Har en funderan kring denna 7002-7000 sett till Àkthet och pris. Har gjort en bedömning om att allt Àr Àkta pÄ den utifrÄn min erfarenhet av Seikos vintagedykare. Men eftersom man oftare ser ihopplock Àn original ute sÄ kan jag inte vara helt sÀker, sÀrskilt nÀr detta Àr min första av denna sort.
Helheten kÀnns bra. Urverket verkar stÀmma, mÀrkt "Seiko 7002A" bland annat. Det enda Àr vÀl att lumen pÄ visarna och bezel matchar varandra men inte mot tavlan som Àr lite nedtonad. Lumen lyser lite klarare pÄ visare/bezel men allt dör ut lika snabbt vilket fÄr mig tro att den Àr original och har nog suttit pÄ frÄn start med tanke pÄ skick. Ser nu att visaren döljer datuminlÀgget men den Àr silverfÀrgad vilket verkar stÀmma överens mot originalen.
Har testat men Àr inte sÄ tilltalad av denna variant nÀr jag har tre andra med samma boettutförande, sÄ den ska sÀljas bara jag vet att den Àr reko. Har ingen koll pÄ vÀrdet (kom som delbyte) och fÄ (ingen?) verkar sÀljas pÄ forumet, hittar bara shady exemplar pÄ bukten. Vad Àr en rimlig prissÀttning pÄ dessa?
Ren chansning men sÄg att vÄra var av samma ref och lÀste Àven ditt inlÀgg om den totalfejkade som var ute pÄ K&S (de allra flesta kanske hade gjort samma bedömning iofs), har du koll pÄ dessa?