• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Tre nyanser av brunt...
20180320_095605.jpg
Nice! Trodde den var sÄld för lÀngesedan.

Vill byta insert pÄ min SRPA21, gÄr original sönder nÀr man pillar bort den? Kanske ska köpa en helt ny vridring och insert för att inte sabba.
VarifrÄn köper jag inserts bÀst? Yobokies har ett snyggt dark navy, men hittar ingen kontaktinfo..

Fick hem min Skx idag!
En frÄga till er kunniga, har denna dubbla daghjul? Verkar som om min har bÄde spanska och engelska?
Finns det nÄgot quickset för dagarna eller mÄste man snurra runt timvisaren?
630AEA51-D2B4-4D60-86B6-F0EF10D7C9D9.jpeg

Fick hem min Skx idag!
En frÄga till er kunniga, har denna dubbla daghjul? Verkar som om min har bÄde spanska och engelska?
Finns det nÄgot quickset för dagarna eller mÄste man snurra runt timvisaren?
630AEA51-D2B4-4D60-86B6-F0EF10D7C9D9.jpeg

Det Ă€r tvĂ„ sprĂ„k pĂ„ samma skiva. 14 dagar totalt (7×2).
Kronan kan du klicka ut i tvÄ steg. Det första vÀljer du dag och datum med, beroende pÄ vilket hÄll du snurrar den. Och steg tvÄ stÀller du tiden med.

Det Ă€r tvĂ„ sprĂ„k pĂ„ samma skiva. 14 dagar totalt (7×2).
Kronan kan du klicka ut i tvÄ steg. Det första vÀljer du dag och datum med, beroende pÄ vilket hÄll du snurrar den. Och steg tvÄ stÀller du tiden med.
Men hur funkar det, om jag har den pÄ THU(engelska) nu, hoppar den automatiskt över den spanska dagen nÀr den byter datum? För det verkar som om dem ligger vartannat sprÄk ju

Edit: jÀkla nybörjar-frÄgor, men har aldrig haft en klocka med dagvisning:rolleyes:

Men hur funkar det, om jag har den pÄ THU(engelska) nu, hoppar den automatiskt över den spanska dagen nÀr den byter datum? För det verkar som om dem ligger vartannat sprÄk ju

Edit: jÀkla nybörjar-frÄgor, men har aldrig haft en klocka med dagvisning:rolleyes:

Engelsk visning pÄ sÄ kör den pÄ det, spanskt sÄ vrider den till det. Antar den hoppar dÀremellan, aldrig tÀnkt pÄ och haft en rejÀl dos seiko day dates :D

Alla Àr vi barn i början! :)
Hoppa över det sprÄket du inte vill ha.
NÀr klockan sen gÄr över till ett nytt dygn kommer den hoppa över det sprÄket du inte vill ha.

Engelsk visning pÄ sÄ kör den pÄ det, spanskt sÄ vrider den till det. Antar den hoppar dÀremellan, aldrig tÀnkt pÄ och haft en rejÀl dos seiko day dates :D
Alla Àr vi barn i början! :)
Hoppa över det sprÄket du inte vill ha.
NÀr klockan sen gÄr över till ett nytt dygn kommer den hoppa över det sprÄket du inte vill ha.
Tack grabbar :D

Edit: positivt överraskad pÄ kvalitetskÀnslan sett till vad den kostar!

Ja den Àr inte sÄ dum, bÀttre i verkligheten Àn pÄ bild :)
BestÀllde den pÄ Creationwatches.com
TÀnk dock pÄ att moms och tullavgift tillkommer ifall du tÀnker bestÀlla!
007:an Àr riktigt fin ocksÄ, men det Àr nÄgot visst med Pepsi-fÀrgerna!
Man har ju lÀst lite blandat om creationwatches, skönt att det gick bra för dig. StÄr sjÀlv i valet och kvalet om jag ska bestÀlla dÀrifrÄn eller monsterwatches hehe.

Spontanköpte en rÀtt trevlig ny leksak idag som jag inte sett hÀr innan i denna fÀrgen.
Vet att det finns en svart pÄ forumet!
20180320_210817.jpg

Vet att det finns en padi version ocksÄ men denna Àr ju sÄ löjligt trevlig med allt det blÄa!
20180320_205630.jpg
20180320_205637.jpg

PÄ nÄgot sÀtt gillar jag att att seiko valt att ha kronan kl.3 istÀllet för deras klassiska kl.4 och att den putar ut lite frÀckt under ifrÄn!

20180320_210814.jpg
20180320_210827.jpg

Enda negativa kan vÀl vara att dom valt ett svart rubber istÀllet för ett blÄtt annars Àr det en super trevlig klocka!
(Och den dÀra jÀvla metall keepern som skaver)

MÀter nÀra pÄ 42 bÄde horisontellt och vertikalt sÄ den Àr vÀÀÀÀldigt lÀtt buren!
Riktigt fin. Är sjĂ€lv lite sugen pĂ„ den blĂ„a.

007:an Àr riktigt fin ocksÄ, men det Àr nÄgot visst med Pepsi-fÀrgerna!
Man har ju lÀst lite blandat om creationwatches, skönt att det gick bra för dig. StÄr sjÀlv i valet och kvalet om jag ska bestÀlla dÀrifrÄn eller monsterwatches hehe.
Andra gÄngen jag bestÀller dÀrifrÄn utan bekymmer :)

NÄgon som har tips pÄ duktig urmakare i Göteborgstrakten som servar Seiko? Har en SCVS003 som börjat sakta sig (20 sek/dygn för tvÄ mÄnader sedan, nu ca 2 min/dygn). MisstÀnker att den Àr i behov av service, dÄ den aldrig har servats och enligt förre Àgaren inhandlades 2009.
15453606-4F2F-40AA-A487-BE0448983823.jpeg

Tack pÄ förhand!

uncleseiko.com 20mm Waffle Strap for Various Models

NÄgon som har provat denna pÄ senare tid? 22 mm versionen Àr sÄ styv att man kan klubba ned folk med den.

Hejsan! TĂ€nkte ta en genvĂ€g och frĂ„ga hĂ€r fast Ă€n jag sĂ€kert skulle kunna grĂ€va mig fram till det i nĂ„n av alla trĂ„dar... nĂ„n som kan tala om för mig vilken referens detta Ă€r? Är det en skx009 fast med blekt insert? KĂ€nner ett starkt habegĂ€r!
18DC469C-169F-4ACE-8198-46AE0A44D8AD.jpeg

Hejsan! TĂ€nkte ta en genvĂ€g och frĂ„ga hĂ€r fast Ă€n jag sĂ€kert skulle kunna grĂ€va mig fram till det i nĂ„n av alla trĂ„dar... nĂ„n som kan tala om för mig vilken referens detta Ă€r? Är det en skx009 fast med blekt insert? KĂ€nner ett starkt habegĂ€r!
18DC469C-169F-4ACE-8198-46AE0A44D8AD.jpeg
SKX009 med vad som ser ut att vara ett aftermarket insert, troligen fuskpatinerad. SÄ hÀr ser min SKX009 med ett originalinlÀgg patinerad med en massa blod svett och tÄrar.

27577107_402808990169679_4402240563848413184_n.jpg

Tillbaka
Topp