Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Mja den lÀnken du hade i annonsen funkar inte lÀngre. Kan de ha slutat sÀlja just denna tro?
Mja den lÀnken du hade i annonsen funkar inte lÀngre. Kan de ha slutat sÀlja just denna tro?
Varje dag.
King Seiko 5626â7000 frĂ„n 1973.
Det hĂ€r börjar bli tröttsamt. Ăr det nĂ„gon mer som jobbar sĂ„hĂ€r?
1. KÀnner mig oengagerad för flera klockor i lÄdan.
2. TÀnker att jag ska sÀlja dem.
3. KÀnner mig för oengagerad för att plÄta och lÀgga upp annonser.
4. FÄr till slut upp nÄgon sorts pepp och tar fram klockorna.
5. Bli ögonblickligen förÀlskad igen och bestÀmmer mig för att inte sÀlja en enda en.
Ăr helt övertygad om att du inte Ă€r ensam med dem tankarna.
King Seiko 5626â7000 frĂ„n 1973.
Det hĂ€r börjar bli tröttsamt. Ăr det nĂ„gon mer som jobbar sĂ„hĂ€r?
1. KÀnner mig oengagerad för flera klockor i lÄdan.
2. TÀnker att jag ska sÀlja dem.
3. KÀnner mig för oengagerad för att plÄta och lÀgga upp annonser.
4. FÄr till slut upp nÄgon sorts pepp och tar fram klockorna.
5. Bli ögonblickligen förÀlskad igen och bestÀmmer mig för att inte sÀlja en enda en.
Riktigt fin klocka! Dock högst tveksam till om det finns nÄn ersÀttningslÀnk till den.God morgon kÀra Seiko afficionados
Min favoritklocka SDGZ005 skulle bli Ànnu bÀttre med en ny, nÄgot kraftigare lÀnk. NÄgon som vet om det finns specifika, alternativa lÀnkar för just den modellen?
Mvh
Dum frÄga kanske. Köpt min första Seiko som jag har bestÀllt frÄn Filippinerna. UpptÀckt nu att jag har fÄtt lite finfördelat imma/kondens innanför glaset nÀr klockan utsatts för temperaturskillnad pÄ sÀg 15 grader (20 -> 5).
Ăr det nĂ„got man kan förvĂ€nta sig av klockor köpta/tillverkade i Asien pga exempelvis högre luftfuktighet? Dvs att man med pĂ„ köpet fĂ„r lite fukt inuti klockan?
Eller tyder beteendet pÄ att klockan Àr otÀt helt enkelt?
Bild pÄ klockan (SRPB31K1):
Köp nÄgot nytt vetja ;-). Dock inte denna - jag har laddat om och drabbats av Seikoyra efter @yonsson s Japanreportage.Vilket jÀffla mögel.
Vilket jÀffla mögel.
Superlimiterad keeperKöp nÄgot nytt vetja ;-). Dock inte denna - jag har laddat om och drabbats av Seikoyra efter @yonsson s Japanreportage.
Det gifter sig som man brukar sÀgaGrönt den hÀr fredagen. Nytt band till Alpinisten ocksÄ, gillar verkligen kombinationen av den gröna tavlan och det brunröda lÀdret.
Gissar sjÀlv pÄ valfri 6105En bild till
Det Àr vÀl en homage/kopia. Det dyker om massor pÄ eBay om du söker pÄ Japan NH35.God morgon!
En dum frÄga, jag har köpt den hÀr rackaren men vet inte vad det egentligen Àr Att den Àr moddad Àr givet. Men frÄn vad?