• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

gdae

Cartier
2-Faktor
Tillskott i Seikofamiljen idag. En SKX007 som dessutom blir Ärs- och mÄnadsklocka för sonen. :cool:
IMG_20170703_194137-01.jpeg
IMG_20170703_193934-01.jpeg
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Tjusigt! De mÄ inte vara hela vÀrlden, men erkÀnn att om du hittar en som dessutom Àr samma mÄnad lÀr du ju slÄ till eller hur? ;)
Fast nu har jag ju lagt ner mkt kÀrlek pÄ den hÀr. En forummedlem har servat den och sen Àr packningarna och glaset nytt. Den fÄr stanna :) sÄ viktigt Àr det inte att fÄ mÄnad rÀtt.
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
Tackar @Ormet för denna :) Seiko SCVS003, föregÄngaren till SARB033

eqLZeIM.jpg

SlÀngde efter nÄgra veckor pÄ ett blÄtt perlonband frÄn Eulit vilket utan tvekan Àr det skönaste band jag nÄgonsin provat!
wM1oKkn.jpg

Har letat efter ett grövre perlon till och frÄn, den dÀr ser mycket skön ut!
 

Clemons

Rolex
2-Faktor
NÄn som har tips pÄ hur man justerar lÀnken pÄ SKX007 super jubilee? Behöver ta bort tvÄ bitar nÀmligen. Ser ut som att det Àr skruvspÄr, men det stÄr inget i manualen om skruvspÄr eller om lÀnken.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
NÄn som har tips pÄ hur man justerar lÀnken pÄ SKX007 super jubilee? Behöver ta bort tvÄ bitar nÀmligen. Ser ut som att det Àr skruvspÄr, men det stÄr inget i manualen om skruvspÄr eller om lÀnken.
Super jubilee kallar man inte originallÀnken sÄ vad har du för lÀnk?
 

Clemons

Rolex
2-Faktor
HjÀlper mig föga med en bild framifrÄn. :D
Om lÀnken Àr original sÄ har den stift, Àr det en super jubilee sÄ har den skruvar. Finns det pilar pÄ undersidan av lÀnkbitarna sÄ har den stift.

Alright! VÄgar man ge sig pÄ det sjÀlv med hammare/nÄl eller nÄgot liknande? Har tyvÀrr inget sÄnt lÀnkverktyg lÀngre...
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Alright! VÄgar man ge sig pÄ det sjÀlv med hammare/nÄl eller nÄgot liknande? Har tyvÀrr inget sÄnt lÀnkverktyg lÀngre...
Innan jag köpte mig verktyg sÄ anvÀnde jag en liten insexnyckel och hammare.

Men de Àr klart bekvÀmare med "rÀtt" verktyg :)

Ta de lite varligt bara sÄ ska de nog gÄ vÀgen
 

Clemons

Rolex
2-Faktor
19758368_10159034445155387_2107757793_n.jpg
NÄlar Àr för mjuka men en liten spik funkar. :)

Nyp av yttersta vassa spetsen pÄ ett vanligt hÀftstift (sÄnt dÀr med "plasthuvud") med en tÄng. Sen kan du peta ut stiften med det.

Innan jag köpte mig verktyg sÄ anvÀnde jag en liten insexnyckel och hammare.

Men de Àr klart bekvÀmare med "rÀtt" verktyg :)

Ta de lite varligt bara sÄ ska de nog gÄ vÀgen

Tack för hjÀlpen! Blev en liten skruvmejsel och gummisidan pÄ en hammare, funkade alldeles utmÀrkt :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Bra verk (8Fxx), trÄkigare boett och (sÀrskilt) den integrerade lÀnken... FrÄn sent 90-tal, tidigt 00-tal. 8 Ärs batteritid, perpetual calendar.
+HAQ. Synd att inte SEIKO tog vara pÄ det verket och utvecklade det. Har förstÄtt att 8F haft vissa svÄrigheter att leva upp till batteritiden, speciellt över tid men jÀkla roliga specs.
 
Tack för input @yonsson @Molle

NÄgon uppfattning om vÀrde? FörstÄr att det inte Àr sÄ mÄnga pesetas, men kul att veta om man betala överpris eller ej ;)

Skicket Àr som ett skyltex som varit pÄ nÄgra handleder, som ny, men inte ny.
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
För SARB017-Àlskarna:
IMG_5865.PNG
Fett! Inte för att jag har en men den ser sjukt trevlig ut. Ser nÀstan ut som att de har mittpartierna upphöjda utan att kanterna Àr helt rundade som med alla (?) andra modeller, den ser lite ut som de moderna Rolex Submariner-ÀndlÀkarna (enda liknande jag kommer pÄ).
 

Alligatorn

Cartier
En lokal AD konka och jag försov mig. Gled in sent och impulsköpte denna. Vad Àr det egentligen jag köpt? All info uppskattas :p
Nu har du redan fÄtt svar sÄ jag slipper rabbla specs men kul att se den dyka upp hÀr, har en likadan med vit urtavla jag Àrvde av en slÀkting! :p Som sagt trÄkigt med den integrerade lÀnken och imo Àr den relativt ful. Men med det sagt sÄ verkar det vara en kompetent klocka inuti, sÄ det Àr trevligt. :D

Edit: Tror nÀstan det var tack vare den klockan jag blev medlem och har nu 5st klockor istÀllet för 1.
https://klocksnack.se/threads/byta-tavla-seiko-8f56-0020-behöver-tips.49179/

Haha, nu nÀr jag ser bilden tycker jag den Àr snygg igen.. :D
 
Topp