• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

PÄ begÀran
IMG_20171017_180654.jpg
IMG_20171017_180723.jpg
IMG_20171017_180804.jpg

Skulle lÀnkat till lÀnken men hittar den inte pÄ hemsidan. @ollkli hittar du?

HĂ„ll till godo!
https://www.strapcode.com/store/22m...tchet-buckle-brushed-p-4600.html#.Wd2qVraeyaN

namnlöst-1759.jpg

King Seiko 5626–7000 frĂ„n 1973.

Det hĂ€r börjar bli tröttsamt. Är det nĂ„gon mer som jobbar sĂ„hĂ€r?
1. KÀnner mig oengagerad för flera klockor i lÄdan.
2. TÀnker att jag ska sÀlja dem.
3. KÀnner mig för oengagerad för att plÄta och lÀgga upp annonser.
4. FÄr till slut upp nÄgon sorts pepp och tar fram klockorna.
5. Bli ögonblickligen förÀlskad igen och bestÀmmer mig för att inte sÀlja en enda en.

Senast Àndrad:
namnlöst-1759.jpg

5. Bli ögonblickligen förÀlskad igen och bestÀmmer mig för att inte sÀlja en enda en.
Varje dag. :)

namnlöst-1759.jpg

Är helt övertygad om att du inte Ă€r ensam med dem tankarna. :rolleyes:

God morgon kÀra Seiko afficionados:)

Min favoritklocka SDGZ005 skulle bli Ànnu bÀttre med en ny, nÄgot kraftigare lÀnk. NÄgon som vet om det finns specifika, alternativa lÀnkar för just den modellen?

Mvh

Det Àr inte mycket skrivet om den hÀr udda SeikofÄgeln, en Majesta, pÄ forumet. @Warwian och @yonsson skrev en del hÀr, 2014, https://klocksnack.se/threads/officiella-seikotrÄden.9381/page-43#post-506298 men det Àr allt jag kan hitta.
Den hÀr skulle inte vara levererad förrÀn om en mÄnad, men lÄg i brevlÄdan i dag. Det hÀr Àr alltsÄ en Seiko Majesta dual mode quartz HEQ 9063-6000 frÄn första halvan av 80-talet dÄ Seiko experimenterade med sina quartzverk. En diskret dressare som bara ska gÄ +-20 sekunder per Är om jag Àr rÀtt underrÀttad.
IMG_3962.jpg

Dum frÄga kanske. Köpt min första Seiko som jag har bestÀllt frÄn Filippinerna. UpptÀckt nu att jag har fÄtt lite finfördelat imma/kondens innanför glaset nÀr klockan utsatts för temperaturskillnad pÄ sÀg 15 grader (20 -> 5).
Är det nĂ„got man kan förvĂ€nta sig av klockor köpta/tillverkade i Asien pga exempelvis högre luftfuktighet? Dvs att man med pĂ„ köpet fĂ„r lite fukt inuti klockan?
Eller tyder beteendet pÄ att klockan Àr otÀt helt enkelt?
Bild pÄ klockan (SRPB31K1):

Ingen koll angÄende luftfuktigheten men riktigt cool modell du hittat!

Hittade denna pÄ dörrmattan nÀr jag kom hem: en SQ 4004 0903-8089 frÄn augusti 1976! Under det förfÀrliga glaset ser det ut att finnas en rÀtt fin tavla! Knubbig och tung rackare pÄ 36mm och hela 11mm tjock! Aldrig sett en klocka med tre sprÄk för datumet heller, kul! Ska bli spÀnnande att se om jag kan fÄ liv i den samt byta glas! 57kr pÄ tratten!
IMG_7414.JPG

IMG_7415.JPG

Tillbaka
Topp