Grym, absolut men du sprÀnger budgeten pÄ ett par tuss rÀtt rejÀlt med en sÄdan tyvÀrrDen gillade jag skarpt. Vad kostar en sÄn ny ca?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Grym, absolut men du sprÀnger budgeten pÄ ett par tuss rÀtt rejÀlt med en sÄdan tyvÀrrDen gillade jag skarpt. Vad kostar en sÄn ny ca?
Jag föll för tredje frÄn vÀnster. Vad heter den?Nyinkommen Seiko SKX171 som jag tror kommer att trivas hos mig dÄ han har en del slÀktingar hÀr att umgÄs med.
Badkompisar.
Den brukar gÄ under det nÄgot lÄnga namnet Seiko Flightmaster Sports 150 ChronometerJag föll för tredje frÄn vÀnster. Vad heter den?
Ja, tavlan verkar vara en blank med "sunburst-effekt". Coolt! NĂ„t till ett framtida mod-projekt kanske?
Turtle och skx. 17.5-18 cm armar.Haha. Ja, blev inte mycket klokare. Men tacksam för alla svar och bilder. Jag har vÀl handleder pÄ 17-18 cm, sÄ gillar ju lite större klockor. Har ju tÀnkt anvÀnda den till vardags sÄ lite stryk Àr ju bra om den tÄl
SÀlj din SS och köp en SEIKO, enda vettiga lösningen.Grym, absolut men du sprÀnger budgeten pÄ ett par tuss rÀtt rejÀlt med en sÄdan tyvÀrr
Gillar min SS alldeles för mycket för att sÀlja den. TyvÀrr sÄ har jag ju helt kÀrat ner mig i Grand Seiko som mÀrke och flertalet modeller. Men ekonomin tillÄter inte en sÄn just nu sÄ dÀrför tÀnkte jag börja lite lÀtt med en "vanlig" SeikoSÀlj din SS och köp en SEIKO, enda vettiga lösningen.
Har en sÄn som slit och slÀng beater och tycker den Àr riktigt bra för det priset. Betalde dock ca 1500 pÄ nÀtet, för 3k borde det finnas roligare Seikos.Var inne hos i den lokala urbutiken hÀromdagen och hittade en Seiko 5 dykare som jag tyckte va vÀldigt fin, tror den kostade runt 3k, tÀnkte att den skulle funka fint som en beater, nÄn som har erfarenhet av en sÄn? Bra eller anus? Tacksam för svar och God Jul pÄ er alla.
HÀr Àr min pÄ blÄtt gummi.Var inne hos i den lokala urbutiken hÀromdagen och hittade en Seiko 5 dykare som jag tyckte va vÀldigt fin, tror den kostade runt 3k, tÀnkte att den skulle funka fint som en beater, nÄn som har erfarenhet av en sÄn? Bra eller anus? Tacksam för svar och God Jul pÄ er alla.
Riktigt snygg.. Hade ocksÄ tÀnkt att köra pÄ gummi.HÀr Àr min pÄ blÄtt gummi.
Trevlig klocka pÄ mÄnga sÀtt, men tre papp Àr alldeles för dyrt för den dÀr. Dessutom Àr det ingen riktig dykare. Spana in SKX009 istÀllet för ett par snÀpp upp kvalitetsmÀssigt. Eller Padi-paddan hos watchia.se som nÄgon tipsade om för ett par sidor sedan. God Jul!Var inne hos i den lokala urbutiken hÀromdagen och hittade en Seiko 5 dykare som jag tyckte va vÀldigt fin, tror den kostade runt 3k, tÀnkte att den skulle funka fint som en beater, nÄn som har erfarenhet av en sÄn? Bra eller anus? Tacksam för svar och God Jul pÄ er alla.
Stiligt!Fick en SKX007J pÄ Jubilee av frugan i julklapp
DÄ har du tvÄ keepers, bÄde klockan och fruganFick en SKX007J pÄ Jubilee av frugan i julklapp
Tja! Ăr fruktansvĂ€rt sugen pĂ„ en skx men med mina bebishandleder pĂ„ 16-17cm kan jag inte bestĂ€mma mig om jag ska slĂ„ till pĂ„ en 013 eller 007 (Ă€r ett dtort fan av lite mindre klockor). Undrar Ă€ven hur det ligger till med att bestĂ€lla frĂ„n creationwatches med tull och liknande samt om dem alltid Ă€r 100% Ă€kta?
Förmodligen redial. Jag har inte sett nÄgra Seiko med den typen av tavla utanför King Seikos galnare 70-talsmodeller.https://instagram.com/p/BdIVQ4Qh7js/
NÄgon mer Àn jag som tror detta Àr redial? Bra utförd, ja. Men jag har aldrig sett en katalog med denna modell och röd tavla. De enda röda jag sett Àr frÄn en re-dial sÀljare pÄ EBay och dÄ Àr de alltid i perfekt skick.
Exakt! Och de enda jag sett Àr som sagt frÄn en sÀljare med massvis av redials i mÀrkliga fÀrger.Förmodligen redial. Jag har inte sett nÄgra Seiko med den typen av tavla utanför King Seikos galnare 70-talsmodeller.
Tror det ska finnas nÄgra varianter pÄ tavlor men inte röd. Har för mig att det kommer rÀtt mÄnga redials/restaureringar frÄn Sydkorea pÄ just Lord Marvel 36000-modellen, rÀtt bra gjorda men man ser att det Àr nÄgot som sticker ut, ofta för fet text. LÄngt ifrÄn den nivÄ som Indien hÄller.https://instagram.com/p/BdIVQ4Qh7js/
NÄgon mer Àn jag som tror detta Àr redial? Bra utförd, ja. Men jag har aldrig sett en katalog med denna modell och röd tavla. De enda röda jag sett Àr frÄn en re-dial sÀljare pÄ EBay och dÄ Àr de alltid i perfekt skick.
Hur kan man missa det!? Skar in i min handled efter 5min. Min sitter pÄ en annan lÀnk nu jag brukar oftast föredra lÀnk men med den dÀr osköna förlÀngningen gick den bort direkt.UpptÀckte nyss, sisÄdÀr 14 mÄnader senare , att min Padi har lÀnk med dykarförlÀgning
Avdelning; tvÄa pÄ bollen
BÄda fungerar, tycker inte 007 Àr stor pÄ mina handleder med ungefÀr samma mÄtt
Creationwatches lÀr du fÄ moms ifrÄn, iaf litegrann. Har inte bestÀllt pÄ nÄgra Är dÀrifrÄn dock.