i "normalt IRL"?Vad Àr den normerade gÄngavvikelsen för
- 4R36
- 6R15?
"Normal" som i specificerat eller som i "normalt IRL"?
Typ +-7 spd. Det finns olika versioner av 6R15 dessutom, de "C"-verk jag har haft har gÄtt vÀldigt bra, typ +-3spd. Ruckningen varierar mellan olika exemplar och det gör Àven gÄngavvikelsen.
Spontaninköp av SPORK. SÀkert cool pÄ nato.