• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Ormet

Panerai
2-Faktor
Ingen skillnad bortsett frÄn texten pÄ tavlan. J har "made in Japan" (dock tillverkar i samma fabrik i Malaysia som K-modellen) och Àr framför allt för den arabiska marknaden. K-modellen Àr för övriga vÀrlden.
Mindfuck, jag trodde jag pÄ nÄgot sÀtt lyckats skriva under ditt alias dÄ vi skrivit nÀstan samma sak :p
 

Mazie

Breitling
Tjenare, ska bestÀlla hem min SKX007 idag och undrar dÀrför om ni har tips pÄ sidor dÀr man kan köpa lÀnk, nato mm.
 

Syven

Panerai
2-Faktor
Denna har fÄtt stanna mycket lÀngre Àn det var tÀnkt.
Trevligt impulsköp
IMG_20170710_110415.jpg
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Har inga möjligheter att lÀgga upp bilder, tyvÀrr.
Men kan nÄgon sÀga mig vad skillnaden Àr mellan SNZH53J1 och SNZH53K1? Jag har sett tvÄ likadana ur - men somsagt den ena var J1 och den andra var K1. Kan inte se nÄgon skillnad.

J1 betyder att den Àr gjord i Japan. Vissa seikofrÀlsta menar att det Àr hÀftigare.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Typ som nÀr du skrev att vissa pÄstÄr att J-versioner har bÀttre finish? :D ;)
Haha, fair point! men mÄnga gör ju iaf det. Finns ett par videos pÄ tuben dÀr de jÀmförs. Jag tror de mest sitter i skallen pÄ dom som tror de. Alternativt att av just de 2 som jÀmförs rÄkar den som heter J vara aningen bÀttre polerad runt kanter osv. Kunde lika gÀrna varit tvÀrtom.

DÀrav att jag skrev att vissa pÄstÄr detta, skrev inte att de Àr sant :hungry:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Haha, fair point! men mÄnga gör ju iaf det. Finns ett par videos pÄ tuben dÀr de jÀmförs. Jag tror de mest sitter i skallen pÄ dom som tror de. Alternativt att av just de 2 som jÀmförs rÄkar den som heter J vara aningen bÀttre polerad runt kanter osv. Kunde lika gÀrna varit tvÀrtom.

DÀrav att jag skrev att vissa pÄstÄr detta, skrev inte att de Àr sant :hungry:
Olika batcher, inte svÄrare Àn sÄ. Man ska inte hÄlla felaktiga rykten igÄng, de ska dödas. :)
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Efter allt skx snack fick den lite handledstid. Börjar bli nyfiken att slÀnga pÄ den rassliga orginallÀnken igen istÀllet för strapcode.
20170711_065749.jpg

MÄste hjÀlpa produktion pÄ jobbet sÄ dÄ behövdes nÄgonting pÄ lÀnk som tÄl stryk. Nato Àr big NONO nÀr man Àr nÀra jÀrnstÀnk!
 
Topp