• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

image.jpg
Kör en liten trippel, lordquartz, jumbo och poormans.

AppropÄ icke synkade visare. Hur vanligt Àr det egentligen med snea/lösa chapter-ringar pÄ SKX? Jag har en 007 dÀr ringen ligger nÄgon enstaka grad fel samt en 031 (som levt ett lite hÄrdare liv) dÀr ringen kan flytta sig upp till 2mm vid provokation (bankning).
Vanligt. Jag kĂ€nner igen det dĂ€r dĂ„ jag Ă€gt bĂ„de 007 och 031. Även min Padi turtle har lite sne chapterring

Oj, ja jÀklar hÀr har nÄgon lagt ner tid och arbete .
Brukar dyka upp varianter som den dÀr till och frÄn, inte bara pÄ SKX02X-boetten utan Àven SKX03X-boetten. Jag kan tÀnka mig att det blir rÀtt fint att ta bort bandhornen, dÀremot förstör alla aftermarket-delar helheten. Blir aldrig bra.

40D4AD17-0718-4C41-8C96-ADDC312DE123.jpeg

Semesterbrowsing pÄ Gran Canaria. BÄde den roliga Samurajboxen, nya blÄa sunburst-Turtle och baby Turd.
Kul femma dÀr precis ovanför prospex-skylten, inte sett den innan.

Edit: efter att ha hets-googlat i en timme sÄ har jag Äterfunnit klockan, sÄg inte sÄ kul ut som jag trott.

reloj-seiko-5-srpb96k1-1-91264.jpeg

Senast Àndrad:
Lite offtopic kanske, men bestÀllde ett uncle seiko waffle gummi till min sbdc, vilket Àr bÀsta sÀttet att mjuka upp det pÄ?

Lite offtopic kanske, men bestÀllde ett uncle seiko waffle gummi till min sbdc, vilket Àr bÀsta sÀttet att mjuka upp det pÄ?
Har aldrig haft ett Uncle SEIKO just för att de brukar beskrivas som stenhÄrda. Har dÀremot frÄn Wjean vilka Àr kanon och ej behöver mjukas upp.

Har aldrig haft ett Uncle SEIKO just för att de brukar beskrivas som stenhÄrda. Har dÀremot frÄn Wjean vilka Àr kanon och ej behöver mjukas upp.

Jag hittade inget 20mm frÄn wjean? Eller jag kanske missade det
BestÀllde Àven ett DE39AZ frÄn klockmaster hÀr i stan, fÄr se vilket som kÀnns bÀst

Forcera :), dvs anvÀnd den frekvent. Annars finns det nog nÄgra trÄdar med tips om gummiuppmjukning, det vanligaste tipset jag lÀst Àr att rulla upp gummit i t.ex. en mugg och sen hÀlla över kokande vatten. Den blir vÀl inte mjuk men Ätminstone handledsformad.

Enklast Àr att köpa wjeans gummi som yonsson tipsade om (bara storleken finns dÄ sÄklart), skönaste gummit pÄ marknaden imo. Det blev en skum mening om den nu tas ur kontext.

Forcera :), dvs anvÀnd den frekvent. Annars finns det nog nÄgra trÄdar med tips om gummiuppmjukning, det vanligaste tipset jag lÀst Àr att rulla upp gummit i t.ex. en mugg och sen hÀlla över kokande vatten. Den blir vÀl inte mjuk men Ätminstone handledsformad.

Enklast Àr att köpa wjeans gummi som yonsson tipsade om (bara storleken finns dÄ sÄklart), skönaste gummit pÄ marknaden imo. Det blev en skum mening om den nu tas ur kontext.

Yes jag ska testa glasmetoden. TyvÀr verkar det som sagt inte finnas i 20mm.

MÀrkligt att det ska va sÄ svÄrt att tillverka ett gummi som inte Àr stenhÄrt. (Mycket gummisnack nu)

Dollarkursen Àr vÀldigt fördelaktig just nu, en SBDC051 frÄn gnomwatches hemma i brevlÄdan för knappt 7000:- , om man kan göra en fuling och be dom skriva ner vÀrdet.

Mycket klocka för dom pengarna kÀnner jag.

Tillbaka
Topp