• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

molinari

Cartier
Dagens lunchfisk inhandlas!
20170630_101650.jpg
SRP777 - Seiko
Kvartövertio...
 

Donorvar

Omega
NÄgon som har en Sarb017 och/eller en Sbcm023 och behöver lite extra pengar till semestern? PM mig isÄfall, snabb och smidig affÀr utlovas.
 

leiden

Rolex
Bara Àlskar min nya sarb023, kört den pÄ handleden sen den anlÀnde tidigare i veckan.. :)
IMG_2234.JPG
IMG_2236.JPG
IMG_2237.JPG
Visste inte att den fanns förrÀn den dök upp hÀr i förra veckan typ. Riktigt fin, gillar framförallt indexen som ser ut att skapa ett fint djup i tavlan!
Hade kanske bestÀllt en sÄn om jag vetat om den men nu blev det en Sarb035 istÀllet. Det fÄr vÀl duga :)
 

Johled00

Panerai
2-Faktor
Hej vÀnner

Min 5m43-0a40, lÄter illa samt sekundvisaren slÄr dubbelslag. NÄgon som vet vad som kan vara tokigt?

InlÀgg utan bild Àr ett oinlÀgg
14989777329311691945275.jpg
 

Johled00

Panerai
2-Faktor
Dubbelslag indikerar att klockan Àr dÄligt laddad. LÄter illa pÄ vilket sÀtt? Har rotor lossnat kanske?
ljudet Àr som nÀr barnen ritar med kritor pÄ asfalt. Har inte gjort nÄgra "nya" aktiviteter, den gÄr i rotation men anvÀnds pÄ veckobasis. MÀrkte att den stannat i torsdags, men anvÀndes senast i tisdags.
 

Bilagor

  • 14989837221341819447513.jpg
    14989837221341819447513.jpg
    136.9 KB · Visningar: 25

gdae

Cartier
2-Faktor
ljudet Àr som nÀr barnen ritar med kritor pÄ asfalt. Har inte gjort nÄgra "nya" aktiviteter, den gÄr i rotation men anvÀnds pÄ veckobasis. MÀrkte att den stannat i torsdags, men anvÀndes senast i tisdags.
Kinetic har ett ganska skrÀligt ljud. LÄter den annorlunda mot tidigare eller Àr det en ny iakttagelse?

Om den inte hÄller laddningen som den ska nÀr du skakat om en galning kan det behövas ett byte av kapacitatorn. Har inte riktigt koll pÄ nÀr seiko gick över till lithiumbaserade batterier istÀllet, men om det Àr den gamla typen sÄ förlorar de mycket kapacitet, speciellt om de laddas ur. Att byta Àr rÀtt billigt om man gör det sjÀlv (runt hundringen tror jag, reservdelar finns pÄ tex eBay och cousinsuk).
 
Senast Àndrad:

Johled00

Panerai
2-Faktor
Kinetic har ett ganska skÀligt ljud. LÄter den annorlunda mot tidigare eller Àr det en ny iakttagelse?


Om den inte hÄller laddningen som den ska nÀr du skakat om en galning kan det behövas ett byte av kapacitatorn. Har inte riktigt koll pÄ nÀr seiko gick över till lithiumbaserade batterier istÀllet, men om det Àr den gamla typen sÄ förlorar de mycket kapacitet, speciellt om de laddas ur. Att byta Àr rÀtt billigt om man gör det sjÀlv (runt hundringen tror jag, reservdelar finns pÄ tex eBay och cousinsuk).

Ny iakttagelse, men skakat den i ca 1,5 h nu. Kommit upp i 25 % ska testa ett tag till och se hur/vad som hÀnder
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
@Molle hjÀlp, vars hittar man GS gummin?
4447110471_1431e95ae1.jpg

SlÀnger upp lite bilder frÄn stranden... SÄ vacker :)

20170702_144908.jpg

20170702_145014.jpg

20170702_145033.jpg

20170702_145044.jpg
GS-gummi kommer ju finnas igen iom de nya GS Hi-Beat dykarna som kommer i Juli. Kolla med Svante om han kan köpa hem ett svart som sitter pÄ en SBGH255. Annars funkar ett Hirsch Mobile frÄn Watchobsession perfekt om du vill ha fitted.
 
Topp