Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Kika pÄ Sarb-serien, typ 033/035.Börjar nytt jobb pÄ mÄndag dÀr kostym krÀvs. SÄ jag tÀnkte kika om seiko har nÄn modell som Àr "svintunn" som enkelt glider under manschetten. GÀrna 36-39mm Grand Seiko Àr inte en option pga prisfrÄga. Tack pÄ förhand
Nope, ingen skillnad annat Àn att det stÄr made in Japan pÄ J-modellerna.FÄtt svÄr craving efter en Turtle. Detta har sÀkert diskuterats förr, men vad Àr skillnaden pÄ J- och K-modellerna? Förutom det estetiska, dÄ. NÄn som vet sÀkert?
Tack. SĂ„ det finns egentligen ingen anledning att J oftast Ă€r dyrare â bara att de Ă€r Ă€mnade för JDM?Nope, ingen skillnad annat Ă€n att det stĂ„r made in Japan pĂ„ J-modellerna.
Edit: för att förtydliga, sÄ Àr K- och J-modellerna för olika marknader, men dom tillverkas i samma fabrik (som inte ligger i Japan).
Inte ens JDM. J-modellerna Ă€r först och frĂ€mst för Mellanöstern, om jag förstĂ„tt rĂ€tt. Och eventuellt Australien. K-modellerna för amerikanska och europeiska marknaderna, möjligtvis Asien. Ăr inte helt 100 pĂ„ hur det Ă€r uppdelat. SĂ„ vitt jag vet sĂ€ljs inte Turtle alls i Japan, likasĂ„ SKX, vars J-modeller Ă€r populĂ€ra.Tack. SĂ„ det finns egentligen ingen anledning att J oftast Ă€r dyrare â bara att de Ă€r Ă€mnade för JDM?
DĂ€r ser man! DĂ„ har jag Ă€nnu svĂ„rare att förstĂ„ det... Man vill vĂ€l ha det dĂ€r "Made in Japan". Tack för info!Inte ens JDM. J-modellerna Ă€r först och frĂ€mst för Mellanöstern, om jag förstĂ„tt rĂ€tt. Och eventuellt Australien. K-modellerna för amerikanska och europeiska marknaderna, möjligtvis Asien. Ăr inte helt 100 pĂ„ hur det Ă€r uppdelat. SĂ„ vitt jag vet sĂ€ljs inte Turtle alls i Japan, likasĂ„ SKX, vars J-modeller Ă€r populĂ€ra.
Made in Japan-grejen Àr pÄ grund av att arabiska försÀljningslagar sÀger att en produkt mÄste ha tillverkarens ursprungsland eller nÄt i den stilen. Det Àr rörigt.DÀr ser man! DÄ har jag Ànnu svÄrare att förstÄ det... Man vill vÀl ha det dÀr "Made in Japan". Tack för info!
Googla "SEIKO UTD", det stÄr för Ultra Thin Dress. Borde passa dig.Börjar nytt jobb pÄ mÄndag dÀr kostym krÀvs. SÄ jag tÀnkte kika om seiko har nÄn modell som Àr "svintunn" som enkelt glider under manschetten. GÀrna 36-39mm Grand Seiko Àr inte en option pga prisfrÄga. Tack pÄ förhand
Edit: glöm det, blir dum i huvet nÀr jag Àr bakis.Made in Japan-grejen Àr pÄ grund av att arabiska försÀljningslagar sÀger att en produkt mÄste ha tillverkarens ursprungsland eller nÄt i den stilen. Det Àr rörigt.
Ăr inte de SARB:arna över 11mm tjocka? GĂ„r ju in under en manschett, men de Ă€r ju inte "svintunna"Kika pĂ„ Sarb-serien, typ 033/035.
HÀr en bild pÄ min 035. Lycka till i jakten och pÄ nya jobbet
Jo, den Ă€r 11,2 mm men till skjorta Ă€r det inga som helst problemĂr inte de SARB:arna över 11mm tjocka? GĂ„r ju in under en manschett, men de Ă€r ju inte "svintunna"
Vill man ha en tunnare modern SEIKO sĂ„ fĂ„r det ju bli kvarts, snudd pĂ„ omöjligt att hamna under 11mm pĂ„ en modern automatisk SEIKO.Ăr inte de SARB:arna över 11mm tjocka? GĂ„r ju in under en manschett, men de Ă€r ju inte "svintunna"
Jo, att vara tunnaste automatiska moderna Seikon Àr ju tyvÀrr inte en sÄ stor bedrift. Lite trist, framför allt pÄ de som Àr under 40. Tycker tjockleken gör att de kÀnns klumpiga.Vill man ha en tunnare modern SEIKO sÄ fÄr det ju bli kvarts, snudd pÄ omöjligt att hamna under 11mm pÄ en modern automatisk SEIKO.
Har sedan tvĂ„ Ă„r tillbaka Ă€gt en SNZH55K1. Numera fastnat för SKX007. VĂ€rt att köpa en ny eller jaga efter vintage? Ăr det SKX007 som gĂ€ller eller missar jag nĂ„gon finare referensmodell, sett att flera olika referenser anvĂ€nds.
Finns den med safirglas?
"K" = ej tillverkad i japan?
Grattis, kul! Köp till ett super oyster frĂ„n Strapcode, bra och snygg lĂ€nk.2k för ny skx007. Taget. OtĂ„lig. Nu beslutsĂ„ngest över armbandet. Ăr den i gummi som följer med av vettig kvalitet? Köpa ny oyster seikooriginal - vart?
WTF, Àr du sÀker pÄ att dom Àr platta? Sitter och vrider och vÀnder pÄ min och nog tycker jag dom ser ut att vara vikta, men inte sÄ mycket.Jag gillar ocksÄ visarna, men de borde varit 3D istÀllet för platta med en effekt som hÀrmar vinkningen pÄ mitten. Det tar ned lyxfeelingen en del. Visarnas finish Àr inte i par med resten av klockan skulle jag vilja sÀga.
Köp en ny sĂ„ lĂ€nge de finns för jag tror de slutat tillverkas. Jag tror att de flesta menar att "K" betyder att de Ă€r för export och "j" för japanska marknaden. Inga skx: er Ă€r nog tillverkade i Japan. Safir finns inte om du inte hittar en moddad. Finare ref vet jag inte men skx173 har rektangulĂ€ra index, skx013 Ă€r mindre. Vill man upp nĂ„got i kvalite Ă€r det srp77x ett alternativ.Har sedan tvĂ„ Ă„r tillbaka Ă€gt en SNZH55K1. Numera fastnat för SKX007. VĂ€rt att köpa en ny eller jaga efter vintage? Ăr det SKX007 som gĂ€ller eller missar jag nĂ„gon finare referensmodell, sett att flera olika referenser anvĂ€nds.
Finns den med safirglas?
"K" = ej tillverkad i japan?
Jag har Super Oyster dÀrifrÄn, borstade mittlÀnkar. Tycker det blir för blingigt med polerade, men Àr ju en smaksak. Gillar det skarpt! Mycket gediget. Gummibandet du fÄr med kan du lika gÀrna kasta, kommer aldrig anvÀndas.DÄ Àr frÄgan, borstade eller polerade mittlÀnkar? Lockar mer med polerade. NÄgon som har egen erfarenhet av SKX007 med polerade mittlÀnkar?
Definitivt borstade. Mer tooligt och repor syns MYCKET mindre.DÄ Àr frÄgan, borstade eller polerade mittlÀnkar? Lockar mer med polerade. NÄgon som har egen erfarenhet av SKX007 med polerade mittlÀnkar?
J finns bara dÄ vissa marknader krÀver det. SKX sÀljs inte alls i Japan tror jag. De sÀljer inte heller turtle dÀr. Vill du ha den med safir sÄ finns det nya fÀrdigmoddade hos monster watches med olika typer.Köp en ny sÄ lÀnge de finns för jag tror de slutat tillverkas. Jag tror att de flesta menar att "K" betyder att de Àr för export och "j" för japanska marknaden. Inga skx: er Àr nog tillverkade i Japan. Safir finns inte om du inte hittar en moddad. Finare ref vet jag inte men skx173 har rektangulÀra index, skx013 Àr mindre. Vill man upp nÄgot i kvalite Àr det srp77x ett alternativ.
Bezeln fÄr vÀl sitta kvar. Det duger behöver dock Àr nÄgot att hÄlla den nya pÄ plats. Jag har köpt sÄdana lim ringar som passerar exakt till bezeln/inserten frÄn dagaz.SvÄrt att byta insert till SKX007? KrÀver det att man Àven byter bazel?