• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Nyinkommen Seiko SKX171 som jag tror kommer att trivas hos mig dÄ han har en del slÀktingar hÀr att umgÄs med.
skx171.jpg

Badkompisar.
SeikoBadklockor.jpg
Jag föll för tredje frÄn vÀnster. Vad heter den? :)

Var inne hos i den lokala urbutiken hÀromdagen och hittade en Seiko 5 dykare som jag tyckte va vÀldigt fin, tror den kostade runt 3k, tÀnkte att den skulle funka fint som en beater, nÄn som har erfarenhet av en sÄn? Bra eller anus? Tacksam för svar och God Jul pÄ er alla.
Screenshot_20171224-114020.png

Var inne hos i den lokala urbutiken hÀromdagen och hittade en Seiko 5 dykare som jag tyckte va vÀldigt fin, tror den kostade runt 3k, tÀnkte att den skulle funka fint som en beater, nÄn som har erfarenhet av en sÄn? Bra eller anus? Tacksam för svar och God Jul pÄ er alla.
Har en sÄn som slit och slÀng beater och tycker den Àr riktigt bra för det priset. Betalde dock ca 1500 pÄ nÀtet, för 3k borde det finnas roligare Seikos.
Enda negativa jag kan sÀga om min Àr att bezeln snabbt fÄtt en del skav.

Trevlig klocka pÄ mÄnga sÀtt, men tre papp Àr alldeles för dyrt för den dÀr. Dessutom Àr det ingen riktig dykare. Spana in SKX009 istÀllet för ett par snÀpp upp kvalitetsmÀssigt. Eller Padi-paddan hos watchia.se som nÄgon tipsade om för ett par sidor sedan. God Jul! :)

Tja! Är fruktansvĂ€rt sugen pĂ„ en skx men med mina bebishandleder pĂ„ 16-17cm kan jag inte bestĂ€mma mig om jag ska slĂ„ till pĂ„ en 013 eller 007 (Ă€r ett dtort fan av lite mindre klockor). Undrar Ă€ven hur det ligger till med att bestĂ€lla frĂ„n creationwatches med tull och liknande samt om dem alltid Ă€r 100% Ă€kta?

Tja! Är fruktansvĂ€rt sugen pĂ„ en skx men med mina bebishandleder pĂ„ 16-17cm kan jag inte bestĂ€mma mig om jag ska slĂ„ till pĂ„ en 013 eller 007 (Ă€r ett dtort fan av lite mindre klockor). Undrar Ă€ven hur det ligger till med att bestĂ€lla frĂ„n creationwatches med tull och liknande samt om dem alltid Ă€r 100% Ă€kta?

BÄda fungerar, tycker inte 007 Àr stor pÄ mina handleder med ungefÀr samma mÄtt :)
Creationwatches lÀr du fÄ moms ifrÄn, iaf litegrann. Har inte bestÀllt pÄ nÄgra Är dÀrifrÄn dock.

https://instagram.com/p/BdIVQ4Qh7js/
NÄgon mer Àn jag som tror detta Àr redial? Bra utförd, ja. Men jag har aldrig sett en katalog med denna modell och röd tavla. De enda röda jag sett Àr frÄn en re-dial sÀljare pÄ EBay och dÄ Àr de alltid i perfekt skick.

NÄgon mer Àn jag som tror detta Àr redial? Bra utförd, ja. Men jag har aldrig sett en katalog med denna modell och röd tavla. De enda röda jag sett Àr frÄn en re-dial sÀljare pÄ EBay och dÄ Àr de alltid i perfekt skick.
Förmodligen redial. Jag har inte sett nÄgra Seiko med den typen av tavla utanför King Seikos galnare 70-talsmodeller.

Tror det ska finnas nÄgra varianter pÄ tavlor men inte röd. Har för mig att det kommer rÀtt mÄnga redials/restaureringar frÄn Sydkorea pÄ just Lord Marvel 36000-modellen, rÀtt bra gjorda men man ser att det Àr nÄgot som sticker ut, ofta för fet text. LÄngt ifrÄn den nivÄ som Indien hÄller.

Boetten pÄ den dÀr sÄg lite hörnpolerad ut och visarna samt index Àr fel, ska ha svart linje i mitten. SÄ allt Àr nog fel pÄ den dÀr.

UpptÀckte nyss, sisÄdÀr 14 mÄnader senare o_O, att min Padi har lÀnk med dykarförlÀgning :D
image.jpg

Avdelning; tvÄa pÄ bollen:meh:
Hur kan man missa det!? Skar in i min handled efter 5min. Min sitter pÄ en annan lÀnk nu :) jag brukar oftast föredra lÀnk men med den dÀr osköna förlÀngningen gick den bort direkt.

BÄda fungerar, tycker inte 007 Àr stor pÄ mina handleder med ungefÀr samma mÄtt :)
Creationwatches lÀr du fÄ moms ifrÄn, iaf litegrann. Har inte bestÀllt pÄ nÄgra Är dÀrifrÄn dock.

Tack för snabbt svar! Klickade precis hem en 013 frÄn creation sÄ nu Àr det bara att hÄlla tummarna att allt gÄr som det ska!

Tillbaka
Topp