• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Äger (Yonssons gamla), gillar den skarpt!
sbdj013_08.jpg
Ser jÀkligt bra ut! Strö lite salt i sÄren, jÀkligt sugen!

Sjukt sugen pÄ en SBDJ013, era tankar om denna? NÄgon som Àgt / Àger den? Samt ett jÀvla fiske, nÄgon som vill sÀlja?
StÄr mellan den och sumon, gillar ju Solar lösningen pÄ 013. Vad sÀger panelen?
( lÀst @yonsson fantastiska recensioner pÄ bÄda modellerna )
Personligen skulle jag kört Sumon. Mer klassiskt och automat..

Det Àr en 0903-5039, frÄn april 1976! Det monetÀra vÀrdet Àr nog inte sÄ högt, kanske en femhundring i fungerande skick. Men för dig borde den vara vÀrd massor! Se till att fÄ den fixad, det Àr den definitivt vÀrd.
Kul att höra. Klockan Àr exakt 1 Är Àldre Àn mig. Undrar vad det kan vara för fel pÄ den.

Kul att höra. Klockan Àr exakt 1 Är Àldre Àn mig. Undrar vad det kan vara för fel pÄ den.
SvÄrt att sÀga. Har sjÀlv ett gÀng Seiko-quartzare som bara Àr döda. BÀst vore kanske att hitta en fungerande klocka med samma urverk. Sök runt pÄ ebay och liknande efter Seiko 0903 (det Àr referensen för urverket), sÄ kanske du hittar nÄn billig fungerande donator! Annars kan du kika i hemslöjdsdelen av forumet, dÀr hÀnger hemmapularna. NÄn kan sÀkert hjÀlpa dig!

SvÄrt att sÀga. Har sjÀlv ett gÀng Seiko-quartzare som bara Àr döda. BÀst vore kanske att hitta en fungerande klocka med samma urverk. Sök runt pÄ ebay och liknande efter Seiko 0903 (det Àr referensen för urverket), sÄ kanske du hittar nÄn billig fungerande donator! Annars kan du kika i hemslöjdsdelen av forumet, dÀr hÀnger hemmapularna. NÄn kan sÀkert hjÀlpa dig!
Tack för hjÀlpen. Det uppskattas. FÄr se hur jag gör med den. Den fÄr stanna kvar i lÄdan.

Skulle behöva hjÀlp att hitta ett nytt plexi till denna 7005-8022:
IMG_7999.JPG

NÄn som kan hjÀlpa mej pliz?:)

IMG_1546.JPG
IMG_1547.JPG
IMG_1583.JPG
IMG_1585.JPG
IMG_1587.JPG
@yonsson mÄste bara frÄga dig om du menar SEIKOS garanti eller ÄterförsÀljarens? Eller Àr det samma sak?
TÀnkte be om expertutlÄtande :) efter diskussionen om visarnas synkningen pÄ SKXer frÄn CW har jag försökt hÄlla lite extra koll pÄ om min lider av samma diagnos. Jag sjÀlv tycker att det kanske föreligger en liten osynknibg men skulle vilja ha fler ögon som tittar och bedömer. DÀrav bilder ovan, alla Äsikter tas tacksamt emot.

IMG_1546.JPG
IMG_1547.JPG
IMG_1583.JPG
IMG_1585.JPG
IMG_1587.JPG

TÀnkte be om expertutlÄtande :) efter diskussionen om visarnas synkningen pÄ SKXer frÄn CW har jag försökt hÄlla lite extra koll pÄ om min lider av samma diagnos. Jag sjÀlv tycker att det kanske föreligger en liten osynknibg men skulle vilja ha fler ögon som tittar och bedömer. DÀrav bilder ovan, alla Äsikter tas tacksamt emot.
Ingen expert men den dÀr var ju inga problem med. Ser synkat ut, Àven markeringarna verkar vara fina.

Bifogar en bild pÄ min en dÄlig dag. DÀr har du osynk.

Bilagor

• IMG_0435.JPG
    IMG_0435.JPG
    123.4 KB · Visningar: 50
Sjukt sugen pÄ en SBDJ013, era tankar om denna? NÄgon som Àgt / Àger den? Samt ett jÀvla fiske, nÄgon som vill sÀlja?
StÄr mellan den och sumon, gillar ju Solar lösningen pÄ 013. Vad sÀger panelen?
( lÀst @yonsson fantastiska recensioner pÄ bÄda modellerna )
Jag kör en, pÄ lÀnk, kalas med titan och föredrar solar framför automatisk. Tror dock shogun Àr snÀppet finare och automatisk om man vill ha det. Det enda att klaga pÄ Àr att jag inte förstÄr varför bandet Àr 20 och inte 22mm.

Tillbaka
Topp