Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Efter ditt inlÀgg blev jag lite sugen pÄ en sÄdan sÄ nÀr en i samma stil (men inte likadan utan en Seiko SND375) dök upp begagnad för smÄ pengar slog jag till. Bytte det repiga plana originalglaset mot ett kupat och satte pÄ en jubileelÀnk. Trevlig klocka för smÄ pengar!Lagom till helgen fick jag hem nya Seikon! KÀnns hittills vÀldigt trevlig med tanke pÄ hur lite den kostade. Vem behöver en Speedmaster nÀr det finns quartz-seiko att tillgÄ.
Lagom till helgen fick jag hem nya Seikon! KÀnns hittills vÀldigt trevlig med tanke pÄ hur lite den kostade. Vem behöver en Speedmaster nÀr det finns quartz-seiko att tillgÄ.
JÀkligt nice! Vad Àr det för ref pÄ den?
SÄ j#vla hÄrd!Mina damer och herrar:
7a38-6030
fin seiko men jag tycker att armband passar inte pÄ den.byt armbandet.Mina damer och herrar:
7a38-6030
Tack för din Äsikt. Den tillförde mig vÀldigt mycket.fin seiko men jag tycker att armband passar inte pÄ den.byt armbandet.
armbandfÀrg passar inte..
armbadsmaterial passar inte.
Mina damer och herrar:
7a38-6030
StÀmmer, det Àr vÀldigt mysigt och skönt. Vet tyvÀrr inte var det kommer ifrÄn, det följde med klockan dÄ jag köpte det och det stÄr ingen tillverkare pÄ insidan av bandet.Bandet ser vÀldigt mysigt och skönt ut, var kommer det ifrÄn?
Det Àr sÀkert möjligt men jag vet inte hur. Jag hade samma problem pÄ min digitala och löste det genom att toktrycka olika kombinationer och helt plötsligt var det bara dÀrNyinkommet! En A159-5009 frÄn juni 1978!
NÄn som vet ifall man kan stÀlla in 24h visning?
Mina damer och herrar:
7a38-6030
Det hÀr kanske hjÀlper lite : https://daringfireball.net/misc/2015/04/Seiko_A159.pdfNyinkommet! En A159-5009 frÄn juni 1978!
NÄn som vet ifall man kan stÀlla in 24h visning?
Tack! Dock tror jag att det endast bekrÀftade att den inte har 24h visning!
+ lite annat ocksÄ, och det var vÀl vad frÄgan gÀllde lr? ser ingen 24:a nÄnstans heller.Tack! Dock tror jag att det endast bekrÀftade att den inte har 24h visning!
Jo, det var absolut till hjÀlp! Min ursprungliga frÄga var ju dock om/hur man stÀllde om tiden till att visa 24h istÀllet för 12h.+ lite annat ocksÄ, och det var vÀl vad frÄgan gÀllde lr? ser ingen 24:a nÄnstans heller.
Hur man stÀller om den blir nog svÄrare att svara pÄ eftersom det gÄr nog inte kanske om löder om nÄgra "ledningar"Jo, det var absolut till hjÀlp! Min ursprungliga frÄga var ju dock om/hur man stÀllde om tiden till att visa 24h istÀllet för 12h.
Precis vad manualen konstaterade!Hur man stÀller om den blir nog svÄrare att svara pÄ eftersom det gÄr nog inte kanske om löder om nÄgra "ledningar"
Och funkar inte lyset pÄ klockan blir det ju Ànnu vÀrre det kanske finns nÄn am-pm visning om du har tur.Precis vad manualen konstaterade!
Jag Àr nöjd. Typiskt bara att jag fick hem den just nu. Blir ju omöjligt att veta om klockan Àr fem pÄ morgonen eller eftermiddagen nÀr det Àr mörkt oavsett!
Lyset funkar, men svagt. Man fÄr kolla fÄn sidan för att se alla siffrorna!Och funkar inte lyset pÄ klockan blir det ju Ànnu vÀrre det kanske finns nÄn am-pm visning om du har tur.
Ruskigt snygg, vÀcker begÀret efter en turtle igen! Tack för att du deladeSeiko Prospex SRPC49K. Fantastiskt snygg. Kanske redan avhandlats i trÄden. Ska jag klaga pÄ nÄgot sÄ Àr det att visarna inte fÄtt samma lume som index.
https://api.watchville.co/v2/posts/31766/click