• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Skulle tro att det Àr K-versionen, eftersom den Àr avsedd för den europeiska marknaden. J-versionen Àr framför allt för Mellanöstern och har oftast engelsk-arabiskt daghjul. BÄde K och J Àr tillverkade i samma fabrik i Malaysia, och ingen av dom Àr alltsÄ tillverkad i Japan.
Är du sĂ€ker? Vart kommer infon frĂ„n i sĂ„ fall?

Är du sĂ€ker? Vart kommer infon frĂ„n i sĂ„ fall?
Tycker att det lĂ„ter ytterst mĂ€rkligt med tanke pĂ„ att SRPxxxJ1-modellerna har "Made in Japan" pĂ„ tavlan. Tror inte att Seiko hade satt dit det om det inte var sant för det gör de inte pĂ„ andra modeller vad jag vet. Är de inte gjorda i Japan sĂ„ stĂ„r det oftast ingenting om tillverkningsland.

Tycker att det lĂ„ter ytterst mĂ€rkligt med tanke pĂ„ att SRPxxxJ1-modellerna har "Made in Japan" pĂ„ tavlan. Tror inte att Seiko hade satt dit det om det inte var sant för det gör de inte pĂ„ andra modeller vad jag vet. Är de inte gjorda i Japan sĂ„ stĂ„r det oftast ingenting om tillverkningsland.
ALLA 4R-urverk tillverkas i Japan. Om det stÄr pÄ tavlan eller inte har bara att göra med exportregler.

7016-5020
49049C58-5DBA-45C6-9176-A8CC1D942A53.jpeg

Antog att dom sattes ihop i samma fabrik som SKX och Seiko 5? Jag redigerar mitt tidigare inlÀgg för att inte missvisa.
Livsfarligt att ge sig in i var ”klockan tillverkas”. I tillverkningsprocessen finns ju massvis av delar och dĂ€refter kommer montering. Alla 4R-urverk tillverkas i alla fall i Japan och SRP-modellerna klarar kraven för ”made in Japan”.

En frÄga. HÄrstrÄt ovanför "S" kom dit idag?
Klockan Ă€r typ 1.5Ă„r gammal och anvĂ€nd ofta. Aldrig sett skrĂ€p innanför glaset innan. Är detta nĂ„got jag kan fĂ„ bort med hjĂ€lp av garanti?
20180415_184926.jpg

Tjena seiko-gÀnget! Jag har en Àldre sea horse cal 6602B som inte gÄr som den ska samt att kronan inte sitter pÄ plats och "hoppar ur". Det gÄr att winda klockan och sekundvisaren gÄr, dock inte de övriga visarna. Notera att tiden har fastnat mitt i ett datumskifte om det nu skulle betydelse nÄgot för kronan. Har ni nÄgra tips pÄ vad detta kan bero pÄ? Alt finns det nÄgon hÀndig medlem som vÄgar sig pÄ den?:)

Tacksam för all hjÀlp..
F6BB293D-FEE2-4B5E-A235-6916D1463AB4.jpeg

:seiko:

DÄ har den kommit, min första SKX :) Var hos urhandlaren idag och bestÀllde ett svart gummiband till klockan, fÄr se hur det blir!
Funderar Àven pÄ att bestÀlla ett sÄdant hÀr i orange http://www.fruur.se/store/p/gummiband-283530/gummi-med-böjda-Àndar-cork-757108
Det var nÄgon annan hÀr pÄ forumet som hade en sÄdan, sÄg spÀnnande ut till sommaren tycker jag :):):)

IMG_2373.JPG
IMG_2374.JPG

Senast Àndrad:
Det Àr jag som tar över denna. Har ni nÄgra tips pÄ lÀnkar till 7548? Vad Àr det som passar?

Mvh
Alla strapcode lÀnkar och crafterblue gummi som passar till skx passar. Man fÄr krÄngla lite med ÀndlÀnkarna fÄr att fÄ till perfekt fit. Jag skickade med ett par extra fatbars, dom brukar fÄ alla lÀnkar att sitta perfekt.

Vill du ha nÄgot tidskorrekt sÄ Àr det ju dal1bp gummit eller z199 repro frÄn uncle seiko.

Min nyinskaffade 6308 8010. Är det nĂ„gon som har lite mer info om modellen? Ålder elr annat.
MÄste skaffa ett nytt band förslag mottas gÀrna.

Bilagor

• 0248BF70-9278-47FB-AFF4-D9F74AF2B874.jpeg
    0248BF70-9278-47FB-AFF4-D9F74AF2B874.jpeg
    94.8 KB · Visningar: 2
Tillbaka
Topp