• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Har lÀnge gillat och ÄtrÄtt just det hÀr utförandet av gamla Flightmastermodellen 7T34-6A00. Den av dem med konvext insert och kupat glas, helsvart tavla med grön kronovisare, gula spetsar pÄ hjÀlpvisarna och de lustiga kromknapparna pÄ tavlan. Det finns utföranden med samma verk, och frÄn ungefÀr samma tid tror jag, med plant nedÄt/inÄtsluttande inlÀgg och plant glas. Vet ej hur de ligger tidsperiodmÀssigt i förhÄllande till varandra. Kanske tillverkades de parallellt, kanske Àr den hÀr den tidigare, den första.

Hur som helst sÄ skaffade jag mig en, en restaurerad men med Älderstecknen i behÄll. KÀnns lika bra som jag tÀnkte mig. Fast man fÄr ha bra syn för att avlÀsa de smÄ siffrorna pÄ hjÀlptavlorna men sÄnt Àr vÀrldsliga saker av underordnad betydelse.

Flighty7t34-1w.jpg

Letade lÀnge efter en sÄdan dÀr, köptes sedan via K&S. En udda men kul klocka, gillade dock inte visarna mkt (kontra kromade plumparna) sÄ fick gÄ men jÀkligt bra pÄ camo nato!

https://klocksnack.se/attachments/img_0762-jpg.392462/

Har du nÄgon koll pÄ vart grejerna skickas ifrÄn om man bestÀller frÄn strapcode?
TĂ€nker om det tillkommer moms och tullavgifter?
Samt hur snabb Àr leveransen? :)
Har inte Äkt pÄ tull de 4-5 gÄnger jag bestÀllt, konstigt nog. Av nÄgon anledning har jag för mig att den gÄr genom UK hos nÄgon mellanhand men det kan ju vara ren fantasi...

Hej!
Detta blir mitt första inlÀgg pÄ KS. LÀst runt en hel del i forumet i diverse trÄdar, hÀnförts av bilder och fantastiska berÀttelser.
Det Àr sÀllan man Àr pÄ ett forum med denna kompetensnivÄ och samtidigt trevliga miljö dÀr skribenter genuint verkar trevliga mot varandra.
NÄja, nog om det. Efter att ha lÀst runt lite och kollat pÄ bilder i denna trÄd blev jag sugen pÄ en Seiko Presage med den fantastiska blÄa urtavlan.
Tog av lÀnken och monterade ett mörkt lÀderarmband, tycker det passar klockan kanon! :):):)

Bilagor

• IMG_2239.PNG
    IMG_2239.PNG
    100.8 KB · Visningar: 1
  • IMG_2237.JPG
    IMG_2237.JPG
    132.3 KB · Visningar: 2
Letade lÀnge efter en sÄdan dÀr, köptes sedan via K&S. En udda men kul klocka, gillade dock inte visarna mkt (kontra kromade plumparna) sÄ fick gÄ men jÀkligt bra pÄ camo nato!

https://klocksnack.se/attachments/img_0762-jpg.392462/
För min del Àr visarna och kromade plumparna nog en del av varför jag tycker den Àr speciell. Men visst Àr det underligt hur man kan fastna för olika saker utan att egentligen sjÀlv kunna sÀtta fingret pÄ varför.

Kanske tröttnar jag med illa kvickt nu nĂ€r jag har den till hands. ÅterstĂ„r att se. Just nu tycker jag det Ă€r en nĂ€rmast fantastisk design som förtjĂ€nar bli en riktig Ă€rkeklassiker.;)

Hej!
Detta blir mitt första inlÀgg pÄ KS. LÀst runt en hel del i forumet i diverse trÄdar, hÀnförts av bilder och fantastiska berÀttelser.
Det Àr sÀllan man Àr pÄ ett forum med denna kompetensnivÄ och samtidigt trevliga miljö dÀr skribenter genuint verkar trevliga mot varandra.
NÄja, nog om det. Efter att ha lÀst runt lite och kollat pÄ bilder i denna trÄd blev jag sugen pÄ en Seiko Presage med den fantastiska blÄa urtavlan.
Tog av lÀnken och monterade ett mörkt lÀderarmband, tycker det passar klockan kanon! :):):)

VÀlkommen! och sluta! Försöker redan dÀmpa mitt sug efter cocktail-tavlan men du gör det fantastiskt svÄrt för mig!:banghead:

Hej! Funderar pĂ„ att köpa en billigare automatisk Seiko. Tycker att snkl23 Ă€r en av favoriterna. Är det nĂ„gon som har erfarenheter av den eller nĂ„gra andra modeller mottags det gĂ€rna.

Hej! Funderar pĂ„ att köpa en billigare automatisk Seiko. Tycker att snkl23 Ă€r en av favoriterna. Är det nĂ„gon som har erfarenheter av den eller nĂ„gra andra modeller mottags det gĂ€rna.
Den Àr helt klart snygg och Àr en av mina favoriter ocksÄ! Har du hittat nÄgot stÀlle dÀr den finns kvar att köpa?

Senast Àndrad:
Den Àr helt klart snygg och Àr en av mina favoriternocksÄ! Har du hittat nÄgot stÀlle dÀr den finns kvar att köpa?
Sett att priset stigit kraftigt pÄ bukten och att det inte finns sÄ mÄnga.
Funderar pÄ att leta reda pÄ en begagnad i fint skick.
Man skulle varit lite snabbare pÄ denna!

B473F0C6-F9CB-4769-A4BF-E2119446D143.jpeg
D4864085-5A68-42FF-9B3F-6BA53DBC60B4.jpeg

Fotade baby turd hos Hanssons idag. JÀklar vad liten den Àr!
Jag tycker inte alls den Àr sÄ liten. Nu har jag iofs min (svarta) pÄ lÀnk, men jag tycker den Àr perfekt pÄ min 17,5-18 cm handled. Jag gillar att den bryter mallen hur en modern dykare ska se ut. Ingen reissue av nÄgot gammalt utan ett nytÀnk med cushioncase. Det Àr inte vanligt.

Jag tycker inte alls den Àr sÄ liten. Nu har jag iofs min (svarta) pÄ lÀnk, men jag tycker den Àr perfekt pÄ min 17,5-18 cm handled. Jag gillar att den bryter mallen hur en modern dykare ska se ut. Ingen reissue av nÄgot gammalt utan ett nytÀnk med cushioncase. Det Àr inte vanligt.
Lite liten pÄ gummi pÄ en 18.5-19cm handled. BÀttre pÄ lÀnk.
20180330_111357.jpg
20180330_111354.jpg

Jag tycler den Àr löjligt liten men folk gnÀller ju alltid pÄ att allt Àr för stort sÄ den borde bli populÀr.
Personligen har jag litet svÄrt för de mindre klockorna. Har inte vÀrldens grövsta handled sjÀlv (18 cm) men tycker att en skx007 Àr det minsta jag trivs med. En ny turtle funkar ocksÄ bara fint. Inte för att jag föresprÄkar nÄgra invicta-monster men nog kÀnns den nya lilla sköldpaddan litet vÀl fjuttig, sÀrskilt för en dykarklocka, eller vad? För mig kÀnns det som en pojk- eller damklocka.

Tillbaka
Topp