• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Gillade mon sarb033, men störde mig pÄ bandhornens utformning. Det borstade ligger som en platÄ ovanpÄ det polerade. Ser mysko ut IRL.

Gillade mon sarb033, men störde mig pÄ bandhornens utformning. Det borstade ligger som en platÄ ovanpÄ det polerade. Ser mysko ut IRL.

Jo, jag tror jag ser vad du menar i videon. Sen Àr det ju det dÀr med dÄliga justeringsmöjligheter i lÀnken att fundera över.

Jo, jag tror jag ser vad du menar i videon. Sen Àr det ju det dÀr med dÄliga justeringsmöjligheter i lÀnken att fundera över.
Ja, det Àr lite störande. LÀnken Àr helt ok, men jag körde min pÄ ett bradystrap vilket jag tycker var en grym kombo.
null-15-1.jpg

null-18b.jpg

Funkar absolut pÄ lÀder! En av anledningarna till att jag funderar lite pÄ en sarb, de Àr ju rÀtt mÄngsidiga.

Jag tar min examen nu i vÄr och har tÀnkt köpa mig en klocka för att fira (Àven fast jag bara Àger tvÄ klockor frÄn det absolut budgetskiktet Ànnu mÄste jag försöka motivera mina köp.....)

Hur som helst sÄ har jag fastnat för Seiko SARB033, Àger en SKX013 tidigare och kÀnner jag vill kompletera med en nÄgot mer dressad variant men som ÀndÄ passar till vardagen. Min drömklocka Àr Rolex Explorer 1 och jag tycker att SARB'n har flera likheter till expy men ÀndÄ kÀnns som en egen klocka.
Har kollat pÄ flera reviews om SARB033 och har fÄtt intrycket att det Àr vÀldigt mycket "bang for the buck", vad tycker ni? Vad skulle ni ha gjort?

mvh
Hannes

Quotar mig sjÀlv.
Min examen Ă€r snart hĂ€r och det börjar vara dags att inhandla min present, vill dock ha ett sista utlĂ„tande frĂ„n sveriges klockelit! Åsikter om sarb033!?

Quotar mig sjÀlv.
Min examen Ă€r snart hĂ€r och det börjar vara dags att inhandla min present, vill dock ha ett sista utlĂ„tande frĂ„n sveriges klockelit! Åsikter om sarb033!?

Sarb-serien Àr kÀnd för pang för pengarna. Gillar du den svarta tavlan och designen i övrigt tror jag inte du kan gÄ fel dÀr. Funderar som nÀmnt ovan sjÀlv pÄ en 035:a...

Quiz-dags!
VÄgar nÄgon Seiko-lirare sig pÄ en gissning vad som Àr speciellt med denna relativt ansprÄkslösa Seiko frÄn 1984?
6fbxtDj.jpg

Warwian
HAQ, +-20spy. Vad vann jag?

Högst imponerande, Sensei Yonsson-san!
Dina Seiko-kunskaper vet inga grÀnser! :)
Som vinst fÄr Du och alla Seiko-fans en heltafflig bild pÄ urverket i klockan, kaliber 9063A "Twin Mode Quartz":
hKx907W.jpg
Detta Àr en av mina fyra HAQ frÄn Seiko. Utöver denna Àger jag en annan Majesta med samma kaliber, dock annan typ av boett. Jag Àger ocksÄ tvÄ stycken Twin Quartz, varav den ena Àr en King Quartz med kaliber 9923 och den andra Àr en Grand Quartz med kaliber 9940. Vanligtvis stÀller jag mig tveksam till quartz-klockor, men den totala besatthet med precision som ligger bakom utvecklingen av dessa verk fascinerar verkligen. Det Àr svÄrt att inte uppskatta den mÀngd kÀrlek och arbete som ÀndÄ lagts i dessa.

Högst imponerande, Sensei Yonsson-san!
Dina Seiko-kunskaper vet inga grÀnser! :)
Mina Google-kunskaper vet inga grÀnser. :D

Nu Àr vÀl inte detta en twin quartz, men det (tq) Àr ruggigt cool! Speciellt med tanke pÄ att det var under tiden dÄ man experimenterade med höga/lÄga frekvenser i början av kvartseran.

Tja! SlÀngde pÄ ett gummiband pÄ skx:n Ä de tunna bandstiften jag hade hemma glappade lite i hÄlen pÄ klockan! E de speciella seiko bandstift som behövs (nÀr man inte vill köra de feta original)? Eller har jag bara ett par hemma som e ovanligt smÄ:p?

Ohlleeson
Du bör absolut köra med" de feta" originalstiften. Har du tunnare sÄ kommer du skava sönder insidan av hÄlen i bandhornen.

Had it, liked it, sold it. :D
Trevlig klocka helt klart, men precis som Molle antyder Àr den lite för stor.
LÀnken Àr dock grym och den sitter skönt pÄ handleden. Hade den varit 38-39mm sÄ hade den varit idealisk utifrÄn min smak.

I brist pÄ badvÀder fÄr det bli en badklocka som dagens. Egentligen inte sugen men mÄste se hur vÀl/illa den hÄller tiden.
Skulle egentligen haft en quartzbadare men vart det hÀr gamla monstret.
Monster.jpg

Tillbaka
Topp