• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

AlltsÄ detta?:
IMG_8017.JPG
Precis. Skicka dig ett PM

Var köper man Grand Seiko begagnat? Finns typ inga i Europa pÄ Chrono24 exempelvis och fel Grand Seikos snurrar för mig pÄ forumet, letar snarare en flinga eller nÄgon schysst GMT. KÀnner inte för att köpa nypris med tanke pÄ vÀrdetappet.

Senast Àndrad:
Fick hem en skx009k1 nu i veckan.
Var lite nervös för att den skulle vara för stor för mig men jag tror att jag kommer undan nĂ€t och jĂ€mt ïżŒmed att bĂ€ra den pĂ„ handleden :D
Gummit ska bytas ut mot nÄgot trevligare (förslag emottages )
ïżŒ DSC_1123.JPG
DSC_1121.JPG
Har för mig att strapcode sÀljer nu crafter blue gummi till SKX om det Àr gummi dude vill ha. BÀttre Àn sÄ blir svÄrt att hitta.

Var köper man Grand Seiko begagnat? Finns typ inga i Europa pÄ Chrono24 exempelvis och fel Grand Seikos snurrar för mig pÄ forumet, letar snarare en flinga eller nÄgon schysst GMT. KÀnner inte för att köpa nypris med tanke pÄ vÀrdetappet.
Dyker upp ibland hĂ€r pĂ„ forumet men ganska fĂ„ hĂĄrom jĂșnius den i Europa. Japansk yahoo skulle kunna vara nĂ„got.

Kolla watchrecon

Hello Seiko lovers

Jag Àr sugen pÄ Sumo, men tveksam inför storleken. Finns det nÄgon som har en och som kan tÀnkas visa upp den i utbyte mot en bra kaffe och nördsnack under lunch eller AW i City?

Helst lunch pga smÄbarnsförÀlder.

@Greven du kanske sitter pÄ en till exempel?

Hello Seiko lovers

Jag Àr sugen pÄ Sumo, men tveksam inför storleken. Finns det nÄgon som har en och som kan tÀnkas visa upp den i utbyte mot en bra kaffe och nördsnack under lunch eller AW i City?

Hade gÀrna trÀffats och visat upp min Sumo och smuttat pÄ en espresso, men jag sÄlde den för ett tag sedan.

Den Àr en rejÀl rackare helt klart, men sitter förhÄllandevis bra ÀndÄ, trots kontorsarmar och tillika handleder som jag begÄvats med.

Tycker du skall slÄ till om du hittar en pÄ Köp & SÀlj. Bra kvalitétsdykare, helt klart.

IMG_1752.JPG

Hello Seiko lovers

"I city", finns det bara en stad i Sverige eller? :D
Du har vÀl typ 4 ADs i "city"? Bara att knalla in och prova din slappis. ;)

"I city", finns det bara en stad i Sverige eller? :D
Du har vÀl typ 4 ADs i "city"? Bara att knalla in och prova din slappis. ;)
Inte kallas det vÀl för City i Göterborg, ella?

Var inne pÄ Step in idag, de hade ingen. Plus att det Àr trevligare att trÀffa forummedlemmar och utbyta intryck Àn att tjabba med en försÀljare, tycker jag. Undantaget Globen dÄ kanske. :)

Hade gÀrna trÀffats och visat upp min Sumo och smuttat pÄ en espresso, men jag sÄlde den för ett tag sedan.

Den Àr en rejÀl rackare helt klart, men sitter förhÄllandevis bra ÀndÄ, trots kontorsarmar och tillika handleder som jag begÄvats med.

Tycker du skall slÄ till om du hittar en pÄ Köp & SÀlj. Bra kvalitétsdykare, helt klart.

IMG_1752.JPG
Ser bra ut pÄ bilden. Synd att du flippat. Mina handleder Àr svÄrt sparrisartade, men jag har vant mig vid större modeller, om lug to lug Àr inte Àr för lÄngt och bandhornen ordentligt kurvade.

Ser bra ut pÄ bilden. Synd att du flippat. Mina handleder Àr svÄrt sparrisartade, men jag har vant mig vid större modeller, om lug to lug Àr inte Àr för lÄngt och bandhornen ordentligt kurvade.
Vad har du för omkrets pÄ handleden? Jag har smala handleder och sÄlde min Sumo dÄ den kÀndes stor. Speedy Àr det största i min lÄda och Sumon kÀndes större. Synd för annars Àr den grym!

Typ 16,5cm tror jag. SKX o Urchin kÀnns helt ok.

Var nÄgra Är sedan en Sumo Àgdes iof men den Àr betydligt större Àn skx, en av fÄ klockor jag tyckte var större Àn vÀntat faktiskt. Men hyfsat kort lugg till lugg gör den ÀndÄ bÀrbar (tyckte jag) och bekvÀm Àr den. Samma mÄtt pÄ handled som dig typ:
IMG_3197.JPG

IMG_3198.JPG

Jag kommer att testa en igen Àr tanken iaf sÄ :)

Hur ofta och var bör jag skicka min klocka pÄ service? Har haft min SNXS79K i en mÄnad nu, sÄ det Àr ju verkligen ingen ko pÄ isen, sÄ att sÀga.

Men vad sÀger ni, 12 mÄnader, 24 mÄnader.........?
Och, somsagt - Var hittar jag bra servicestÀllen för Seiko?

Hur ofta och var bör jag skicka min klocka pÄ service? Har haft min SNXS79K i en mÄnad nu, sÄ det Àr ju verkligen ingen ko pÄ isen, sÄ att sÀga.

För den klockan? Aldrig, skulle jag sÀga. En service kommer kosta absolut minst dubbelt mot inköpspriset, kanske tre gÄnger mer. Skulle den kÀrva om 10 Är sÄ Àr det bra mycket billigare att köpa ett nytt urverk och smacka i istÀllet.
Edit: Creationwatches tar 700kr för den klockan, och en service lÀr gÄ pÄ omkring 2000 om du gÄr till oberoende urmakare. Optura tar sÀkert ut dubbla det. Nytt urverk kostar nog ett par hundra och en forumpulare kan sÀkert trycka i det för en kaffe. Men Seikos billigare urverk bara gÄr och gÄr, sÄ rÀkna med 5-10 Är innan det blir problem.

AngÄende intervallet sÄ kan du sÀkert vÀnta upp till 10 Är om inget hÀnder under resans gÄng. Seiko brukar hÄlla :)

Edit: Eller som @Psykel sÀger :)

Typ 16,5cm tror jag. SKX o Urchin kÀnns helt ok.
Har liknande mÄtt sjÀlv. SKX kÀnns betydligt mindre Àn Sumon. Som nÀmnts sÄ har Sumon ganska korta bandhorn som Àr vinklade, sÄ den stack inte ut utanför handleden, men jag fick tyvÀrr lite "clown-kÀnsla" pÄ mina spÀda handleder. Men detta Àr nog högst personligt sÄ klart du ska testa en. Trivs du med storleken finns det inget att fundera pÄ!

Tillbaka
Topp