• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

IMG_0032.JPG
IMG_0031.JPG
Hittade dessa tvÄ i lÄdan....Guld inhandlades i Hongkong 1990....(troligtvis ovÀrderlig :) )
StÄl/gul tavla, denna fick jag 1974, den gÄr ej+kronan ramlat av och Àven sekundvisaren......

IMG_0032.JPG
IMG_0031.JPG
Hittade dessa tvÄ i lÄdan....Guld inhandlades i Hongkong 1990....(troligtvis ovÀrderlig :) )
StÄl/gul tavla, denna fick jag 1974, den gÄr ej+kronan ramlat av och Àven sekundvisaren......
Coolt. Den batteridrivna kan vara helt kass om det suttit batteri i och lÀckt. Bara öppna och kolla. Den gula dÀremot bör du lÀmna pÄ service, den kommer ticka pÄ mÄnga Är till. Lite extra kul att det Àr svensk dagskiva pÄ klockan. Glaset kan poleras upp eller sÄ köper du nytt.

SRPA21 370$ hÀr borta i NY, vÀrt det? Inte kikat pÄ den förut men tyckte den var lite cool :)
Pepsi bezel.

IMG_0032.JPG
IMG_0031.JPG
Eftersom kronan har lossnat kolla att den lilla fjÀdern o kugghjulet finns kvar i klockan, dom Àr inte lÀtta att hitta som reservdelar, den lilla visaren till sub-minuttavlan sitter vÀl fast under inre vridringen vid index 10? klart vÀrd att fixa till:)

Va dyrt det va med reservdelar!
RÄkade sjÀlvklart slÄ emot en kant med underbara Srpb11! PÄ bezel inserten.

Fick ett pris pÄ stjÀrnurmakarna dÀr jag köpte den och skÀmdes nÀr dom sa priset.
2000:- skulle bezeln med insert kosta.
Kollade runt pÄ nÀtet. Hittade ett stÀlle men det va inte sÄ mycket billigare.. :(

Va dyrt det va med reservdelar!
RÄkade sjÀlvklart slÄ emot en kant med underbara Srpb11! PÄ bezel inserten.

Fick ett pris pÄ stjÀrnurmakarna dÀr jag köpte den och skÀmdes nÀr dom sa priset.
2000:- skulle bezeln med insert kosta.
Kollade runt pÄ nÀtet. Hittade ett stÀlle men det va inte sÄ mycket billigare.. :(
Bild? Om den inte Àr helt förstörd (har svÄrt att tro det) sÄ Àr det ju bara försöka förlika dig med att den nu har lite "battlescars" och du slipper kÀnna att du mÄste vara jÀtteförsiktig med den :)

Bild? Om den inte Àr helt förstörd (har svÄrt att tro det) sÄ Àr det ju bara försöka förlika dig med att den nu har lite "battlescars" och du slipper kÀnna att du mÄste vara jÀtteförsiktig med den :)
TyvÀrr ingen bild. Den Àr hos stjÀrnurmakarna nu. Det Àr en liten spricka som gÄr över till repa mellan 40-50.
Men det roliga va att jag skulle sÀlja den. Blir nog behÄlla den! gillar idén med battlescars! ;)

SSA357. HÀr finns den hos finsk AD rÀtt billigt. En tusenlapp billigare Àn Creationwatches, som generellt Àr rÀtt billiga (och inte jÀttebra).
https://www.klockmagasinet.se/seiko-ssa357j1-presage-automatic
Edit: Dom har SSA355, som Àr samma med silvertavla och blÄ visare ocksÄ. Tycker den Àr snyggare!
https://www.klockmagasinet.se/seiko-ssa355j1-presage-automatic
ssa355j1.jpg

Tack! Trodde den skulle vara dyrare. Efter lite googling gÄr den Àven under namnet SARY53 och dÄ slipper man den fula Presagetexten i klockan. LÀnken ser ut att vara samma som pÄ SARX?

Tack! Trodde den skulle vara dyrare. Efter lite googling gÄr den Àven under namnet SARY53 och dÄ slipper man den fula Presagetexten i klockan. LÀnken ser ut att vara samma som pÄ SARX?
LÀnken skiljer sig ju i utseende och kan sÀtta pengar pÄ att den hÄller högre kvalité dessutom. Tycker nog sarx lirar i annan liga

80C418C5-2905-47C5-B244-579F6CD19289.png

SÄg att stjÀrnurmakarna i Eskilstuna hade bÄde srpc91 och srpc93!!!
Skulle jag inte ha bokat en resa till Japan samma dag skulle jag fan ha köpt en..
Sjukt snygga!!

LÄnad bild frÄn Google*

80C418C5-2905-47C5-B244-579F6CD19289.png

SÄg att stjÀrnurmakarna i Eskilstuna hade bÄde srpc91 och srpc93!!!
Skulle jag inte ha bokat en resa till Japan samma dag skulle jag fan ha köpt en..
Sjukt snygga!!

LÄnad bild frÄn Google*
Gör som @Smeden istÀllet och köp nÄgot kul nÀr du Àr dÀr. En klocka med lite story eller mening Àr roligare att ha kvar i en samling :)

Tillbaka
Topp