• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

FÄr bli en udda fÄgel pÄ annandagen. SCH061.
SHC061.jpg

Försöker hitta packningar till en Seiko Sumo men det gÄr inge bra. NÄgon snÀll medmÀnniska som vet var man kan köpa dessa, helst butik i Stockholm alt Internet butik ?

Som alla vet blir det oftast ett stort fult mellanrum mellan band och boett pÄ en sumo.
Jag hade ett lÀder liggandes hemma och kom pÄ iden att anvÀnda ÀndlÀnkarna, och skÀra ut i bandet för att fÄ det att passa.
TyvÀrr Àr bandet lite för tjockt samt ska jag fixa till det lite bÀttre.
Men vad tycks? Bra eller anus?
Y0mMq4E.jpg

Som alla vet blir det oftast ett stort fult mellanrum mellan band och boett pÄ en sumo.
Jag hade ett lÀder liggandes hemma och kom pÄ iden att anvÀnda ÀndlÀnkarna, och skÀra ut i bandet för att fÄ det att passa.
Y0mMq4E.jpg

Tror den gör sig bÀst pÄ lÀnk :)

Finns det nÄt seiko med glaset ovan bezelen istÀllet för under? TÀnk seadwellern och Àldre subbar...

Tycker de skitsnyggt!

Y0mMq4E.jpg

Lösningen var det inget fel pÄ men klockan passade inte till lÀdret.

Varför gör man inga sÄdana idag det Àr ju uberfint
Ja du...
Dagens safirglas har sjunkit i pris, Àr hÄrdare, reptÄligare, klarar högre tryck Àn plexi. Det innebÀr att det inte behöver göras lika tjockt som plexi för att klara av trycket som en dykarklocka utsÀtts av.

Grymma! En kille i klassen hade en sÄdan. Han var ett mattesnille utan dess like och hade memorerat de första 100 decimalerna av pi. Den passade honom perfekt.

Tillbaka
Topp