Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Du fÄr se det som att du alltid lÀrt dig nÄgot av det hela.Försökte mig pÄ ett sÄnt hÀr armband. Tog onödigt lÄng tid och blev inte sÄ lyckat.
Tjockt men bekvÀmt. SpÀnnet Àr ju ett billigt AliExpress spÀnne. GÄr sÀkert att köpa bÀttre om man Àr mer seriösDu fÄr se det som att du alltid lÀrt dig nÄgot av det hela.
Hur Àr det att bÀra klockan med ett sÄdant band?
Samt hur Àr spÀnnet?
Köpte 22mm till min turtle för ett par veckor sedan, alltsÄ v2.uncleseiko.com 20mm Waffle Strap for Various Models
NÄgon som har provat denna pÄ senare tid? 22 mm versionen Àr sÄ styv att man kan klubba ned folk med den.
Mycket fin! Presage modellerna Àr riktigt fina, vÀldigt eleganta.Fick upp ögonen för Seikos Presage Blue Enamel nyligen och lyckades hitta ett ex i Sthlm sÄ klippte till direkt. Mycket nöjd mÄste jag sÀga, framförallt med tanke pÄ priset för den snygga emaljtavlan. NÄgon annan pÄ forumet som ocksÄ bÀr denna?
Referensnumret sĂ€ger att det ska bara en "bullhead". Serienumret Ă€r 4N9776, tvĂ„ första avslöjar produktionsdatum. I detta fall november 74 (4=74, N=November).Ăr ganska grön pĂ„ Seiko klockor, hur spĂ„rar jag referensnummer och baksidan enklast? NĂ€r Ă€r denna gjord?
StÄr 4n9776
Modell 6138-0040
StÀmmer det med att det Àr en Seiko Bullhead? Men vilket Är Àr den tillverkad? 76?
6105-8110 i morgonljus
Vad Àr det för gummi du har pÄ?
Det billigaste och stabilaste Àr vÀl en strapcode, <600kr-ish för den billigaste varianten. Garanterar att de andra aftermarket-varianterna Àr rassliga och osköna.Finns det nÄgon OysterlÀnk till skx som inte kostar skjortan?
Den agerar beater sÄ behöver inte va nÄgot mÀrkvÀrdigt, men tycker original-lÀnk Àr alldeles för rasslig och gummit Àr sjukt obekvÀmt..
Edit: sÄg precis att det fanns en skx-trÄd, kanske bÀttre att stÀlla frÄgan dÀr
Word. Klart vÀrt pengen.Det billigaste och stabilaste Àr vÀl en strapcode, <600kr-ish för den billigaste varianten. Garanterar att de andra aftermarket-varianterna Àr rassliga och osköna.
NÄgon som testat Strapcodes nya SuperOyster 3D?Det billigaste och stabilaste Àr vÀl en strapcode, <600kr-ish för den billigaste varianten. Garanterar att de andra aftermarket-varianterna Àr rassliga och osköna.
Jag Àr dock en jÀvla bakÄtstrÀvare och köpte en originallÀnk nyss för ungefÀr samma peng som vad en Strapcode kostar , bryr mig inte sÄ hÄrt om komfort utan mer om hur det ser ut (tidsenligt osv).Word. Klart vÀrt pengen.
Tror @Fujoor har lite erfarenhet Ätminstone? Tycker den ser betydligt trevligare ut Àn de vanliga.NÄgon som testat Strapcodes nya SuperOyster 3D?
@parasecJag Àr dock en jÀvla bakÄtstrÀvare och köpte en originallÀnk nyss för ungefÀr samma peng som vad en Strapcode kostar , bryr mig inte sÄ hÄrt om komfort utan mer om hur det ser ut (tidsenligt osv).
Tror @Fujoor har lite erfarenhet Ätminstone? Tycker den ser betydligt trevligare ut Àn de vanliga.
Snygg! SÄn mÄste jag ocksÄ skaffa. Körde Yobokies motsvarighet ett tag men sÄlde den.
Har du nÄgon koll pÄ vart grejerna skickas ifrÄn om man bestÀller frÄn strapcode?Word. Klart vÀrt pengen.
Typ 2 veckor. Antingen England eller Hong Kong. Har aldrig Äkt pÄ skatt men det Àr ju ingen garanti.Har du nÄgon koll pÄ vart grejerna skickas ifrÄn om man bestÀller frÄn strapcode?
TĂ€nker om det tillkommer moms och tullavgifter?
Samt hur snabb Àr leveransen?