• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Hej alla SeikovÀnner!
UpptÀckte med fasa att min SKX009 skadats i helgen. Det handlar om en repa i glaset. Hur löser jag detta smidigast? Kan inte undvika att titta pÄ skadan och det gör ont. Utöver repan ser det Àven ut som det Äsamkats en minimal rektangular skada pÄ glaset, nÀra kanten. AlltsÄ inte bara en vanlig rak repa. Typ som en liten flisa eller liknande som slagits bort.

Uppskattar alla tips.

Hej alla SeikovÀnner!
UpptÀckte med fasa att min SKX009 skadats i helgen. Det handlar om en repa i glaset. Hur löser jag detta smidigast? Kan inte undvika att titta pÄ skadan och det gör ont. Utöver repan ser det Àven ut som det Äsamkats en minimal rektangular skada pÄ glaset, nÀra kanten. AlltsÄ inte bara en vanlig rak repa. Typ som en liten flisa eller liknande som slagits bort.

Uppskattar alla tips.
Byta glas?;) Ganska billigt pÄ SKX om jag inte minns fel!

Blir en fÀrgstark dag idag.

IMG_0493.JPG

img02.jpg

James Bond's (Roger Moore) Garrote Gadget Watch
JAMES BOND: A VIEW TO A KILL (1985)

James Bond's (Roger Moore) garrote gadget watch from John Glen's action film A View to a Kill. Bond had his watch (with hidden garrote) returned to him in a deleted scene, in which he was granted bail and had his various weapons and gadgets returned by a French police officer in Paris.

Based on a Seiko H558 diver's watch, the piece features a stainless steel and plastic case with a metal bezel and glass front. The dial features a static digital counter. A length of string extends from the crown, while a mechanism within the case allows the string to wind back inside when released. The watch is completed with a black, Seiko-branded rubber wrist strap. Displaying some minor wear to the case and strap from use, the watch remains in very good condition. Dimensions: 26 cm x 5 cm x 1.5 cm (10 1/4'' x 2'' x 3/4'')

This display contains electronic components. While every effort is made to describe them accurately, no guarantee or warranty is made as to functionality, lifespan or safety of those components. It is entirely incumbent on the new owner to satisfy themselves as to their safe use and maintenance.

ÂŁ4,000 - 6,000

In och lÀgg ett bud.
http://propstoreauction.com/view-auctions/catalog/id/78/lot/18322

Hej alla SeikovÀnner!

Uppskattar alla tips.
Bra tillfÀlle att dra hem ett safirglas med blÄ ar t.ex frÄn crystaltimes.

Köpte ny klocka, behövde en beater. SÄg en bild pÄ Hodinkee och blev lite kÄt i denna. men nÀr den kom hem blev jag lite besviken, tycker den var lite för plottrig..
Seiko Solar Chronograph Divers SSC017 43mm
Omega Speedmaster MOONWATCH CHRONOGRAPH 39.7 MM

Handled 15,5cm

IMG_0578.JPG

IMG_0579.JPG

Senast Àndrad:
  • Like
Reactions: F32
Köpte ny klocka, behövde en beater. SÄg en bild pÄ Hodinkee och blev lite kÄt i denna. men nÀr den kom hem blev jag lite besviken, tycker den var lite för plottrig..
Seiko Solar Chronograph Divers SSC017 43mm
Omega Speedmaster MOONWATCH CHRONOGRAPH 39.7 MM

Handled 15,5cm

IMG_0578.JPG

IMG_0579.JPG
Äsch dĂ„, den Ă€r inte sĂ„ farlig! JĂ€mför med en Flightmaster sĂ„ Ă€r det inte sĂ„ illa.
SND253-2.jpg

Tycker att din Seiko Àr tydligare Àn Omegan. Tydligare register, bÀttre lume, lume pÄ sekundvisaren...

Vilket Hadley roma cordura tror ni lirar bÀst pÄ dessa tre pjÀser. Svart, grÄ, sand eller grön?
IMG_20170913_200617.jpg

Svart Àr lite för trist sÄ de gÄr nÀstan bort.
Sand tror jag inte lirar med blÄ sunburst.
GrÄ funkar nog till alla.
Grön? SvÄrt att sÀga, eller?

Skx'en ska sÀljas och istÀllet ska en 7c43-7010 ta plats men tog med den för jÀmförelse skull :)

Vilket Hadley roma cordura tror ni lirar bÀst pÄ dessa tre pjÀser. Svart, grÄ, sand eller grön?
IMG_20170913_200617.jpg

Skx'en ska sÀljas och istÀllet ska en 7c43-7010 ta plats men tog med den för jÀmförelse skull :)
Tror ocksÄ pÄ grÄ :) Det gröna kommer nog skÀra sig mot alla utom 007.

IMG_20170913_200617.jpg

Jag har deras gröna. Funkar inte pÄ Padin. GÄ för grÄ!

Will do! tÀnkte köpa lite olika och jÀmföra :)

Edit: Har bestÀllt Canvas av Feskarn nu. Kommer testas pÄ min sarg007 dÄ jag har den pÄ Seikosthlms Canvas för tillfÀllet. Blir bÀst jÀmförelse.

Hadley roma fÄr vÀnta tills de fÄtt in 22mm grÄtt igen.

Senast Àndrad:
Var hittar man alternativa spĂ€nnen som kan tĂ€nkas passa? Är riktigt less pĂ„ den kassa dykarförlĂ€ngningen som skĂ€r in i handleden. Har testat att flytta lĂ€nkbitar fram och tillbaka men blir inge bra.
BlÄ lagun samuraj. Srpb09
IMG_20170914_111817.jpg

Tillbaka
Topp