Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Nej det skulle jag inte direkt pÄstÄ, inget jag tÀnkt pÄ i alla fall och har haft bÄda varianterna. BÀrs ungefÀr lika.Jag undrar om seiko alpinist bÀr större pÄ handen Àn sarb 033/035, nÄgon?
Jag tycker faktiskt den bÀrs nÄgot större. Dels pga boettformen men Àven pga den utstickande kronan. DÀremot Àr den skönare Àn en sarb ÀndÄ. Gött med det snygga baklocket jÀmfört med det obehagliga see-trough locket.Jag undrar om seiko alpinist bÀr större pÄ handen Àn sarb 033/035, nÄgon?
JÀklar va vass den sÄg ut. Hade en Citizen förut som kronan grÀvde in i handleden. Den blev liggandes och tillslut sÄld.Jag undrar en bekvÀmlighetsaspekt, som jag letat efter namn pÄ men inte hittat. Boettformen pÄ min Sbdj013 Àr ganska skarp pÄ sidan mittemot kronan ner mot handleden. Jag jÀmför med bilder pÄ tex MM300 och speciellt SKX007 vilka Àr fasade eller runda pÄ den sidan. SÄ jag undrar om tex SBDC007/029 Àr lika skarpa, det kanske Àr för att baklocket Àr sÄ grunt pga soldrivet urverk?
Se bilder sÄ förstÄr ni nog mer vad jag menar.
Den hÀr udda fisken fick Äka fram idag.
Ok! Du Àr rolig.BÀr
BĂ€rs
Sorry, kunde inte lÄta bli
Tror texten blektsFast skx013 har ju röd text för divers 200m ?
Ligger vÀl en pÄ K&S nu, i nyskick om jag minns rÀtt.Vill köpa en Seiko Tuna SBBN035 men det verkar vara svÄrt att hitta en ny sÄdan i Sverige. NÄgon som vet en ÄterförsÀljare?
LÀcker tavla! Synd pÄ boetten bara... MÄnga Seiko frÄn 50-talet var tyvÀrr kromade. Ref har jag tyvÀrr ingen koll pÄ, var inte samma system pÄ den tiden.Den hÀr var vÀl charming, eller vad sÀger du @Psykel?
Vet tyvÀrr inte vad det Àr för ref men nÄgon av er seikoninjor kan sÀkert bidra med den kunskapen
Lite cool men tÀnker direkt pÄ en husvagn nÀr jag ser strukturenDen hÀr var vÀl charming, eller vad sÀger du @Psykel?
Vet tyvÀrr inte vad det Àr för ref men nÄgon av er seikoninjor kan sÀkert bidra med den kunskapen
Haha, ja, det var en slÄende likhet faktisktLite cool men tÀnker direkt pÄ en husvagn nÀr jag ser strukturen
Seiko hade verkligen ett speciellt uttryck pÄ 50-talet om man jÀmför med hur de kom att utvecklas. Tycker att den var mysig pÄ sitt eget sÀttLÀcker tavla! Synd pÄ boetten bara... MÄnga Seiko frÄn 50-talet var tyvÀrr kromade. Ref har jag tyvÀrr ingen koll pÄ, var inte samma system pÄ den tiden.
Allt jag sÄg var bölderLite cool men tÀnker direkt pÄ en husvagn nÀr jag ser strukturen
Definitivt! Ălskar mina 50-talare! Skulle gĂ€rna komplettera med ett par till, exempelvis en Seiko Super som denna:Seiko hade verkligen ett speciellt uttryck pĂ„ 50-talet om man jĂ€mför med hur de kom att utvecklas. Tycker att den var mysig pĂ„ sitt eget sĂ€tt
HĂ€rligt formsprĂ„k!Definitivt! Ălskar mina 50-talare! Skulle gĂ€rna komplettera med ett par till, exempelvis en Seiko Super som denna:
Eller en Seiko Unique:
Verkligen! Gillar gamla S-loggan skarpt! Har "bara" en klocka med den i dagslÀget, men skulle gÀrna ha fler. Tror den tillkom omkring 50 och fasades ut omkring 58-59.HÀrligt formsprÄk!
De har verkligen charm fÄr man sÀga!Verkligen! Gillar gamla S-loggan skarpt! Har "bara" en klocka med den i dagslÀget, men skulle gÀrna ha fler. Tror den tillkom omkring 50 och fasades ut omkring 58-59.
Med största sannolikhet, ja. Det finns iallafall betydligt fler dÀr Àn i övriga vÀrlden. Min med S-logga (+ min Marvel, Cronos och Goldfeather, i paket) köpte jag hÀr pÄ forumet, dock.De har verkligen charm fÄr man sÀga!
Ăr det Japan som gĂ€ller om man vill hitta sĂ„na?
Ibland ska man ha tur ocksÄMed största sannolikhet, ja. Det finns iallafall betydligt fler dÀr Àn i övriga vÀrlden. Min med S-logga (+ min Marvel, Cronos och Goldfeather, i paket) köpte jag hÀr pÄ forumet, dock.