• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Min första post pÄ KS
Seiko 7559-6010 frÄn 1979. Lite naggade kanter men trots det en favorit.
17DC860A-D54C-42F3-92ED-F740544BD10A.jpeg
Finns en svart ute pÄ Tradera nu om nÄgon Àr sugen. Har ingen aning om priset Àr rimligt.
https://www.tradera.com/item/190204/302229433/seiko-type-ll-light
265985612_a301b8a7-b3d3-4d3f-a987-a89aa1bb547f.jpg

MÄste bara sÀga att jag Àr vÀldigt imponerad av Seiko. Köpte en skx007 och Àr riktigt nöjd. HÀr pÄ bild bredvid farsans seiko frÄn 70 talet. Aldrig servad och gÄr +7 sek per dag. BÀttre vÀrde för liten peng Àr svÄrt att hitta!
Seiko.jpg

Bilagor

• Seiko 2.jpg
    Seiko 2.jpg
    56.7 KB · Visningar: 3
MÄste bara sÀga att jag Àr vÀldigt imponerad av Seiko. Köpte en skx007 och Àr riktigt nöjd. HÀr pÄ bild bredvid farsans seiko frÄn 70 talet. Aldrig servad och gÄr +7 sek per dag. BÀttre vÀrde för liten peng Àr svÄrt att hitta!
Seiko.jpg
Inte sett den 70-talaren innan! Ser riktigt kul ut! Vad Àr det för ref?

NÄn som har tips pÄ andra ikoniska seiko klockor Àn skx? Runt 40 i storlek. Finns sÄ mycket olika seiko! GÀrna divers

IMG_20180210_162211.jpg

Mycket nöjd med min nya snzf17k1.
Min gamla trotjĂ€nare Ă€r dock lite vissen. Minutvisaren "fastnar" nĂ€r den kommer till ett visst lĂ€ge. Vrider jag manuellt sĂ„ gĂ„r det tvinga den förbi. Är min kompis förlorad eller Ă€r det för en urmakare ett enkelt ingrepp? Typ rengöring?

Förmodligen fel trÄd, men ska putsa till en snk809 med lite cape cod, ingen som rÄkar ha ett paket liggandes eller tips pÄ var man kan köpa ett i Sverige (har sett att det finns pÄ ebay och dylikt).

Tillbaka
Topp