• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

isÄfall, va gör man? kan man serva klockan eller?
Det kan vara sÄ att den bara behöver ruckas, sÄ börja dÀr. Annars kostar ett nytt urverk till SKX kanske en femtedel av vad en service skulle kosta, sÄ bÀttre att byta Àn att serva. Du skulle tillochmed kunna betala nÄgra hundringar extra och stoppa i ett bÀttre urverk i den.

PÄ "sailcloth". Skönt!

20171116_130305.jpg

Är rĂ€dd att det Ă€r ont om det för tillfĂ€llet, men fĂ„r tag i klockorna under nĂ€sta vecka, sĂ„ dĂ„ kan jag komma med mer. Finns det nĂ„got alls man kan fĂ„ fram tills dess?

Tja bara det uppenbara, den till vÀnster Àr mekanisk/automatisk, den till höger Àr quartz. VÀrde kanske nÄn hundring styck gissar jag pÄ. Men tycker de ser tjusiga och klassiska ut.

Jag har bantat ner min samling och Àr nu sugen pÄ nÄgot nytt.

Finns det nÄgot automatiskt Seiko GMT med en 24 timmars extra hand som ligger under GS nivÄ?

Extra frÄga : finns det nÄgon webbshop i Sverige som sÀljer Seiko presage klockor med Urushi tavla?
seiko-6117-8000-naviation-timer.jpg

6117-8000
edit: pucktrea

Senast Àndrad:
Jag skulle vilja utöka samlingen med en sportig dressklocka med ljus urtavla och gÄr i funderingar kring SSA303, SARB035 eller SDGM001.

Jag har sett recensioner pÄ tuben dÀr man pratar om finish, design och kvalitetskÀnsla. SÀrskilt pratar de negativt om lÀnken pÄ SARB och SSA. Ni som kÀnt pÄ dom, Àr det sÄ illa som de pÄstÄr?

Jag skulle vilja utöka samlingen med en sportig dressklocka med ljus urtavla och gÄr i funderingar kring SSA303, SARB035 eller SDGM001.

Jag har sett recensioner pÄ tuben dÀr man pratar om finish, design och kvalitetskÀnsla. SÀrskilt pratar de negativt om lÀnken pÄ SARB och SSA. Ni som kÀnt pÄ dom, Àr det sÄ illa som de pÄstÄr?
Tjejen har en SARB035 och jag har haft en SDGM001. Skillnaden pĂ„ lĂ€nken de emellan Ă€r enorm enligt mig. SDGM001 Ă€r överlĂ€gsen. Även finish i övrigt tycker jag skiljer rĂ€tt mycket till fördel för sdgm. Enda anledningen till att jag sĂ„lde min var att jag hade svĂ„rt för fĂ€rgen pĂ„ tavlan, skulle jag köpa en idag skulle jag vĂ€lja den svarta Sdgm003.
Tycker sdgm Àr en vÀldigt prisvÀrd modell och lite kul att ha dÄ den Àr ovanlig.
TÀnk ocksÄ pÄ att de skiljer i storlek, sdgm tyckte jag var perfekt med 40mm, Sarb nÄgot mindre.

Tjejen har en SARB035 och jag har haft en SDGM001. Skillnaden pĂ„ lĂ€nken de emellan Ă€r enorm enligt mig. SDGM001 Ă€r överlĂ€gsen. Även finish i övrigt tycker jag skiljer rĂ€tt mycket till fördel för sdgm. Enda anledningen till att jag sĂ„lde min var att jag hade svĂ„rt för fĂ€rgen pĂ„ tavlan, skulle jag köpa en idag skulle jag vĂ€lja den svarta Sdgm003.
Tycker sdgm Àr en vÀldigt prisvÀrd modell och lite kul att ha dÄ den Àr ovanlig.
TÀnk ocksÄ pÄ att de skiljer i storlek, sdgm tyckte jag var perfekt med 40mm, Sarb nÄgot mindre.

UngefÀr som jag trodde dÄ..
SSA303 dÄ? Vit tavla, blÄ visare, power reserve och liten tavla med datum. Större med 42 mm dia och 14 mm tjock. Samma kvalle pÄ lÀnk som SARB. 4r57 istÀllet för 6r15.

Tillbaka
Topp