Diffar minutvisaren olika under olika timmar sÄ rÀcker ju sÄklart inte visarflytt, enkelt att kolla.Detta var min inledande strategi nÀr jag första gÄngen gick till urmakaren. Nu en runda senare kanske jag fÄr gÄ tillbaka och försöka med detta igen. Tack för tips!
CW svarade efter lite mailande att jag sjÀlv skulle fylla i garantikort med case number osv. Optura svarade att auktoriserad handlare vet ur man fyller i kortet frÄn början. Tror att CW tror att deras sÀtt att sÀlja klockor o fylla i garantikorten Àr okej för att Seikos garanti ska gÀlla, eller sÄ skiter de bara i det och hoppas att kunden ger upp. Precis som jag gjort. Tack för tips!
Synd att vi Àr mÄnga med samma problem
Först sÄ sÄg jag att nÀr klockan var 12:00 sÄ stod inte visarna parallellt, de var lite off. TÀnkte inte mer pÄ det men sen började jag störa mig mer och mer pÄ det. Det syns tydligast vid kl 06:00 och 09:00 dÄ linjerna pÄ tavlan hjÀlper att sÀtta timvisaren helt rÀtt, och dÄ ser man att minutvisaren Àr ett par minuter innan heltimme.
Det Àr inte "felaktigt" ifyllt, det saknas bara hÀlften. Case number och watch serial number ska vara ifyllt ocksÄ. Och kanske nÄgot mer, vet ej? Sen vet jag inte om Auktoriserad reggar detta sÄ garantin kollas upp mot detta register sÄ att kortet verkligen stÀmmer. MisstÀnker iaf att det Àr sÄ. Optura godkÀnde iaf inte mitt garantikort pga detta och att "auktoriserad vet hur man fyller i kortet". LÄng historia kort, köp alltid av auktoriserad.
Jag vet svenska ADs som inte ens vet att de ska bestÀlla garantikort frÄn SEIKO sÄ det dÀr med "rÀtt ifyllt cert" fÄr man ta med en nypa salt. DÀremot ska man köpa frÄn AD om man vill ha garanti.