• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

KÀndes som att det var första gÄngen pÄ lÀnge som solen tittade fram sÄ jag plockade fram nyförvÀrvet för att se hur tavlan ser ut i ordentligt ljus.

DSC_3510.JPG
DSC_3514.JPG

Den Àr fÀngslande! :hungry: Föll pladask för den nÀr den dök upp i mitt flöde pÄ IG!

Seikos originalband gör den inte riktigt rÀttvisa dock, hÀr behövs ett ljusare band sÄ tavlan verkligen fÄr stÄ i centrum :)

Blir nog en helsvart seiko till sommaren och nya svarta turtlen ser ju riktigt rÄ ut. Den eller en helsvart Tuna fÄr det bli.
Vilka svarta tuna finns det och vilken av turtle och tuna bÀr störst?

En manuell Seiko Seahorse frÄn september 1967. Ser fin ut!
Edit: ser lite möglig ut kring tavlan, dock. Fuktskadad? Hur mÄr den mekaniskt?

Den tickar pĂ„ fint! Hade nĂ€stan glömt bort den... men tĂ€nkte försöka ta reda pĂ„ vad det Ă€r nu nĂ€r jag ”hittade den” i klocklĂ„dan.
Tack för info! :)

Tredje nya skx:en det hÀr Äret dÄ jag haft problem med alla och Äterigen Àr jag besviken. Den hÀr gÄngen fick jag en sned/misaligned tavla. Jag var medveten om problemet men tycker ÀndÄ att man borde kunna vÀnta sig mer av Seikos kvalitetskontroll? Eller Àr jag en kinkig perfektionist som vÀntar mig för mycket av billig modell?
IMG_20171229_102704.jpg

Tredje nya skx:en det hÀr Äret dÄ jag haft problem med alla och Äterigen Àr jag besviken. Den hÀr gÄngen fick jag en sned/misaligned tavla. Jag var medveten om problemet men tycker ÀndÄ att man borde kunna vÀnta sig mer av Seikos kvalitetskontroll? Eller Àr jag en kinkig perfektionist som vÀntar mig för mycket av billig modell?
IMG_20171229_102704.jpg
Tavlan ser ju rak ut men innerringen Àr ju sne, det tycker jag absolut att man kan förvÀnta sig vara bÀttre Àn den dÀr...

Tavlan ser ju rak ut men innerringen Àr ju sne, det tycker jag absolut att man kan förvÀnta sig vara bÀttre Àn den dÀr...
Vart köper du dom ifrÄn?

Köpt en frÄn Creation watches med dÄlig gÄngreserv, en frÄn Citywatches.co.uk med tafflig lume+kass tidhÄllning samt den frÄn Massdrop nu senast. Med tanke pÄ att den Àr köpt via Massdrop lÀr en retur förmodligen kosta mer Àn vad det smakar.

Har en Snxj90 i strÄlande skick, orörd lÀnk. Den gÄr dock inte speciellt bra, misstÀnker magnetisering. Finns det nÄgot intresse av denne raritet?

Naivt har jag trott mig ha lite otur men efter tredje försöket har jag insett att jag inte bör köpa Seikos instegsmodeller via nÀtet. Kvalitetskontrollen för den hÀr modellen verkar obefintlig eller sÄ Àr smÀrttröskeln vÀldigt hög.
En annan teori som har florerat pÄ nÀtet Àr att dessa grÄhandlare kommer över exemplar som inte har tagit sig igenom nÀmnda kvalitetskontroll. Fan vet, men vill du ha en SKX sÄ köp en frÄn KM i Globen istÀllet som iaf tidigare har haft dom till bra pris.

Tillbaka
Topp