Det Àr svÄrt att ej gilla den blÄa fÀrgen!!!!Mycketbramannen!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Det Àr svÄrt att ej gilla den blÄa fÀrgen!!!!Mycketbramannen!
Nice! Trodde den var sÄld för lÀngesedan.Tre nyanser av brunt...
NÀfÄn. Den första sÄlde jag. Men nu har jag en fulllsetNice! Trodde den var sÄld för lÀngesedan.
Fick hem min Skx idag!
En frÄga till er kunniga, har denna dubbla daghjul? Verkar som om min har bÄde spanska och engelska?
Finns det nÄgot quickset för dagarna eller mÄste man snurra runt timvisaren?
Men hur funkar det, om jag har den pĂ„ THU(engelska) nu, hoppar den automatiskt över den spanska dagen nĂ€r den byter datum? För det verkar som om dem ligger vartannat sprĂ„k juDet Ă€r tvĂ„ sprĂ„k pĂ„ samma skiva. 14 dagar totalt (7Ă2).
Kronan kan du klicka ut i tvÄ steg. Det första vÀljer du dag och datum med, beroende pÄ vilket hÄll du snurrar den. Och steg tvÄ stÀller du tiden med.
Men hur funkar det, om jag har den pÄ THU(engelska) nu, hoppar den automatiskt över den spanska dagen nÀr den byter datum? För det verkar som om dem ligger vartannat sprÄk ju
Edit: jÀkla nybörjar-frÄgor, men har aldrig haft en klocka med dagvisning
Men hur funkar det, om jag har den pÄ THU(engelska) nu, hoppar den automatiskt över den spanska dagen nÀr den byter datum? För det verkar som om dem ligger vartannat sprÄk ju
Edit: jÀkla nybörjar-frÄgor, men har aldrig haft en klocka med dagvisning
Engelsk visning pÄ sÄ kör den pÄ det, spanskt sÄ vrider den till det. Antar den hoppar dÀremellan, aldrig tÀnkt pÄ och haft en rejÀl dos seiko day dates
Tack grabbarAlla Àr vi barn i början!
Hoppa över det sprÄket du inte vill ha.
NÀr klockan sen gÄr över till ett nytt dygn kommer den hoppa över det sprÄket du inte vill ha.
Fick hem min Skx idag!
En frÄga till er kunniga, har denna dubbla daghjul? Verkar som om min har bÄde spanska och engelska?
Finns det nÄgot quickset för dagarna eller mÄste man snurra runt timvisaren?
Ja den Àr inte sÄ dum, bÀttre i verkligheten Àn pÄ bildVacker! FÄr man frÄga var du köpte den?
007:an Àr riktigt fin ocksÄ, men det Àr nÄgot visst med Pepsi-fÀrgerna!Ja den Àr inte sÄ dum, bÀttre i verkligheten Àn pÄ bild
BestÀllde den pÄ Creationwatches.com
TÀnk dock pÄ att moms och tullavgift tillkommer ifall du tÀnker bestÀlla!
Riktigt fin. Ăr sjĂ€lv lite sugen pĂ„ den blĂ„a.Spontanköpte en rĂ€tt trevlig ny leksak idag som jag inte sett hĂ€r innan i denna fĂ€rgen.
Vet att det finns en svart pÄ forumet!
Vet att det finns en padi version ocksÄ men denna Àr ju sÄ löjligt trevlig med allt det blÄa!
PÄ nÄgot sÀtt gillar jag att att seiko valt att ha kronan kl.3 istÀllet för deras klassiska kl.4 och att den putar ut lite frÀckt under ifrÄn!
Enda negativa kan vÀl vara att dom valt ett svart rubber istÀllet för ett blÄtt annars Àr det en super trevlig klocka!
(Och den dÀra jÀvla metall keepern som skaver)
MÀter nÀra pÄ 42 bÄde horisontellt och vertikalt sÄ den Àr vÀÀÀÀldigt lÀtt buren!
Andra gÄngen jag bestÀller dÀrifrÄn utan bekymmer007:an Àr riktigt fin ocksÄ, men det Àr nÄgot visst med Pepsi-fÀrgerna!
Man har ju lÀst lite blandat om creationwatches, skönt att det gick bra för dig. StÄr sjÀlv i valet och kvalet om jag ska bestÀlla dÀrifrÄn eller monsterwatches hehe.
Jag har bestÀllt sÄ mÄnga att jag tappat rÀkningen frÄn dem och har aldrig haft nÄgot problem med dem. Tror att det rör sig om ett tiotal klockor. Just saying...Andra gÄngen jag bestÀller dÀrifrÄn utan bekymmer
Tror inte nÄgon slÄr Seiko pÄ kvalitetskÀnsla per spenderad krona. Har lyckats samla pÄ mig 5 st plus flippat 1 under ett drygt Är (sedan jag fastnade ordentligt i klocktrÀsket).Tack grabbar
Edit: positivt överraskad pÄ kvalitetskÀnslan sett till vad den kostar!
Personligen föredrar jag Sumon. Har en sÄn sjÀlv, men den Àr pÄvÀg ut pga insnöad pÄ vintage (kommer ersÀttas med nÄn gammal 70-/80-talsquartzdykare).Hej, Àr ute efter en seiko, har kikat pÄ Turtle padin och prospex sumon men kan inte bestÀmma mig. Vad tycker ni?
Sumo alla dagar i veckan.Hej, Àr ute efter en seiko, har kikat pÄ Turtle padin och prospex sumon men kan inte bestÀmma mig. Vad tycker ni?
Jag har precis köpt en PADI-Turtle och kan sÀga att den Àr riktigt trevlig. Har dock aldrig Àgt en sumo men föredrar den klassiska formen pÄ Turtle.Hej, Àr ute efter en seiko, har kikat pÄ Turtle padin och prospex sumon men kan inte bestÀmma mig. Vad tycker ni?
Bara att gratulera till suget!Min enda klocka hittills, en Sarx013. Det Àr tyvÀrr svÄrt att göra tavlan rÀttvisa pÄ bild. Riktigt nöjd med klockan och har tyvÀrr?! fÄtt ett sug efter fler klockor.
SKX009 med vad som ser ut att vara ett aftermarket insert, troligen fuskpatinerad. SĂ„ hĂ€r ser min SKX009 med ett originalinlĂ€gg patinerad med en massa blod svett och tĂ„rar.Hejsan! TĂ€nkte ta en genvĂ€g och frĂ„ga hĂ€r fast Ă€n jag sĂ€kert skulle kunna grĂ€va mig fram till det i nĂ„n av alla trĂ„dar... nĂ„n som kan tala om för mig vilken referens detta Ă€r? Ăr det en skx009 fast med blekt insert? KĂ€nner ett starkt habegĂ€r!