• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

IMG_2649.JPG

Jag undrar om seiko alpinist bÀr större pÄ handen Àn sarb 033/035, nÄgon? :)
Jag tycker faktiskt den bÀrs nÄgot större. Dels pga boettformen men Àven pga den utstickande kronan. DÀremot Àr den skönare Àn en sarb ÀndÄ. Gött med det snygga baklocket jÀmfört med det obehagliga see-trough locket.

Jag undrar en bekvÀmlighetsaspekt, som jag letat efter namn pÄ men inte hittat. Boettformen pÄ min Sbdj013 Àr ganska skarp pÄ sidan mittemot kronan ner mot handleden. Jag jÀmför med bilder pÄ tex MM300 och speciellt SKX007 vilka Àr fasade eller runda pÄ den sidan. SÄ jag undrar om tex SBDC007/029 Àr lika skarpa, det kanske Àr för att baklocket Àr sÄ grunt pga soldrivet urverk?
Se bilder sÄ förstÄr ni nog mer vad jag menar.
DSC_0918.JPG

DSC_0919.JPG DSC_0921.JPG

Jag undrar en bekvÀmlighetsaspekt, som jag letat efter namn pÄ men inte hittat. Boettformen pÄ min Sbdj013 Àr ganska skarp pÄ sidan mittemot kronan ner mot handleden. Jag jÀmför med bilder pÄ tex MM300 och speciellt SKX007 vilka Àr fasade eller runda pÄ den sidan. SÄ jag undrar om tex SBDC007/029 Àr lika skarpa, det kanske Àr för att baklocket Àr sÄ grunt pga soldrivet urverk?
Se bilder sÄ förstÄr ni nog mer vad jag menar.
DSC_0918.JPG

DSC_0919.JPG DSC_0921.JPG
JÀklar va vass den sÄg ut. Hade en Citizen förut som kronan grÀvde in i handleden. Den blev liggandes och tillslut sÄld.

Turtle Àr riktigt skön pÄ handleden :)
IMG_20171102_115944.jpg

Senast Àndrad:
LÀcker tavla! Synd pÄ boetten bara... MÄnga Seiko frÄn 50-talet var tyvÀrr kromade. Ref har jag tyvÀrr ingen koll pÄ, var inte samma system pÄ den tiden.
Seiko hade verkligen ett speciellt uttryck pÄ 50-talet om man jÀmför med hur de kom att utvecklas. Tycker att den var mysig pÄ sitt eget sÀtt :)

Med största sannolikhet, ja. Det finns iallafall betydligt fler dÀr Àn i övriga vÀrlden. Min med S-logga (+ min Marvel, Cronos och Goldfeather, i paket) köpte jag hÀr pÄ forumet, dock.
Ibland ska man ha tur ocksÄ :)
Tittar pÄ lite vintage igen nu och man kanske skulle försöka hitta nÄgot Ät det dÀr hÄllet.

Tillbaka
Topp