• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Ormet

Panerai
2-Faktor
Jaha, det gick ju fort @Ormet . Ja, jag har tvÄ varav en Àr fullset och ska fÄ bli vilande i garderoben. Denna modell Àr ju som gjord för att anvÀndas om man besöker SII-fabriken. :)
JĂ€kligt snygg modell.
Den blir nog en keeper!
Ska ha det i Ätanke nÀr jag Äker dit, @yonsson! :D

Kul modell, blev snyggare (Àn förvÀntat) efter att jag fÄtt bort all ytlig smuts och testat pÄ nÄgra band. Kanske fÄr jaga en i framtiden men just nu har jag inget tÄlamod för repobjekt. Den hamnade i alla fall hos rÀtt handled :)
 

Psykel

Patek
Kul modell, blev snyggare (Àn förvÀntat) efter att jag fÄtt bort all ytlig smuts och testat pÄ nÄgra band. Kanske fÄr jaga en i framtiden men just nu har jag inget tÄlamod för repobjekt. Den hamnade i alla fall hos rÀtt handled :)
Jag plockar fram och tittar pÄ mina repobjekt ibland. Dom Àr ju fina iallafall! :D
 

Psykel

Patek
Man mÄste ju bÀra klockorna för att veta om det Àr nÄtt att ha i och för sig...
Mja, jag bar den för att den var sÄ jÀkla bra! MÄste fÄ igÄng den igen, sist jag bar den var pÄ julafton. Den somnade in pÄ juldagen.
Edit: In memoriam.
img_3404-jpg.441919
 

Herr_Katt

Cartier
2-Faktor
2220'n jag köpte av dig i vintras bar jag ett par gÄnger (endast ner till Ica, dock) trots att den inte gick. :D
Min kompis har gÄtt runt nu med sin tissot perpetual calendar i fyra mÄnader (eller mer) utan att den gÄr. Han har den bara som ett smycke och jag upplyste honom att batteriet kan börja lÀcka om det tar slut, det gjorde jag för tvÄ mÄnader sen men han kör pÄ ÀndÄ. Liten anektdot! Kan tillÀgga att han inte Àr en klockperson :hilarious:
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Datumbubbla lite sÄdÀr men annars grym :) Fina fÀrger och gillar index och visarna! Och president Àr nice!
SÀger som Jocke, nytt glas sÄ...
Sumo-visare och Bullet-tavla funkar bra ihop.

Inte heller nĂ„got bubbel-fan men tycker det Ă€r OK. En av detaljerna som gör den lite egen. Stör mig nog bara pĂ„ Limited Edition-texten. Lite drygt 1K dyrare Ă€n en vanlig SKX. Tycker jag den var vĂ€rd. Finns fortfarande en del exemplar att plocka upp. LĂ€tt en bra klocka att lĂ€gga undan nĂ„gra Ă„r. Än sĂ„ lĂ€nge sĂ„ finns det vĂ€l inte jĂ€ttemĂ„nga SKX Limited editions?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Inte heller nĂ„got bubbel-fan men tycker det Ă€r OK. En av detaljerna som gör den lite egen. Stör mig nog bara pĂ„ Limited Edition-texten. Lite drygt 1K dyrare Ă€n en vanlig SKX. Tycker jag den var vĂ€rd. Finns fortfarande en del exemplar att plocka upp. LĂ€tt en bra klocka att lĂ€gga undan nĂ„gra Ă„r. Än sĂ„ lĂ€nge sĂ„ finns det vĂ€l inte jĂ€ttemĂ„nga SKX Limited editions?
Hur mÄnga exemplar Àr den tillverkad i?
 

Psykel

Patek
Fyllde Ă„r igĂ„r. Inget mĂ€rkvĂ€rdigt egentligen, 32. ÄndĂ„ vaknade jag med vĂ€rldens födelsedagsĂ„ngest. Första födelsedagen pĂ„ flera Ă„r som jag skulle spendera ensam, eftersom jag nyligen blev singel var vĂ€l en orsak. Hur muntrar man dĂ„ upp sig egentligen? Jo, man Ă€r snabb som en kobra och spontanhugger en klocka, sĂ„klart! @Ormet sĂ„lde (som ni kan se ovan) en raritet i form av en SII jubileumsklocka frĂ„n 1997! Fick hem den idag och den Ă€r grym! Lite smĂ„nagg pĂ„ glaset och det ryktas om att tidhĂ„llningen inte ska vara den bĂ€sta, men jag Ă€r nöjd Ă€ndĂ„! Har egentligen ingen aning om vad den Ă€r vĂ€rd, men dĂ„ Ă€r det ju lĂ€ttare att intala sig att man gjort ett riktigt kap! :D
IMG_6176.JPG

Hur mÄnga sÄnna hÀr har vi pÄ forumet? Kan ju inte vara mÄnga!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fyllde Ă„r igĂ„r. Inget mĂ€rkvĂ€rdigt egentligen, 32. ÄndĂ„ vaknade jag med vĂ€rldens födelsedagsĂ„ngest. Första födelsedagen pĂ„ flera Ă„r som jag skulle spendera ensam, eftersom jag nyligen blev singel var vĂ€l en orsak. Hur muntrar man dĂ„ upp sig egentligen? Jo, man Ă€r snabb som en kobra och spontanhugger en klocka, sĂ„klart! @Ormet sĂ„lde (som ni kan se ovan) en raritet i form av en SII jubileumsklocka frĂ„n 1997! Fick hem den idag och den Ă€r grym! Lite smĂ„nagg pĂ„ glaset och det ryktas om att tidhĂ„llningen inte ska vara den bĂ€sta, men jag Ă€r nöjd Ă€ndĂ„! Har egentligen ingen aning om vad den Ă€r vĂ€rd, men dĂ„ Ă€r det ju lĂ€ttare att intala sig att man gjort ett riktigt kap! :D
IMG_6176.JPG

Hur mÄnga sÄnna hÀr har vi pÄ forumet? Kan ju inte vara mÄnga!
Jag har som sagt 2st. De Àr vÀrda jÀkligt mycket, minst som en spring drive GS, sÄ hÄll stenhÄrt i den! ;)
 
Topp