• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Lagom till helgen fick jag hem nya Seikon! KÀnns hittills vÀldigt trevlig med tanke pÄ hur lite den kostade. Vem behöver en Speedmaster nÀr det finns quartz-seiko att tillgÄ. ;)
IMG_20171124_193826_01.jpg

Har nu Àntligen gjort en bestÀllning pÄ den otroligt vackra sarb065. Har dock hört en hel del klagomÄl pÄ bandet den kommer pÄ sÄ tÀnkte nog byta ut den. TÀnkte att man kanske kan ha tur att fynda nÄgot bra band till en billig peng nu under black friday. NÄgon som har nÄgot tips? LÀnka gÀrna.

Kan tillÀgga att jag letar nÄgot som liknar den den kommer pÄ men jag Àr öppen för förslag.

Har nu Àntligen gjort en bestÀllning pÄ den otroligt vackra sarb065. Har dock hört en hel del klagomÄl pÄ bandet den kommer pÄ sÄ tÀnkte nog byta ut den. TÀnkte att man kanske kan ha tur att fynda nÄgot bra band till en billig peng nu under black friday. NÄgon som har nÄgot tips? LÀnka gÀrna.

Kan tillÀgga att jag letar nÄgot som liknar den den kommer pÄ men jag Àr öppen för förslag.

https://klocksnack.se/threads/den-s...a-om-deals-erbjudande-rea-rabatter-etc.83092/

Bortsett frÄn en sliten och död 4004-quartzare sÄ har jag inte haft ett Seiko-nytillskott sen min 6138 i september!
Ve och fasa!
SÄ jag klickade hem tvÄ billiga 70-talare frÄn tratten! En automat med integrerad lÀnk och tjusig silverburst (googla, det Àr en gitarrfÀrg) tavla, samt vad som blir min första digitalare! Skoj! Totalt landade dom pÄ ca 500kr. :D

MÄste vara 20mm pÄ den dÀr va? Tycker den ser helt uppsvÀlld ut. RÄkade bara snubbla över dem i mitt tidsfördrivande och blev undrande.
Ja, lÀr vara 20mm. SÄg en bild pÄ den för nÄgon vecka sedan, tycker den Àr hemsk, ser inte ut som en SEIKO.

Tips pÄ var jag hittar följande skruv? Lokala klockmaster gick bet dÄ det Àr till en Strapcode 22mm Super Oyster och inte Seiko original.
Skall sitta pÄ en SKX007

Har kontaktat Strapcode via mail dÄ jag ej hittar nÄgot i deras webshop. Vore dock smidigt att hitta inom landet.

08VaNHtISj2J4_43FRMqNA.png

Tips pÄ var jag hittar följande skruv? Lokala klockmaster gick bet dÄ det Àr till en Strapcode 22mm Super Oyster och inte Seiko original.
Skall sitta pÄ en SKX007

Har kontaktat Strapcode via mail dÄ jag ej hittar nÄgot i deras webshop. Vore dock smidigt att hitta inom landet.

08VaNHtISj2J4_43FRMqNA.png
Gissar pÄ att dessa Àr specialtillverkade för lÀnken, blir nog svÄrt att hitta om inte nÄgon sÀljer delar tillhörande samma variant av lÀnken. Enklast och snabbast Àr nog att fÄ genom Strapcode, det har aldrig varit problem att köpa separata lÀnkbitar sÄ ser inte att det ska vara ett problem att fÄ skruvar. Var bara noga med att du ger dem rÀtt referensnummer pÄ lÀnken, har haft problem med att skruvar pÄ en Àldre lÀnk mot en nyare inte passat.

Tillbaka
Topp