• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Tja Seikofantaster! Har inhandlat vad jag tror Àr en King Seiko 5625-7000. Har postat en hel del bilder och info pÄ klockan i vintagedelen av forumet hÀr https://klocksnack.se/threads/den-s...tageklockan-trÄden.24218/page-53#post-2271416 och hÀr https://klocksnack.se/threads/den-s...tageklockan-trÄden.24218/page-54#post-2271640

Och tÀnkte att ni SeikorÀvar kanske kunde kika och ge en rÀttvis prisbild, tack snÀlla :) Jag avser alltsÄ avyttra den dÄ den kom med i en mindre lot dÀr jag ville ha en annan dinka ;P

Provar sommargummi.

WP_20180410_09_40_58_Rich (2).jpg

Tja Seikofantaster! Har inhandlat vad jag tror Àr en King Seiko 5625-7000. Har postat en hel del bilder och info pÄ klockan i vintagedelen av forumet hÀr https://klocksnack.se/threads/den-stora-vad-Àr-rimligt-pris-för-vintageklockan-trÄden.24218/page-53#post-2271416 och hÀr https://klocksnack.se/threads/den-stora-vad-Àr-rimligt-pris-för-vintageklockan-trÄden.24218/page-54#post-2271640

Och tÀnkte att ni SeikorÀvar kanske kunde kika och ge en rÀttvis prisbild, tack snÀlla :) Jag avser alltsÄ avyttra den dÄ den kom med i en mindre lot dÀr jag ville ha en annan dinka ;P
Som mÄnga andra har pÄpekat sÄ Àr dom skarpa fasningarna ganska bortpolerade, samt medaljongen pÄ baksidan sliten och tavlan skadad. En i orört skick med intakt tavla och medaljong gÄr vÀl kanske för omkring 5-6.000. HÀr Àr en 5626-7000 (samma fast med dagvisning) i riktigt fint skick som gick för 4.500: https://klocksnack.se/threads/5626-7000-king-seiko.88947/
Jag skulle nog sÀga 3.000 för din.

Som mÄnga andra har pÄpekat sÄ Àr dom skarpa fasningarna ganska bortpolerade, samt medaljongen pÄ baksidan sliten och tavlan skadad. En i orört skick med intakt tavla och medaljong gÄr vÀl kanske för omkring 5-6.000. HÀr Àr en 5626-7000 (samma fast med dagvisning) i riktigt fint skick som gick för 4.500: https://klocksnack.se/threads/5626-7000-king-seiko.88947/
Jag skulle nog sÀga 3.000 för din.
Tack för svar Psykel! Det var i de trakterna (kanske lite lÀgre) som jag misstÀnkte.

Skulle behöva lite hjÀlp frÄn er experter. Fick nyligen en Seiko SQ ref 7122-8010P med svart urtavla av min mormor. Klockan har tillhört min morfar och jag tÀnkte att det kunde vara ett bra minne att ha kvar av honom. Dock funkade inte klockan sÄ jag bytte batteri och nu funkar sekundvisaren men varken minut eller timvisaren rör sig. Har ni nÄgra tankar pÄ vad som kan vara fel?

Tack pÄ förhand!

Tack för svar Psykel! Det var i de trakterna (kanske lite lÀgre) som jag misstÀnkte.
Just quickset-problemet du nÀmnde i andra trÄden Àr ett typiskt fel pÄ 56XX-urverken, de har ett kasst plasthjul för quickset som i mÄnga fall gÄtt sönder med tiden. Det gÄr ju köpa 5606-vrak (OM jag inte Àr helt felinformerad) med fungerande quickset för att fÄ en tillfÀllig lösning men skulle ÀndÄ avrÄda frÄn att anvÀnda quickset för ofta :). Dessa Àr ju lite mer tacksamma som bara har datum, orkar man sÄ kan man dra om datumet runt midnatt.

Utan att ha scannat av hur tidigare ex har sÄlts pÄ forumet eller eBay sÄ vill mitt minne sÀga att 2000-3000 Àr en ok riktlinje.

Just quickset-problemet du nÀmnde i andra trÄden Àr ett typiskt fel pÄ 56XX-urverken, de har ett kasst plasthjul för quickset som i mÄnga fall gÄtt sönder med tiden. Det gÄr ju köpa 5606-vrak (OM jag inte Àr helt felinformerad) med fungerande quickset för att fÄ en tillfÀllig lösning men skulle ÀndÄ avrÄda frÄn att anvÀnda quickset för ofta :). Dessa Àr ju lite mer tacksamma som bara har datum, orkar man sÄ kan man dra om datumet runt midnatt.

Utan att ha scannat av hur tidigare ex har sÄlts pÄ forumet eller eBay sÄ vill mitt minne sÀga att 2000-3000 Àr en ok riktlinje.
Tack snÀlla för informativ input! Jag tror jag gÄr pÄ det lÀgre spektrat i era vÀrderingar och lÀgger ut den idag pÄ k/s. Stort tack!

Blivit med Seiko padi jag plockade bort lÀnken och monterade ett nato i stÀllet men tycker nÀr jag vicka pÄ handleden att det knÀpper (antar att det Àr sprintarna) ska det göra det? PÄ min gamla skx 007 sÄ lÄter det inget.

Blivit med Seiko padi jag plockade bort lÀnken och monterade ett nato i stÀllet men tycker nÀr jag vicka pÄ handleden att det knÀpper (antar att det Àr sprintarna) ska det göra det? PÄ min gamla skx 007 sÄ lÄter det inget.
Det Àr sprintarna, har samma fenomen pÄ min men de har aldrig lossnat sÄ du behöver nog inte oroa dig för det. Plus att om nu en skulle lossna sÄ sitter ju klockan kvar i den andra ÀndÄ :)

Det Àr sprintarna, har samma fenomen pÄ min men de har aldrig lossnat sÄ du behöver nog inte oroa dig för det. Plus att om nu en skulle lossna sÄ sitter ju klockan kvar i den andra ÀndÄ :)
Tycker det Àr lite synd pÄ en sopas ny och relativt dyr klocka.
Jag har inte mÀrkt detta fenomen pÄ min PADI, men nu var det lÀngesen jag körde den pÄ nato.

Tycker det Àr lite synd pÄ en sopas ny och relativt dyr klocka.
Nja, lite irriterande kanske. Hade det Àven pÄ min Samurai men inte jag brydde mig om sÄ mkt. Stör det för mkt Àr det ju bara skaffa andra feta bandstift och testa :) gÄr du förbi en butik kan de sÀkert hjÀlpa dig pÄ plats sÄ du fÄr testa att de inte lÄter.

Är det samma bandstift som anvĂ€ndes med lĂ€nken? SĂ„lĂ€nge de fyller ut hela hĂ„let dĂ€r bandstiftet gĂ„r i sĂ„ bör det inte vara nĂ„gon fara. Det Ă€r vĂ€rre om bandstiftet Ă€r mindre Ă€n boetten bandstifthĂ„l, det blir enklare för bandstift att poppa ut.

Är det samma bandstift som anvĂ€ndes med lĂ€nken? SĂ„lĂ€nge de fyller ut hela hĂ„let dĂ€r bandstiftet gĂ„r i sĂ„ bör det inte vara nĂ„gon fara. Det Ă€r vĂ€rre om bandstiftet Ă€r mindre Ă€n boetten bandstifthĂ„l, det blir enklare för bandstift att poppa ut.
Är samma stift som satt i lĂ€nken.

Tillbaka
Topp