Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
HÄller med! Fattar verkligen inte varför man gör vintageinspirerade klockor i 43mm+.Jag gillar tanken bakom Seiko Recraft, snygga tavlor och boetter, om de bara kunde vara runt 36-38mm..
Den första SEIKO 5 Àr frÄn 1963 sÄ Àr du sÀker pÄ att din Àr frÄn 65? Alla (vintage) seikos jag haft frÄn tidigt 70-tal och framÄt med dagvisning har haft blÄ lördag och röd söndag.StÄr "lördag" med blÄ text pÄ alla moderna 5or? NÀr började de med det? Jag har sedan tidigare en 5:a Sportsmatic ifrÄn -65 och den har det inte. Har sedan i onsdags Àven en modern 5:a - en SNXS79K.
Inte pÄ alla:StÄr "lördag" med blÄ text pÄ alla moderna 5or?
Snygg klocka!!Inte pÄ alla:
(Snzg13)
Om det Àr den gröna du postat tidigare sÄ Àr den inte Àkta. Dag+datum ingÄr i SEIKO5-konceptet.@yonsson
SÀker pÄ att Sportsmaticen Àr en -65:a, Àr jag Inte. Men det var de uppgifter jag "fick", jag kan inte ens vara sÀker pÄ att den Àr Àkta.
@yonsson
SÀker pÄ att Sportsmaticen Àr en -65:a, Àr jag Inte. Men det var de uppgifter jag "fick", jag kan inte ens vara sÀker pÄ att den Àr Àkta.
Ăr de denna du syftar pĂ„ sĂ„ ser dagskivan korrekt ut. De verkar inte vara blĂ„a pĂ„ lördagar.Fick min Sportmatic 7606-7960, ifrĂ„n -65, idag. Helt ok - Nöjd.
Kul med sÄ tidigare seikos! SvÄrt att hitta referensmodeller dock men tror du kan koppla av.JajamÀnsan @yonsson det Àr min. Ja, och lördag Àr inte markerat i blÄtt pÄ den.
Kör hÄrt, lÀgg gÀrna upp bilderna hÀr annars, finns sÀkert fler som skulle uppskatta dem.@yonsson Jag kan försöka ta lite bÀttre och mer ingÄende bilder pÄ den imorgon och skicka bilderna till dig - om du vill?
SĂ„klart!Autobots?
Denna Àr bra, fick den frÄn nÄgon KlockmÀster för ett tag sedan (se lÀnken i trÄdens första inlÀgg).Jag skulle vilja ha boktips.
Var och vilka böcker kan jag hitta om Seiko - historia, modeller och serier?