• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Försökte mig pÄ ett sÄnt hÀr armband. Tog onödigt lÄng tid och blev inte sÄ lyckat.
DSC02848.jpg
DSC02857.jpg

uncleseiko.com 20mm Waffle Strap for Various Models

NÄgon som har provat denna pÄ senare tid? 22 mm versionen Àr sÄ styv att man kan klubba ned folk med den.
Köpte 22mm till min turtle för ett par veckor sedan, alltsÄ v2.
Har anvÀnt det mycket, upplever det inte speciellt styvt alls.

Senast Àndrad:
Fick upp ögonen för Seikos Presage Blue Enamel nyligen och lyckades hitta ett ex i Sthlm sÄ klippte till direkt. Mycket nöjd mÄste jag sÀga, framförallt med tanke pÄ priset för den snygga emaljtavlan. NÄgon annan pÄ forumet som ocksÄ bÀr denna?

0C964278-F524-4A34-9B6C-D812535ADD74.jpeg

EEEC8937-4A19-487C-B357-55BC1DBD6726.jpeg
Min seikolÄda har 1 ledig plats som ska fyllas upp framöver. En Àr ej med pÄ bild dÄ den satt pÄ handleden vid fototillfÀllet.
NÄgon som har nÄgot kul förslag pÄ en till Seiko som jag kan komplettera med ?

Fick upp ögonen för Seikos Presage Blue Enamel nyligen och lyckades hitta ett ex i Sthlm sÄ klippte till direkt. Mycket nöjd mÄste jag sÀga, framförallt med tanke pÄ priset för den snygga emaljtavlan. NÄgon annan pÄ forumet som ocksÄ bÀr denna?

0C964278-F524-4A34-9B6C-D812535ADD74.jpeg
Mycket fin! Presage modellerna Àr riktigt fina, vÀldigt eleganta.
Àr lite kÀr i den modellen :)
4447221.jpg

Är ganska grön pĂ„ Seiko klockor, hur spĂ„rar jag referensnummer och baksidan enklast? NĂ€r Ă€r denna gjord?

StÄr 4n9776

Modell 6138-0040

StÀmmer det med att det Àr en Seiko Bullhead? Men vilket Är Àr den tillverkad? 76?

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    91.9 KB · Visningar: 1
Är ganska grön pĂ„ Seiko klockor, hur spĂ„rar jag referensnummer och baksidan enklast? NĂ€r Ă€r denna gjord?

StÄr 4n9776

Modell 6138-0040

StÀmmer det med att det Àr en Seiko Bullhead? Men vilket Är Àr den tillverkad? 76?
Referensnumret sÀger att det ska bara en "bullhead". Serienumret Àr 4N9776, tvÄ första avslöjar produktionsdatum. I detta fall november 74 (4=74, N=November).

Hej, nÄgon som vet ett bra stÀlle att köpa Seiko reservdelar? Köpt en Bullhead och bezel Àr otroligt sliten. Allt orginal men sen har han bÀttrat pÄ sekundvisaren sÄ skulle behöva en gul sekundvisare och frÀschare bezel . Tack för alla snabba svar. /H

Kollade gÄngavvikelsen pÄ min SARB033 idag. Vet inte hur exakt det blir att klocka mha app men blev ÀndÄ glad. Klart godkÀnt resultat :)
69E99A9E-1CDF-47EE-9AC7-05254B749D68.png

Har lÀnge gillat och ÄtrÄtt just det hÀr utförandet av gamla Flightmastermodellen 7T34-6A00. Den av dem med konvext insert och kupat glas, helsvart tavla med grön kronovisare, gula spetsar pÄ hjÀlpvisarna och de lustiga kromknapparna pÄ tavlan. Det finns utföranden med samma verk, och frÄn ungefÀr samma tid tror jag, med plant nedÄt/inÄtsluttande inlÀgg och plant glas. Vet ej hur de ligger tidsperiodmÀssigt i förhÄllande till varandra. Kanske tillverkades de parallellt, kanske Àr den hÀr den tidigare, den första.

Hur som helst sÄ skaffade jag mig en, en restaurerad men med Älderstecknen i behÄll. KÀnns lika bra som jag tÀnkte mig. Fast man fÄr ha bra syn för att avlÀsa de smÄ siffrorna pÄ hjÀlptavlorna men sÄnt Àr vÀrldsliga saker av underordnad betydelse.

Flighty7t34-1w.jpg

Finns det nÄgon OysterlÀnk till skx som inte kostar skjortan?
Den agerar beater sÄ behöver inte va nÄgot mÀrkvÀrdigt, men tycker original-lÀnk Àr alldeles för rasslig och gummit Àr sjukt obekvÀmt..

Edit: sÄg precis att det fanns en skx-trÄd, kanske bÀttre att stÀlla frÄgan dÀr :)

Finns det nÄgon OysterlÀnk till skx som inte kostar skjortan?
Den agerar beater sÄ behöver inte va nÄgot mÀrkvÀrdigt, men tycker original-lÀnk Àr alldeles för rasslig och gummit Àr sjukt obekvÀmt..

Edit: sÄg precis att det fanns en skx-trÄd, kanske bÀttre att stÀlla frÄgan dÀr :)
Det billigaste och stabilaste Àr vÀl en strapcode, <600kr-ish för den billigaste varianten. Garanterar att de andra aftermarket-varianterna Àr rassliga och osköna.

Word. Klart vÀrt pengen.
Jag Àr dock en jÀvla bakÄtstrÀvare och köpte en originallÀnk nyss för ungefÀr samma peng som vad en Strapcode kostar :), bryr mig inte sÄ hÄrt om komfort utan mer om hur det ser ut (tidsenligt osv).
NĂ„gon som testat Strapcodes nya SuperOyster 3D?
Tror @Fujoor har lite erfarenhet Ätminstone? Tycker den ser betydligt trevligare ut Àn de vanliga.

Jag Àr dock en jÀvla bakÄtstrÀvare och köpte en originallÀnk nyss för ungefÀr samma peng som vad en Strapcode kostar :), bryr mig inte sÄ hÄrt om komfort utan mer om hur det ser ut (tidsenligt osv).

Tror @Fujoor har lite erfarenhet Ätminstone? Tycker den ser betydligt trevligare ut Àn de vanliga.
@parasec
3d varianten Àr vÀl den enda oystern dom har nuförtiden.
DSC_0007.jpg

Tillbaka
Topp