Ser jĂ€kligt bra ut! Strö lite salt i sĂ„ren, jĂ€kligt sugen!Ăger (Yonssons gamla), gillar den skarpt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Ser jĂ€kligt bra ut! Strö lite salt i sĂ„ren, jĂ€kligt sugen!Ăger (Yonssons gamla), gillar den skarpt!
Personligen skulle jag kört Sumon. Mer klassiskt och automat..Sjukt sugen pÄ en SBDJ013, era tankar om denna? NÄgon som Àgt / Àger den? Samt ett jÀvla fiske, nÄgon som vill sÀlja?
StÄr mellan den och sumon, gillar ju Solar lösningen pÄ 013. Vad sÀger panelen?
( lÀst @yonsson fantastiska recensioner pÄ bÄda modellerna )
Absolut mer klassisk, men titan Àr ju rÀtt skönt och en klockren grab N go klocka i sbdj013... SvÄra val!Personligen skulle jag kört Sumon. Mer klassiskt och automat..
Ruggigt fin, synd att den inte tickade igÄng. SlÀng upp en bild pÄ baksidan, sÄ ska du fÄ lite info!Hej alla. NÄgon som vet nÄtt om denna klocka? Min farfar hade nÀr jag var liten, ca 30 Är sedan. Har provat att byta batteri men den verkar inte fungera tyvÀrr. Gillar den.
Lite svÄrt att fÄ en bra bild.Ruggigt fin, synd att den inte tickade igÄng. SlÀng upp en bild pÄ baksidan, sÄ ska du fÄ lite info!
Det Àr en 0903-5039, frÄn april 1976! Det monetÀra vÀrdet Àr nog inte sÄ högt, kanske en femhundring i fungerande skick. Men för dig borde den vara vÀrd massor! Se till att fÄ den fixad, det Àr den definitivt vÀrd.Lite svÄrt att fÄ en bra bild.
Kul att höra. Klockan Àr exakt 1 Är Àldre Àn mig. Undrar vad det kan vara för fel pÄ den.Det Àr en 0903-5039, frÄn april 1976! Det monetÀra vÀrdet Àr nog inte sÄ högt, kanske en femhundring i fungerande skick. Men för dig borde den vara vÀrd massor! Se till att fÄ den fixad, det Àr den definitivt vÀrd.
SvÄrt att sÀga. Har sjÀlv ett gÀng Seiko-quartzare som bara Àr döda. BÀst vore kanske att hitta en fungerande klocka med samma urverk. Sök runt pÄ ebay och liknande efter Seiko 0903 (det Àr referensen för urverket), sÄ kanske du hittar nÄn billig fungerande donator! Annars kan du kika i hemslöjdsdelen av forumet, dÀr hÀnger hemmapularna. NÄn kan sÀkert hjÀlpa dig!Kul att höra. Klockan Àr exakt 1 Är Àldre Àn mig. Undrar vad det kan vara för fel pÄ den.
Det borde kunna göra ofta vid det hÀr laget . Alltid bra och utförliga recensioner!https://klocksnack.se/threads/recension-seiko-prospex-sbdj013.59672/
SÄ gött att kunna lÀnka istÀllet för att svara.
Jag var faktiskt sugen pÄ den tills jag lÀste din trÄd... jag insÄg att jag skulle störa mig pÄ precis samma saker som du gjorde. SÄ tack för att du sparade mig x antal Krhttps://klocksnack.se/threads/recension-seiko-prospex-sbdj013.59672/
SÄ gött att kunna lÀnka istÀllet för att svara.
Tack för hjÀlpen. Det uppskattas. FÄr se hur jag gör med den. Den fÄr stanna kvar i lÄdan.SvÄrt att sÀga. Har sjÀlv ett gÀng Seiko-quartzare som bara Àr döda. BÀst vore kanske att hitta en fungerande klocka med samma urverk. Sök runt pÄ ebay och liknande efter Seiko 0903 (det Àr referensen för urverket), sÄ kanske du hittar nÄn billig fungerande donator! Annars kan du kika i hemslöjdsdelen av forumet, dÀr hÀnger hemmapularna. NÄn kan sÀkert hjÀlpa dig!
TÀnkte be om expertutlÄtande efter diskussionen om visarnas synkningen pÄ SKXer frÄn CW har jag försökt hÄlla lite extra koll pÄ om min lider av samma diagnos. Jag sjÀlv tycker att det kanske föreligger en liten osynknibg men skulle vilja ha fler ögon som tittar och bedömer. DÀrav bilder ovan, alla Äsikter tas tacksamt emot.@yonsson mÄste bara frÄga dig om du menar SEIKOS garanti eller ÄterförsÀljarens? Eller Àr det samma sak?
@rogart-63 Ăr en mĂ€stare pĂ„ att fixa SeikoSkulle behöva hjĂ€lp att hitta ett nytt plexi till denna 7005-8022:
NÄn som kan hjÀlpa mej pliz?
Ingen expert men den dÀr var ju inga problem med. Ser synkat ut, Àven markeringarna verkar vara fina.
TÀnkte be om expertutlÄtande efter diskussionen om visarnas synkningen pÄ SKXer frÄn CW har jag försökt hÄlla lite extra koll pÄ om min lider av samma diagnos. Jag sjÀlv tycker att det kanske föreligger en liten osynknibg men skulle vilja ha fler ögon som tittar och bedömer. DÀrav bilder ovan, alla Äsikter tas tacksamt emot.
Du ska ha ett glas som heter 310T11ANSOSkulle behöva hjÀlp att hitta ett nytt plexi till denna 7005-8022:
NÄn som kan hjÀlpa mej pliz?
Stort tack! Blir till att bestÀlla o hoppas abc kan montera..Du ska ha ett glas som heter 310T11ANSO
Finns pÄ Ebay .
Jag har ocksÄ en, den med lite mÀrken efter bandbyte, anar att det Àr @Molle mfl som haft den innan.Det bör finnas Ätminstone en till SBDJ013 pÄ forumet va? Eller Àr jag ute och trampar pÄ en velociped?
Jag kör en, pÄ lÀnk, kalas med titan och föredrar solar framför automatisk. Tror dock shogun Àr snÀppet finare och automatisk om man vill ha det. Det enda att klaga pÄ Àr att jag inte förstÄr varför bandet Àr 20 och inte 22mm.Sjukt sugen pÄ en SBDJ013, era tankar om denna? NÄgon som Àgt / Àger den? Samt ett jÀvla fiske, nÄgon som vill sÀlja?
StÄr mellan den och sumon, gillar ju Solar lösningen pÄ 013. Vad sÀger panelen?
( lÀst @yonsson fantastiska recensioner pÄ bÄda modellerna )
Kolla om schillachi61 har sÄna?Stort tack! Blir till att bestÀlla o hoppas abc kan montera..
NĂ„t annat tips annars?
Hehe..sannerligen en dÄlig dag , tack för inputen!
Ingen expert men den dÀr var ju inga problem med. Ser synkat ut, Àven markeringarna verkar vara fina.
Bifogar en bild pÄ min en dÄlig dag. DÀr har du osynk.
Svhillachi16 hÀr pÄ ks eller ebay?Kolla om schillachi61 har sÄna?
AlltsÄ detta?:Du ska ha ett glas som heter 310T11ANSO
Finns pÄ Ebay .
Precis.AlltsÄ detta?: