• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

image.jpg
Yup, failade hÀr pÄ stranden...

Var och hÀmtade min Sumo efter glas byte. Lite mer lyster blev det. Funderar dock pÄ att slÀnga tillbaka original ringen.

24856611ad3c6e1e4a988b969088f62c.jpg
.

M.L. Sitter det saffirglas frÄn yobokies pÄ nu? Tycker mig se blÄtt i glaset frÄn AR-behandlingen. Eller Àr det blÄ tavla pÄ sumon?

köpte den hos yobokies (Pepsi insert for Sumo).
Jag mejlade han för ett par veckor sen om detta men har inte fÄtt nÄtt svar Àn.
(SÄ att jag har ett om jag skulle köpa en Sumo, men jag börjar tveka pga luggbredden pÄ bara 20 mm pÄ sÄ stor klocka).
Vad kostade det?

Jag mejlade han för ett par veckor sen om detta men har inte fÄtt nÄtt svar Àn.
(SÄ att jag har ett om jag skulle köpa en Sumo, men jag börjar tveka pga luggbredden pÄ bara 20 mm pÄ sÄ stor klocka).
Vad kostade det?

Jag har fĂ„tt svar nĂ€stan direkt alla gĂ„nger jag har mejlat med honom. Tror den kostade $29, typ. harold ng <[email protected]>

Skall nog slÀnga pÄ en glasbaksida med.

Alla rÀtt, saffirglas och det Àr modellen med blÄ tavla. Skall ta lite mer bilder nÀr jag har tid, lust, ork mm och bÀttre ljus.
Vem bytte glaset? BestÀllde du delarna sjÀlv och bara lÀmnade in? Vill byta pÄ min orange Sumo. Repigt som tusan...

Hej. Köpte i veckan en Skx007 beg. Som jag tÀnkte ska bli min nya beater. Jag undrar hur man ser om det Àr Àkta man köpt. För jag tycker att lysmassan (heter det sÄ?) Sitter sÄ ocentrerat pÄ vissa stÀllen. Kanske inte ens finns oÀkta av en sÄ billig klocka ?
20150103_143949.jpg

Hej. Köpte i veckan en Skx007 beg. Som jag tÀnkte ska bli min nya beater. Jag undrar hur man ser om det Àr Àkta man köpt. För jag tycker att lysmassan (heter det sÄ?) Sitter sÄ ocentrerat pÄ vissa stÀllen. Kanske inte ens finns oÀkta av en sÄ billig klocka ?
20150103_143949.jpg

TyvÀrr görs det kopior av precis allting, Àven billiga Seikodykare... Men din ser helt kosher ut, tycker jag, sÄ du behöver inte vara orolig. SvÄrt att se pÄ bilden vad du menar med lysmassan dock.

TyvÀrr görs det kopior av precis allting, Àven billiga Seikodykare... Men din ser helt kosher ut, tycker jag, sÄ du behöver inte vara orolig. SvÄrt att se pÄ bilden vad du menar med lysmassan dock.

Okej det va skönt i alla fall. Jo dom runda pÄ urtavlan som har lysmassan i mitten, vissa av dom Àr ganska ocentrerade. GÄr inte att se pÄ bilden som du sÀger. Jag störs av sÄdant i alla fall :(
Tack för svar :)

Okej det va skönt i alla fall. Jo dom runda pÄ urtavlan som har lysmassan i mitten, vissa av dom Àr ganska ocentrerade. GÄr inte att se pÄ bilden som du sÀger. Jag störs av sÄdant i alla fall :(
Tack för svar :)
Du fÄr nog ta en bÀttre bild om du vill ha ett riktigt utlÄtande. Inte sÄ vanligt med fakes pÄ dessa dock, utan det medta som inte Àr korrekt Àr ihopplock.

lysmassan (heter det sÄ?) Sitter sÄ ocentrerat pÄ vissa stÀllen

Även om Seiko Ă€r grym valuta för pengarna sĂ„ Ă€r det som du sĂ€ger sjĂ€lv en billig klocka och dĂ€rför Ă€r det kanske mindre skavanker. Min nya SKX009 har en krona som kĂ€rvar nĂ€r man ska skruva in den men jag har förstĂ„tt att det Ă€r ganska vanligt.

Definiera vanligt. Har nog Àgt 5st skxer och har aldrig haft nÄgra problem med kronan. Köpte du den ny?

Ja, köpte den ny. Har lÀst om samma sak pÄ andra forum och i recensioner, att kronan kÀrvar eller att kronan Àr lite wobbly nÀr man ska skruva in den. Allt fungerar som det ska sÄ jag ser det mer som ett skönhetsfel.

20150103_143949.jpg

Hej!
Jag Àlskar Seikos klockor och kvaliteten för pengen Àr svÄrslagen. Med det sagt blev jag besviken pÄ lysmassan pÄ min Sumo, den var ocentrerad. PÄ mitt ex var det extremt men jag har lagt mÀrke till smÀrre misspassningar pÄ andra ex. TyvÀrr verkar detta inte vara alltför ovanligt.
Dock skall Watchhubs dÀr jag köpte sumon ta tillbaka den och byta tavlan sÄ för mig löser det sig.
HÀr Àr bilder pÄ min klocka, det ser riktigt uselt ut...

image.jpg
image.jpg
image.jpg

Tillbaka
Topp