• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Delar med mig av ett försök till "bra" foto pÄ min Sumo, @yonsson style! Glad fredag!
IMG_6295.JPG

IMG_0364.JPG
Fick nytt liv i min SRP021 med ett lĂ€derband. Pressade in ett 22mm efter ett test med ett 20mm band. Hade klockan som enda klocka i mĂ„nga Ă„r innan intresset tog fart men den har inte fĂ„tt sĂ„ mycket handledstid senaste Ă„ret. Ändring pĂ„ det nu.

Man kanske borde ta och köpa sig en padi! Riktigt snygg och grym bild pÄ den! Boetten Àr ju stor men nÀr jag provade den tyckte jag den funkade okej pÄ en smal handled ÀndÄ. Om jag klickar hem en skyller jag pÄ din bild om damen blir förbannad ;)
SÀg till om du vill köpa en. TÀnker faktiskt sÀlja min dÄ den inte fÄr buck handledstid med blumon och mm300 i lÄdan. Jag har vara varor lat med att lÀgga upp den :)

Grymt fint lÀngs med finska kusten ikvÀll!
20170811_185946_HDR-01.jpeg
SDGM003 Àr utan tvekan Seikos bÀsta "sportklocka" (undantaget GS). Otroligt bra finish för priset. Det enda som inte Àr top notch Àr visarna.

I double dare you mthfckrs, kom med ett bÀttre alternativ! ;)

Edit: Finishen Àr grym oavsett pris. StÄr sig lÀtt mot en Omega AT till och med.

Eftersom jag typ slutat ta wrist shots sÄ kommer hÀr en stulen bild frÄn interwebz
IMG_1444.JPG

SDGM003 Àr utan tvekan Seikos bÀsta "sportklocka" (undantaget GS). Otroligt bra finish för priset. Det enda som inte Àr top notch Àr visarna.

Eftersom jag typ slutat ta wrist shots sÄ kommer hÀr en stulen bild frÄn interwebz
IMG_1444.JPG

Tycker sarb023/25 etc Àr bÀttre i det avseendet...

:smug:

:smug:[/QUOTE]
Du har fel och jag har rÀtt rÀcker vÀll :D
Hehe tycker bÄda Àr bra men sarbs boett kÀnns mer sportig, 003 mer större dress men ÀndÄ inte (kÀnns inte dress). Vad jag vet Àr att kvalitén Àr superb :)

Trist nog sÄ föreslÄr du dessutom en av de fÄ modeller jag inte sett IRL. :mad:

Men vad jag kan se frÄn bilder pÄ nÀtet Àr det inte lika avancerad finish pÄ Sarbarna. Den har vÀl inte dubbel AR (super clear coating) och inte heller Comfotex? LÀnken verkar vara tredelad med polerade bitar pÄ mittlÀnken, inte fem individuellla som pÄ SDGM..

Designen Ă€r förstĂ„s bra den ocksĂ„, men det Ă€r mer en smakfrĂ„ga. Vad gĂ€ller kvalitetskĂ€nslan sĂ„ tror jag pĂ„ SDGM any day. Är Sarb023/etc orders of magnitude bĂ€ttre Ă€n Sarb033 skulle du sĂ€ga?

Trist nog sÄ föreslÄr du dessutom en av de fÄ modeller jag inte sett IRL. :mad:

Men vad jag kan se frÄn bilder pÄ nÀtet Àr det inte lika avancerad finish pÄ Sarbarna. Den har vÀl inte dubbel AR (super clear coating) och inte heller Comfotex? LÀnken verkar vara tredelad med polerade bitar pÄ mittlÀnken, inte fem individuellla som pÄ SDGM..

Designen Ă€r förstĂ„s bra den ocksĂ„, men det Ă€r mer en smakfrĂ„ga. Vad gĂ€ller kvalitetskĂ€nslan sĂ„ tror jag pĂ„ SDGM any day. Är Sarb023/etc orders of magnitude bĂ€ttre Ă€n Sarb033 skulle du sĂ€ga?[/QUOTE]

Citat blev knepigt men mitt svar nedan :)

Sdgm, sarb023/021 m.fl och sen sarb033/017 etc tror jag. Utan att ha klÀmt pÄ sdgm sÄ Àr den nog högre kvalité, ocksÄ dyrare om jag inte missminner mig (021/23 gick pÄ ca 3-4k nÀr den kom) men alla bra. Men designen Àr mer sportig för mig sÄ en smakfrÄga :)

Edit: Finishen Àr grym oavsett pris. StÄr sig lÀtt mot en Omega AT till och med.

IMG_1444.JPG
Den ser onekligen vÀldigt bra ut! Har fungerat pÄ att köpa en mÄnga gÄnger men inte slagit till Àn.

IMG_1444.JPG
Ja den Àr verkligen galet bra för priset. Men jag gillar verkligen visarna :eek: möjligtvis att sekundvisarn kunde vara lite roligare, men minut och timme tycker jag Àr riktigt bra. Visst finns det detaljer som kunde förbÀttrats lite, men som du sÀger, jag blir imponerad om nÄgon visar mig en bÀttre klocka i den kategorin för samma pris.

Tycker sarb023/25 etc Àr bÀttre i det avseendet...

:smug:
Nu har jag bara Àgt Sarb017 och 033, men finishen pÄ Sdgm003 Àr mÄnga gÄnger bÀttre Àn pÄ dessa. KÀnns som ett helt annat segment av klocka faktiskt. Stilen Àr ju helt subjektivt, men att Sdgm003 kÀnns mer genomarbetad kÀnde jag sÄ fort jag öppnade boxen mer eller mindre. Sarb serien Àr dock vÀldigt mycket klocka för pengarna ocksÄ.

Hans videos Àr faktiskt gratis! Han Àr dessutom den enda i vÀrlden som gör dessa! Nu gör han Àven vintage-relume, han Àr ensam i vÀrlden om det, görs dÀremot bara Ät vissa kunder eftersom relumen Àr sÄ bra att det kan missbrukas. :woot:

En rekommendation Àr att man faktiskt lyssnar pÄ vad han sÀger i sina "valuation videos", rena rappakaljan. Han Àr ingen vintagefantast, han Àr en kapitalist ut i fingerspetsarna som behöver hÄllas kort för att inte renovera sönder klockor för fantasisummor.
IMG_8421.jpg
IMG_8422.PNG

Ledsen @SLA017 men detta öppna mÄl fÄr du bjuda pÄ Àven om det sÀkert resulterar i att du stryker under mitt namn pÄ din shit list.

Spencer Klein, sjÀlvutnÀmnda Klockjesus tycker att hans lume Àr sÄ bra att han inte vill utföra den för "vem som helst", denna lume Àr enligt Klein sÄ grym att den som ska sÀlja vidare klockan mÄste upplysa om att klockan Àr relumad, för annars gÄr det inte upptÀcka att den Àr relumad.

Klein har ingen som helst sjÀlvinsikt, se detta som en allmÀn varning, skicka inget till Klein. Hoppas den ekonomiska kÀftsmÀllen inte blev för hÄrd.

IMG_8421.jpg
IMG_8422.PNG

Ledsen @SLA017 men detta öppna mÄl fÄr du bjuda pÄ Àven om det sÀkert resulterar i att du stryker under mitt namn pÄ din shit list.

Spencer Klein, sjÀlvutnÀmnda Klockjesus tycker att hans lume Àr sÄ bra att han inte vill utföra den för "vem som helst", denna lume Àr enligt Klein sÄ grym att den som ska sÀlja vidare klockan mÄste upplysa om att klockan Àr relumad, för annars gÄr det inte upptÀcka att den Àr relumad.

Klein har ingen som helst sjÀlvinsikt, se detta som en allmÀn varning, skicka inget till Klein. Hoppas den ekonomiska kÀftsmÀllen inte blev för hÄrd.
SĂ„ det ser ut! :bag:

HjÀlp mig, ett tag sen sÄg jag en post med ett gÀng makrobilder pÄ GS klockor, dÀr man sÄg den sjuka poleringsgraden. NÄgon som minns vem det var som postade dessa bilder?

SDGM var nog nÀstan dubbelt sÄ dyr. Det jag gillar med den Àr att den sp
Den ser onekligen vÀldigt bra ut! Har fungerat pÄ att köpa en mÄnga gÄnger men inte slagit till Àn.
Har man Àgt Grand Seiko Àr den kanske inte lika imponerande. Men det Àr en synnerligen lyckad modell och den kvalar in under framtida klassiker.

Ja den Àr verkligen galet bra för priset. Men jag gillar verkligen visarna :eek: möjligtvis att sekundvisarn kunde vara lite roligare, men minut och timme tycker jag Àr riktigt bra. Visst finns det detaljer som kunde förbÀttrats lite, men som du sÀger, jag blir imponerad om nÄgon visar mig en bÀttre klocka i den kategorin för samma pris.
Jag gillar ocksÄ visarna, men de borde varit 3D istÀllet för platta med en effekt som hÀrmar vinkningen pÄ mitten. Det tar ned lyxfeelingen en del. Visarnas finish Àr inte i par med resten av klockan skulle jag vilja sÀga.

Jag Àr sugen pÄ en dykare med blÄ tavla, och har snöat in lite pÄ quartz, tröttnat pÄ automater i lÄgprissegentet. Drömmen hade vÀl varit en MM300, men Àr inte riktigt dÀr just nu. Har ni nÄgra vettiga förslag pÄ quartzdykare med blÄ tavla?

Sneglat lite pÄ SNE435, men Àr inte helt överens med den röda detaljen pÄ kronan Àn..
Edit: sen ska man ju kanske sÀtta en budget, men nÄnstans i spannet mellan 1500-4000.
Tack pÄ förhand!

Jag Àr sugen pÄ en dykare med blÄ tavla, och har snöat in lite pÄ quartz, tröttnat pÄ automater i lÄgprissegentet. Drömmen hade vÀl varit en MM300, men Àr inte riktigt dÀr just nu. Har ni nÄgra vettiga förslag pÄ quartzdykare med blÄ tavla?

Sneglat lite pÄ SNE435, men Àr inte helt överens med den röda detaljen pÄ kronan Àn..
Edit: sen ska man ju kanske sÀtta en budget, men nÄnstans i spannet mellan 1500-4000.
Tack pÄ förhand!
Automat: Sumo
Solar: SBDJ013

Tillbaka
Topp