• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Heja posten :)


img57254814.jpg
 
Nu ska jag inte svÀra pÄ det men har lÀst lösa trÄdar om att de slutat tillverka skx för ett tag sedan. @yonsson @Molle? Men sÄ verkar ju inte vara fallet.

Om du nÄnting ska göra dig av med klockan sÄ hör av dig till mig. Jag har en skx007 redan men just att din dÄ Àr frÄn februari 2017 gör den intressant för mig. Fick min dotter dÄ :)
Okej, stort grattis! Jag förstÄr att det hade varit kul att ha en klocka som representerar hÀndelsen sÄ ska försöka komma ihÄg det om jag kommer pÄ sÀljtankar. Dock sÄ tror jag att min skx Àr en keeper tyvÀrr!
 
Okej, stort grattis! Jag förstÄr att det hade varit kul att ha en klocka som representerar hÀndelsen sÄ ska försöka komma ihÄg det om jag kommer pÄ sÀljtankar. Dock sÄ tror jag att min skx Àr en keeper tyvÀrr!
FörstÄr det. Jag gillar min med :) ett byte kanske kan vara intressant? Kan slÀnga nÄgra hundringar din vÀg ifall ocksÄ.
 
Nu ska jag inte svÀra pÄ det men har lÀst lösa trÄdar om att de slutat tillverka skx för ett tag sedan. @yonsson @Molle? Men sÄ verkar ju inte vara fallet.

Om du nÄnting ska göra dig av med klockan sÄ hör av dig till mig. Jag har en skx007 redan men just att din dÄ Àr frÄn februari 2017 gör den intressant för mig. Fick min dotter dÄ :)

Jag köpte en SKX007a pÄ Klockmaster FÀltöversten hÀromdagen med 723 i början pÄ serienummret. Vet inte hur mÄnga dom eventuellt har kvar men kanske vÀrt att kolla om det Àr sÄ intressant att du kan betala fullpris (2.5k) för en.
(Globen hade ocksÄ inne för)
 
Jag köpte en SKX007a pÄ Klockmaster FÀltöversten hÀromdagen med 723 i början pÄ serienummret. Vet inte hur mÄnga dom eventuellt har kvar men kanske vÀrt att kolla om det Àr sÄ intressant att du kan betala fullpris (2.5k) för en.
(Globen hade ocksÄ inne för)
Tack för tipset :) man slits ju mellan allt man vill ha och har iofs en Samurai med 72 i början.

MÄste fÄ lite rensat ur klocklÄdan tror jag innan jag köper nytt. Beggat gÄr pÄ nÄgot vis lÀttare att motivera i skallen :p
 
DÄ till den stora frÄgan; Behöver en dykare dÄ jag gjort mig av med min Tag Heuer och börjar ha en förkÀrlek till Seiko.
Kört Sköldpaddor och SKX, Àr det Turteln som gÀller i ett spann till typ 5000:- eller kanske Sumo? NÄgra förslag, hÀr hos experterna? :)
 
DÄ till den stora frÄgan; Behöver en dykare dÄ jag gjort mig av med min Tag Heuer och börjar ha en förkÀrlek till Seiko.
Kört Sköldpaddor och SKX, Àr det Turteln som gÀller i ett spann till typ 5000:- eller kanske Sumo? NÄgra förslag, hÀr hos experterna? :)
Beror vÀl pÄ vad du gillar men Sumon har bÄde bÀttre urverk och bÀttre finish Àn Turtle.
 
DÄ till den stora frÄgan; Behöver en dykare dÄ jag gjort mig av med min Tag Heuer och börjar ha en förkÀrlek till Seiko.
Kört Sköldpaddor och SKX, Àr det Turteln som gÀller i ett spann till typ 5000:- eller kanske Sumo? NÄgra förslag, hÀr hos experterna? :)
MÄnga godbitar frÄn seiko i den prisklassen! Skx, turtle, sumo och samurai reissue tycker jag Àr trevliga alternativ. En begagnad 300m-tonfisk kan gÄ att hitta för en bit över 5k med lite tÄlamod. Kanske ett monster om du Àr inne pÄ nÄgot mer fulsnyggt.
 
MÄnga godbitar frÄn seiko i den prisklassen! Skx, turtle, sumo och samurai reissue tycker jag Àr trevliga alternativ. En begagnad 300m-tonfisk kan gÄ att hitta för en bit över 5k med lite tÄlamod. Kanske ett monster om du Àr inne pÄ nÄgot mer fulsnyggt.
Monster har jag kört en svÀng, kÀnner mig klar med den! Tonfisken Àr jag rÀdd blir för hög? Men kanske Àr jag ute och cyklar gÀllande det. Samurajen var ingen dum idé! Den Àr riktigt schyst, den och Sumon kÀnns som 2st heta kandidater :)
 
Har en likadan, i min mening snyggare bezel Àn snzf13. Synd bara att crown guards saknas pÄ denna modell.
Snyggt med brunt lÀder!
 
Har inga möjligheter att lÀgga upp bilder, tyvÀrr.
Men kan nÄgon sÀga mig vad skillnaden Àr mellan SNZH53J1 och SNZH53K1? Jag har sett tvÄ likadana ur - men somsagt den ena var J1 och den andra var K1. Kan inte se nÄgon skillnad.
 
Har inga möjligheter att lÀgga upp bilder, tyvÀrr.
Men kan nÄgon sÀga mig vad skillnaden Àr mellan SNZH53J1 och SNZH53K1? Jag har sett tvÄ likadana ur - men somsagt den ena var J1 och den andra var K1. Kan inte se nÄgon skillnad.
Samma ur menade för olika marknader. Vissa modeller kan ha lite olika urtavla och vissa pÄstÄr att ibland har J bÀttre finish.

Edit: ingen skillnad pÄ kvalité endast urtavla
 
Senast Àndrad:
Har inga möjligheter att lÀgga upp bilder, tyvÀrr.
Men kan nÄgon sÀga mig vad skillnaden Àr mellan SNZH53J1 och SNZH53K1? Jag har sett tvÄ likadana ur - men somsagt den ena var J1 och den andra var K1. Kan inte se nÄgon skillnad.
Ingen skillnad bortsett frÄn texten pÄ tavlan. J har "made in Japan" (dock tillverkar i samma fabrik i Malaysia som K-modellen) och Àr framför allt för den arabiska marknaden. K-modellen Àr för övriga vÀrlden.
 
Har inga möjligheter att lÀgga upp bilder, tyvÀrr.
Men kan nÄgon sÀga mig vad skillnaden Àr mellan SNZH53J1 och SNZH53K1? Jag har sett tvÄ likadana ur - men somsagt den ena var J1 och den andra var K1. Kan inte se nÄgon skillnad.
Ingen skillnad i stort sett. J har en "Made in Japan"-text pÄ urtavlan medan den andra inte har det. Kan eventuellt skilja var urverk/boett Àr producerat men det Àr inte ihopsatt i Japan som man förr har spekulerat om.
 
Tillbaka
Topp