• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Blev med Lord Matic idag :) En 5606-7000 frÄn juni 69. Tycker att det hÀr Àr mycket design, charm och Seiko-DNA för lite pengar.
Har lÀst lite om verket och tydligen finns det en komponent i det som gör det kÀnsligt för tidens tand och det Àr kugghjulet som styr dag/datumskiftet. Det Àr i plast och gÄr sönder antingen av slitage eller Älder. PÄ mitt exemplar fungerar det Àn sÄ lÀnge.
Till det yttre ser den hÀr ganska sÄ bra ut, bruksskick men ett bra sÄdant. Det jag Àr intresserad av nu Àr att kolla gÄngen och jag har försökt hitta nÄgon uppgift om vad det hÀr verket var specat till frÄn början men har inte lyckats. SÄ, Àr det nÄgon som vet det eller vet var jag hittar en sÄn uppgift sÄ vore jag tacksam :)
Sedan verkar det rÄda oklarheter kring luggmÄttet pÄ den hÀr. I annonsen stod det 18 vilket det Àven gör i en del andra gamla annonser, men det finns Àven annonser som sÀger 19. Jag har inte mÀtt exakt men det sitter ett nytt 18 pÄ och bandstiften syns pÄ bÄda sidor sÄ det Àr sÀkert 19 som Àr det korrekta. Funderar pÄ hur det kan komma sig att sÄ mÄnga skriver 18, sÄ svÄrt Àr det vÀl inte att mÀta eller att se att ett 18 som Àr monterat Àr sisÄdÀr en millimeter för litet ;)

Symbolen för veckodagen var intressant... PÄminner mig om nÄgot :D

JAg har fÄtt huvudbtry! HjÀlp! har köpt denna seiko 6139-8020 men vet inte riktigt vilken strap som passar bÀst eller om man ska köra stÄl?
300999_651_attachment.jpg
15414360981_5121c7ae7d_c.jpg
15417186762_5555eaaee5_c.jpg
15230785239_441e7c71d6_c.jpg

VÀntar otÄligt...
;)
598AE548-7112-453C-94E3-FB9FE6E3F9B6.jpeg

Vad jag förstÄtt sÄ kommer 300st som LE till Japan som referensnummer SBDY005.

Utöver det lanseras modellen Àven internationellt som SRPC49K, special edition, produceras sista kvartalet 2017 och första kvartalet 2018.

Lansering i slutet av januari, tillgÄng oklar, Àn sÄ lÀnge (men vÀldigt begrÀnsat antal till Sverige).

598AE548-7112-453C-94E3-FB9FE6E3F9B6.jpeg

Vad jag förstÄtt sÄ kommer 300st som LE till Japan som referensnummer SBDY005.

Utöver det lanseras modellen Àven internationellt som SRPC49K, special edition, produceras sista kvartalet 2017 och första kvartalet 2018.

Lansering i slutet av januari, tillgÄng oklar, Àn sÄ lÀnge (men vÀldigt begrÀnsat antal till Sverige).

Tror du att din vÀn pÄ KlockmÀster Globen kan hjÀlpa till med köp av SRPC49K?

Tack för tipset. Bra rÄd men hade varit bÀttre om du kunde nÀmna lite hur jag kan försÀkra att jag inte fÄ överpolerad klocka med alla originaldelar ?

Tack för tipset. Bra rÄd men hade varit bÀttre om du kunde nÀmna lite hur jag kan försÀkra att jag inte fÄ överpolerad klocka med alla originaldelar ?
Överpolerad ser man ju med blotta ögat. AM delar kan vara lite kniviga i vissa fall dĂ„ det Ă€r riktigt smĂ„ detaljer pĂ„ vissa objekt. Denna Ă€r solklart otĂ€ck dock.

Att hitta en med alla original delar Àr inte helt lÀtt, men det gÄr, om inte @Compiss har köpt upp alla;) kika pÄ hans klockor, frÄga hÀr först innan du köper, och lÀs pÄ. En bra sida att börja med: http://forums.watchuseek.com/f366/1970s-seiko-6139-600x-chronograph-variations-review-287754.html

Du har fÄtt bra rÄd men hÀr kommer ett till:
Seikobusters pÄ Instagram, dÀr gÄr de igenom flertalet vintageseiko, bla Pogue, och visar AM vs Àkta.
https://www.instagram.com/seikobusters/

Tillbaka
Topp