Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Gillade mon sarb033, men störde mig pÄ bandhornens utformning. Det borstade ligger som en platÄ ovanpÄ det polerade. Ser mysko ut IRL.
Ja, det Àr lite störande. LÀnken Àr helt ok, men jag körde min pÄ ett bradystrap vilket jag tycker var en grym kombo.Jo, jag tror jag ser vad du menar i videon. Sen Àr det ju det dÀr med dÄliga justeringsmöjligheter i lÀnken att fundera över.
Jag tar min examen nu i vÄr och har tÀnkt köpa mig en klocka för att fira (Àven fast jag bara Àger tvÄ klockor frÄn det absolut budgetskiktet Ànnu mÄste jag försöka motivera mina köp.....)
Hur som helst sÄ har jag fastnat för Seiko SARB033, Àger en SKX013 tidigare och kÀnner jag vill kompletera med en nÄgot mer dressad variant men som ÀndÄ passar till vardagen. Min drömklocka Àr Rolex Explorer 1 och jag tycker att SARB'n har flera likheter till expy men ÀndÄ kÀnns som en egen klocka.
Har kollat pÄ flera reviews om SARB033 och har fÄtt intrycket att det Àr vÀldigt mycket "bang for the buck", vad tycker ni? Vad skulle ni ha gjort?
mvh
Hannes
Quotar mig sjÀlv.
Min examen Àr snart hÀr och det börjar vara dags att inhandla min present, vill dock ha ett sista utlÄtande frÄn sveriges klockelit! à sikter om sarb033!?
Warwian
HAQ, +-20spy. Vad vann jag?
Mina Google-kunskaper vet inga grÀnser.Högst imponerande, Sensei Yonsson-san!
Dina Seiko-kunskaper vet inga grÀnser!
Det finns onekligen mÄnga granna Seikos pÄ forumet, dock tyckte jag att det var lite dÄligt med Àldre godbitar. HÀr Àr en av mina mÄnga Seikos. En KS 45-7000 frÄn november 1972:
FĂ„r inte i de feta i bandet
41mm som den dÀr Àr rÀcker gott.Glöm allt annat. Det Àr sÄ hÀr en sekundvisare skall röra sig. Magist!
42mm och jag köper
De dÀr e roliga. Finns nÄgra fÀrger att samla.Nyinkommen rackare
jÀÀklar vad mysigt det sÄg ut det dÀr borde vara standard, överallt!Glöm allt annat. Det Àr sÄ hÀr en sekundvisare skall röra sig. Magist!
42mm och jag köper
41mm som den dÀr Àr rÀcker gott.
jÀÀklar vad mysigt det sÄg ut det dÀr borde vara standard, överallt!
De dÀr e roliga. Finns nÄgra fÀrger att samla.
LÀs mer hÀr: http://quartzimodo.com/the-skj-kinetic-divers-gone-but-not-forgotten/